Gå til innhold

Leadtek 6600GT til 1495,- hos elkjøp fra Mandag.


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tidligere i denne tråden nevnt diverse problemer jeg har hatt med mitt kort, men nå har jeg endelig klart å løse det.

 

Saken var at jeg ofte fikk heng i 3DMark03 / 05 tester, og etter en del feilsøking fant jeg ut følgende:

 

Etter å ha testet kortet i en annen maskin med den samme feilen, skjønte jeg at det ikke var drivertrøbbel etc. Kjente derfor etter på kortet mens jeg kjørte 3DMark03. Begynte med kjøleribba ved siden av vifteribba, holdt en finger på denne under testen og den ble varm uten at den kjentes for varm, friskmeldte derfor den. Når jeg kjente på vifteribba derimot, merket jeg at denne var litt vel kjølig og tenkte derfor at nok problemet var at den ikke var i god nok kontakt med kjernen på skjermkortet, testet å holde en 80mm vifte mot skjermkortvifta under testen og fikk da ingen problemer.

 

Tok derfor av vifteribba og på undersiden av denne har Leadtek montert 4 gummiknotter for at kjernen på skjermkortet ikke skal få så hard medfart, skjønte raskt at det nok var dette som skapte problemer, bl.a så jeg at merket etter kjølepastaen på vifteribba var svakt. Fjernet disse gummiknottene og satte på ribba igjen.

 

Resultat :

3DMark03 = 7574

3DMark05 = 3226

(Uklokket med driveren satt på modus "High Performance")

Øvrig : MSI K8n NEO Platinum, AMD64 3000+, 1024MB PC3200, nyeste Nvidia driverne.

 

 

Så nå er jeg godt fornøyd :thumbup:

 

Beklager lang utredning, men tenkte dette kunne være nyttig for andre som eventuelt skulle ha problemer.

Lenke til kommentar
hallo?!

selges det fortsatt ? ;)

Hallo.... - www.elkjop.no ;)

 

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men på lørnskauen har de fortsatt igjen på lager ifølge web'en. Og fortsatt til den nette sum av 1495,- Men vet ikke om kampanjen gjelder for butikkene lenger, men går helt sikkert greit å få det til den prisen i butikken så lenge de har den på web - Just be nice :thumbup:

 

EDIT : Carnifex var raskere gitt :)

Endret av WebKnight
Lenke til kommentar
Resultat :

3DMark03 = 7574

3DMark05 = 3226

(Uklokket med driveren satt på modus "High Performance")

Øvrig : MSI K8n NEO Platinum, AMD64 3000+, 1024MB PC3200, nyeste Nvidia driverne.

 

 

Så nå er jeg godt fornøyd :thumbup:

 

Beklager lang utredning, men tenkte dette kunne være nyttig for andre som eventuelt skulle ha problemer.

Skal love deg at du kan nærme deg 4000 i 3dmark05 om du klokker det godt....

Lenke til kommentar

Var på elkjøp her i Kristiansand på onsdag. Hadde en del kort inne til 1495,-

Spurte betjeningen kor lenge tilbudet varte, og fekk til svar att dette ikkje var eit tilbud, men normal prisen (Dette var GT kortet ja). Sikkert betjeningen så ikkje hadde peiling, men var no iallefall det som vart sagt.

Lenke til kommentar

Webknight:

har noke av det samme problem som du har..

eg klarer å kjøre 3dmark men i 05 er scoren helt på viddane!

3dmark01: 18400

3dmark03: 8200

3dmark05: 1500 !!

 

specs:

amd 64 3000+ @ 2200mhz

msi k8n neo2 platinum

corsair values 1024 mb pc3200

leadtek 6600GT @ 570/1070

 

cpu scoren i 3dmark05 kom på lusne 750!! noke muffens her..

 

webknight, veit du ka du hadde i cpu score på 3dmark 05 ? ligger _ofte_ på 0 fps i 3dmark 05, faktisk heile tester som ligger fra 0 til 1 fps..

Endret av eXpanium
Lenke til kommentar
webknight, veit du ka du hadde i cpu score på 3dmark 05 ? ligger _ofte_ på 0 fps i 3dmark 05, faktisk heile tester som ligger fra 0 til 1 fps..

3Dmark 05 = 3226.

 

Slet også med mye av det samme som deg på de første testene jeg gjorde i 05. Regner med du har forsøkt å kjøre testen uklokka også..? Hvis ikke, gjør det og se hva du får.

 

Jeg gjorde en del forandringer når jeg slet, og for min del løste det seg etter at jeg fikla litt med vifta (den satt ikke helt nedpå kjernen), men hvis du får kjørt med 570/1070 stabilt i 03, så tror jeg ikke det er temp'en det er noe galt med i ditt tilfelle.

 

Hvis du har integrert lydkort, LAST NED de nyeste driverene og se om det hjelper.

 

Forøvrig montert vannkjøling på mitt nå og har nettopp testet forsiktig med 525/1025 som gav 8044 poeng :) Prøver mer i morra (senere i dag), for nå er jeg trøtt :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...