Gå til innhold

Hvilket spill kan vise bra grafikk?


Anbefalte innlegg

Herregud! Værsåsnill å spar meg for det pisset du kommer med. Du burde også slå opp "fremmedordene" du bruker, når du tydeligvis ikke vet hva de betyr. Jeg vet ikke helt om jeg skal gråte eller le av deg, men jeg tror jeg velger det siste.
Jeg har spillt flyspill som har vært bedre enn dette, og som har vært to-tre år gamle. Jeg husker dessverre ikke hva de het.

 

Hva jeg mener er dårlig i Lock On:

* Meny: Elendig GUI

* Spill: Elendige detaljer på teksturene

* Spill: Elendige modelldetaljer. Antall vertexer kan telles.

* Spill: Styresystemet var litt dårlig.

* Spill: Mange pipelyder. (Alarmer??)

* Meny: Avansert GUI, mener du vel..

* Spill: Jeg skjønner ikke hvordan du kan påsta at teksturene er lite detaljerte, men dette blir en "smakssak".

* Spill: Modellene er faktsik veldig nøyaktige. Antall vertexer kan man alltid telle med mindre det er vektorgrafikk, såvidt jeg vet.

* Spill: Styresystemet er dårlig?! Her skjønner jeg ikke hva du mener.

* Spill: Ja, dette er varsler av ymsle slag, og er akkurat som i virkeligheten. Hadde du faktisk kunne flydd et jagerfly hadde du vært veldig takknemlig for at de er der, ellers ville du blitt skutt ned temmelig fort.

Det du kommer med vitner bare om at LOMAC er for avansert for deg.

 

Om Darwinia:

Helt enig. Jeg vet hva som skal til for å lage slikt, og det imponérer meg ikke. Jeg har godt syn(slik jeg ser det), og teksturer bør ikke være så dårlige at antall pixeler kan telles, selv med interpoléring. Antall vertexer kan også telles. Men dette var vel kanskje litt mange fremmedord.

 

Du vet hva som skal til for å lage slikt? Akkurat det samme som skal til for å lage andre spill. Man skal ha skills i C++, og at du ikke blir imponert av det forteller meg bare at du ikke kan C++(Regner med at det er det de har brukt). I Darwinia kan vertexer sees ganske godt ja, men det er meningen. Og vet du egentlig hva en pixel er? Eller en tekstur? For du klarer faen ikke telle antall pixler i noen av teksturene, da skal du i tilfelle kjøre LAV oppløsning, og Darwinia støtter ikke så lave oppløsninger. Og at teksturene er "dårlige" som du skriver, har ikke noe med pixler å gjøre da spillet faktisk støtter alt fra 640x480 til minst 1280x1024(vet ikke om det støtter høyere, da jeg har LCD-skjerm).

 

OG HVA HAR INTERPOLERING MED DETTE Å GJØRE?!

 

Jeg blir så sur av sånne som deg, som ikke kan en dritt men slenger rundt seg med "store" ord for at det skal virke som om du faktisk kan en dritt. Jeg sier ikke at jeg kan så mye om dette, men jeg skryter ihvertfall ikke på meg noe jeg ikke kan, sånn som du gjør! ARGH!! :realmad:

Denne diskusjonen ble startet fordi jeg ville finne et spill som har godt grafikk, ikke for å krangle med deg.

 

Så nå skal jeg forklare begrepene slik at alle fårstår dem:

* "Elendig GUI": Forkortelse for "Graphical User Interface". Jeg mener at GUIet er rotete og uoversiktlig. (Vær oppmerksom på at dette er smak og behag)

* "Elendige detaljer på teksturene": Når en tekstur blir strekt ut over et en stor overflate, og teksturen ikke er så veldig detaljért, så vil jeg si at det er dårlig.

* "Elendige modelldetaljer. Antall vertexer kan telles.": Se her. 3D-Modellen av flyet er kantete, på grunn av at antall vertexer(3D-punkt) er alt får få, og da blir antall sider/triangler/firkanter/polygoner alt for lite.

* "Styresystemet var litt dårlig.": Dette er også en smaksak, som vil beholde rettigheten til å mene det jeg vil om. Selfølgelig vil det være mange som mener at den er ok/bra, men min mening er altså at den ikke er det. Men dette er ikke grunnen til at jeg misliker spillet.

* "Mange pipelyder. (Alarmer??)": Det hadde kanskje vært greitt å vite hva pipingen betydde. Det gjør ingenting at det er alarmer, så lenge jeg får vite hva som er problemet.

 

Og ja, jeg kan både C, C++ og Pascal. Jeg har brukt litt DirectX, og bruker mye OpenGL. Det er høyst sannsynlig at LOMAC er laget i C/C++, men det er ikke noe argument. (de fleste spill er det) Ja i "Darwinia" kan vertexer sees ganske godt, men siden jeg mener at det så litt merkelig ut, så ble jeg litt skeptisk. (Jeg kan godt teste det en dag...) Men utviklerene bør få ros for at de har laget et originalt konsept, selv om jeg ikke liker det.

 

Men når det gjelder pixeler og teksturer, så må jeg oppklare en liten misforståelse. Ja skjermer har et antall pixeler(f.eks. 640*480 osv.), men det har teksturer også. En tekstur kan f.eks. være på 256*256 pixeler, og om denne teksturen dekker en stor flate, slik at pixelene i teksturen tydelig vises, så mener jeg at det er en dårlig tekstur. Som du sikkert har sett, hadde gamle DOS-spill og andre gamle 3D-Spill store pixeler på teksturer. (som i Wolfenstein 3D osv.) I spill som bruker DirectX/OpenGL og lignende, blir ofte teksturene utjevnet. Det vil si at om en pixel er rød, og en blå, så vil området i mellom dem bli fargenøyanser mellom dem. Om teksturer blir så utstrekte at antall slike pixeler kan telles, så mener jeg at oppløsningen er dårlig. Dette har ikke noe med skjermoppløsning å gjøre.

 

Uttrykte jeg meg uklart, så bare still spørsmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud! Værsåsnill å spar meg for det pisset du kommer med. Du burde også slå opp "fremmedordene" du bruker, når du tydeligvis ikke vet hva de betyr. Jeg vet ikke helt om jeg skal gråte eller le av deg, men jeg tror jeg velger det siste.
Jeg har spillt flyspill som har vært bedre enn dette, og som har vært to-tre år gamle. Jeg husker dessverre ikke hva de het.

 

Hva jeg mener er dårlig i Lock On:

* Meny: Elendig GUI

* Spill: Elendige detaljer på teksturene

* Spill: Elendige modelldetaljer. Antall vertexer kan telles.

* Spill: Styresystemet var litt dårlig.

* Spill: Mange pipelyder. (Alarmer??)

* Meny: Avansert GUI, mener du vel..

* Spill: Jeg skjønner ikke hvordan du kan påsta at teksturene er lite detaljerte, men dette blir en "smakssak".

* Spill: Modellene er faktsik veldig nøyaktige. Antall vertexer kan man alltid telle med mindre det er vektorgrafikk, såvidt jeg vet.

* Spill: Styresystemet er dårlig?! Her skjønner jeg ikke hva du mener.

* Spill: Ja, dette er varsler av ymsle slag, og er akkurat som i virkeligheten. Hadde du faktisk kunne flydd et jagerfly hadde du vært veldig takknemlig for at de er der, ellers ville du blitt skutt ned temmelig fort.

Det du kommer med vitner bare om at LOMAC er for avansert for deg.

 

Om Darwinia:

Helt enig. Jeg vet hva som skal til for å lage slikt, og det imponérer meg ikke. Jeg har godt syn(slik jeg ser det), og teksturer bør ikke være så dårlige at antall pixeler kan telles, selv med interpoléring. Antall vertexer kan også telles. Men dette var vel kanskje litt mange fremmedord.

 

Du vet hva som skal til for å lage slikt? Akkurat det samme som skal til for å lage andre spill. Man skal ha skills i C++, og at du ikke blir imponert av det forteller meg bare at du ikke kan C++(Regner med at det er det de har brukt). I Darwinia kan vertexer sees ganske godt ja, men det er meningen. Og vet du egentlig hva en pixel er? Eller en tekstur? For du klarer faen ikke telle antall pixler i noen av teksturene, da skal du i tilfelle kjøre LAV oppløsning, og Darwinia støtter ikke så lave oppløsninger. Og at teksturene er "dårlige" som du skriver, har ikke noe med pixler å gjøre da spillet faktisk støtter alt fra 640x480 til minst 1280x1024(vet ikke om det støtter høyere, da jeg har LCD-skjerm).

 

OG HVA HAR INTERPOLERING MED DETTE Å GJØRE?!

 

Jeg blir så sur av sånne som deg, som ikke kan en dritt men slenger rundt seg med "store" ord for at det skal virke som om du faktisk kan en dritt. Jeg sier ikke at jeg kan så mye om dette, men jeg skryter ihvertfall ikke på meg noe jeg ikke kan, sånn som du gjør! ARGH!! :realmad:

Jeg forstår ikke hva som går av deg, om han hadde skrytt om noe han ikke visst noe om, så er det ingen grunn til å bli rød i trynet.

 

Dessuten så er det der ikke en fin måte å oppføre seg mot medmennesker. Det er greit at du tror at han kan ingen ting, men det finst vel grenser hvordan man kan oppføre seg. :no:

Lenke til kommentar
On topic:

Spill som kan vise god grafikk:

 

-Splinter Cell: Chaos Theory

-Far Cry

-Doom 3

-Chronicles of Riddick: Escape from Butcher's Bay

-Half-Life 2

Ja endelig på spor igjen! ;)

 

Jeg mener ikke at alle spill har dårlig grafikk, selv om jeg må innrømme at jeg kanskje har litt større krav enn "mannen i gata". Grunnen til at jeg vil prøve et spill med god grafikk, er som sagt at jeg vil teste ut hvor "naturlig" pcen klarer å vise grafikk. Skytespill kan være vel og bra, benchmark også. Jeg har ikke undersøkt alle spillene som er oppgitt her, så jeg skal ikke forhåndsdømme. Jeg er ganske sikker på at minst et av spillene vil ha veldig god grafikk.

 

Om det finnes, så hadde jeg foretrukket et spill med mye detaljért natur... (unnskyld om jeg er litt storforlangende)

Lenke til kommentar
On topic:

Spill som kan vise god grafikk:

 

-Splinter Cell: Chaos Theory

-Far Cry

-Doom 3

-Chronicles of Riddick: Escape from Butcher's Bay

-Half-Life 2

Ja endelig på spor igjen! ;)

 

Jeg mener ikke at alle spill har dårlig grafikk, selv om jeg må innrømme at jeg kanskje har litt større krav enn "mannen i gata". Grunnen til at jeg vil prøve et spill med god grafikk, er som sagt at jeg vil teste ut hvor "naturlig" pcen klarer å vise grafikk. Skytespill kan være vel og bra, benchmark også. Jeg har ikke undersøkt alle spillene som er oppgitt her, så jeg skal ikke forhåndsdømme. Jeg er ganske sikker på at minst et av spillene vil ha veldig god grafikk.

 

Om det finnes, så hadde jeg foretrukket et spill med mye detaljért natur... (unnskyld om jeg er litt storforlangende)

Alle de spillene er jo nevnt i poster før da men..

Skal du ha natur, vent på Stalker!

Lenke til kommentar
On topic:

Spill som kan vise god grafikk:

 

-Splinter Cell: Chaos Theory

-Far Cry

-Doom 3

-Chronicles of Riddick: Escape from Butcher's Bay

-Half-Life 2

Ja endelig på spor igjen! ;)

 

Jeg mener ikke at alle spill har dårlig grafikk, selv om jeg må innrømme at jeg kanskje har litt større krav enn "mannen i gata". Grunnen til at jeg vil prøve et spill med god grafikk, er som sagt at jeg vil teste ut hvor "naturlig" pcen klarer å vise grafikk. Skytespill kan være vel og bra, benchmark også. Jeg har ikke undersøkt alle spillene som er oppgitt her, så jeg skal ikke forhåndsdømme. Jeg er ganske sikker på at minst et av spillene vil ha veldig god grafikk.

 

Om det finnes, så hadde jeg foretrukket et spill med mye detaljért natur... (unnskyld om jeg er litt storforlangende)

Alle de spillene er jo nevnt i poster før da men..

Skal du ha natur, vent på Stalker!

Kan du vise til noen internettsider? (Det er så mye som blir kalt "stalker"

Lenke til kommentar
Kan du vise til noen internettsider? (Det er så mye som blir kalt "stalker"

Klart det :)

 

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Om jeg gikk inn på rett side, så såg bildene ganske gråbrune ut. Teksturdetaljene var ikke noe å klage på, men antall vertexer(3D-punkter) var litt lavt noen steder...men det kan kanskje innstilles på høyere detaljer. Dette er langt bedre en LOMAC. :thumbup:

Lenke til kommentar

Alle de spillene er jo nevnt i poster før da men..

Skal du ha natur, vent på Stalker!

Ja, men vil bare minne om at det er de spillene som viser god grafikk. ;)

Enig i at Stalker har god grafikk, men det er ikke på markedet nå.... men jeg skal iallefall kjøpe Stalker! :w00t:

Lenke til kommentar
Kan du vise til noen internettsider? (Det er så mye som blir kalt "stalker"

Klart det :)

 

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Om jeg gikk inn på rett side, så såg bildene ganske gråbrune ut. Teksturdetaljene var ikke noe å klage på, men antall vertexer(3D-punkter) var litt lavt noen steder...men det kan kanskje innstilles på høyere detaljer. Dette er langt bedre en LOMAC. :thumbup:

hvorfor forcer du ikke 8x AA og 16x AF gjennom NVIDIA display..?

 

du kan ikke bedømme spill ut av bilder

Endret av nord
Lenke til kommentar
Værsåsnill å spar meg for det pisset du kommer med (...) Og vet du egentlig hva en pixel er? Eller en tekstur? For du klarer faen ikke telle antall pixler i noen av teksturene.

Dette var bare et utdrag fra post #59 i denne tråden. Slik håning, personhets, drittslenging er ikke ønsket på dette forumet. Advarsel er gitt.

Lenke til kommentar
Kan du vise til noen internettsider? (Det er så mye som blir kalt "stalker"

Klart det :)

 

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Om jeg gikk inn på rett side, så såg bildene ganske gråbrune ut. Teksturdetaljene var ikke noe å klage på, men antall vertexer(3D-punkter) var litt lavt noen steder...men det kan kanskje innstilles på høyere detaljer. Dette er langt bedre en LOMAC. :thumbup:

hvorfor forcer du ikke 8x AA og 16x AF gjennom NVIDIA display..?

 

du kan ikke bedømme spill ut av bilder

Slik jeg har forstått det, så gjør AA of AF det slik at bildet blir mer utjevnet, slik at det ikke blir å skarpe kanter. (Stemmer det?) Og jeg mener at grafikker på Stalker var betydelig bedre enn på det bildet du viste.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hva som går av deg, om han hadde skrytt om noe han ikke visst noe om, så er det ingen grunn til å bli rød i trynet.

 

Dessuten så er det der ikke en fin måte å oppføre seg mot medmennesker. Det er greit at du tror at han kan ingen ting, men det finst vel grenser hvordan man kan oppføre seg. :no:

Grunnen til at jeg blir sur/oppgitt er at, som andre sier, det virker som om han synes alle spill har dårlig grafikk. Og når han da begynner å legge ut om pixler og vertexer som kan telles blir jeg oppgitt, når han tydeligvis ikke vet hva det er og ikke skjønner at med dagens maskiner så finnes det faktisk begrensninger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...