Gå til innhold

Leadtek 6600GT til 1495,- hos elkjøp fra Mandag.


dkvam

Anbefalte innlegg

Når det gjelder overklokking, opplevde litt artifacts i FarCry når jeg kjørte på 1075/550, men fikk ikke feil i 3DMark 03 eller 05, er det vanlig at man kan oppleve artifacts kun i enkelte spill/tester, mens andre går bra?

 

Opplevde akkurat det samme som deg i Far Cry hvis jeg setter kjernen til over 550 eller minnet på over 1000, men at det går bra i andre spill som NFS Underground eller Prince Of Persia samt 3DMark03/05 og kjøre på 1100/550

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Artifacts er en betegnelse på figurer/feil i skjermbildet som ikke skal være der.. Typisk ser det ut som svarte trekanter som dukker opp random.. og forverrer seg til skjermkortet/systemet henger seg..(avh. av kort/driver)...

Når det gjelder det andre spørsmålet har vi diskutert det før i en annen tråd om 6600GT..

Akkurat dette kortet (min erfaring) er veldig "sær" på at noen benchmarks/spill kan kjøres med en klokk, mens ett annet ikke klarer samme klokk... Tildels store forskjeller kan det og være.. i motsetning til andre Nivdia/ATI-kort jeg har testet ut.

Det er jo derfor en del "tweak-utilites" har profiler man kan bruke...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er nok litt uheldig. Kjøpte kortet i dag og får kjempeartifacts på defaultinnstillinger. Tempen går opp til 95 grader når dette skjer (selvfølgelig Celsius). Må stille GPU nokså mye ned for at dette ikke skjer. Det betyr en tur tilbake i morgen. Det var kun 1 igjen og. Vi får se om det fortsatt står der.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Veldig uheldig ja..

Gadd du sjekke om kjøler satt på? (Har klips løsnet?)

Jeg kjøpte ett som var returnert på angrefrist.. muligens fordi det lager mye lyd under 3D (belasting).. Høres ut som strømkretser/kondesatorer som "hvisler/plystrer"..

Men det blir knapt 60 grader ved full load og klokker opp mot 600/1200.. mao. ett meget bra kort..(til kr.1390) :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har satt inn det nye kortet nå, og det ser ut som om max tempen ligger på 85 grader, dvs 10 grader mindre enn kortet jeg kjøpte i går.

 

Merket også at det lå nesten 20 grader mindre enn det igjen uten lokk på kabinettet. Det var ikke gærnt, men har ikke spesielt lyst til å kjøre med åpen PC.

 

Noen forslag til 3.parts kjøler til dette kortet i en Shuttle?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Oi!

Shuttle-kabinett ser ikke ut til å være en lur platform for høytytende CPU'er/GPU'er.

Det kan jo være at du må vurdere kjøleløsning i "kabinettet".. 20 grader forskjell med/uten "lokk" er groteskt mye..

Mulig noen som har erfaring med Shuttle-systemer har noen gode tips.

Lenke til kommentar

I tillegg fikk jeg nye målinger. Mens jeg spilte Prince of Persia (som følger med kortet), går tempen opp til 105!!! Men det blir ikke artifakter under spillingen. Det var visst noe galt med første kortet likevel.

 

Jeg har lest så mye på nett om at 6600gt i en Shuttle ikke var noe problem. Derfor tok jeg sjansen på det. Har aldri sett maken til en slik temp før. Får nesten adrenalin til å pumpe. :) Har kjøpt meg en vannkoker.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har lest litt rundt på dette forumet, og det tok ikke lang tid før jeg ble veldig forvirret.

 

Hva koster Leadtek kortet nå ? på nette og i butikken?

 

Jeg hvar på elkjøp selv idag der skulle dem ha rundt 900kr.

Hvis man bestilte det på innternett fikk man det for rundt 800kr

 

Edit : http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi..._vartypes_text#

Endret av Stian234567
Lenke til kommentar
så det klokker ikke så bra altså? for mitt XFX kan kjøre på 580 \ 1.17Ghz.. men har bestilt dette leadtek kortet til 795 hos elkjop.no.. så skal jeg selge XFX kortet.. leadtek kortet bråker vel mindre ifølge tester og det er viktigere for meg enn oc egenskaper

 

Tviler på at du får kortet til den prisen der.

En annen tråd på forumet konkluderer med at det var prisfeil , noe elkjøp hadde tatt forbehold imot.

Det koster nå 1495,- igjen!

Lenke til kommentar
så det klokker ikke så bra altså? for mitt XFX kan kjøre på 580 \ 1.17Ghz.. men har bestilt dette leadtek kortet til 795 hos elkjop.no.. så skal jeg selge XFX kortet.. leadtek kortet bråker vel mindre ifølge tester og det er viktigere for meg enn oc egenskaper

 

Tviler på at du får kortet til den prisen der.

En annen tråd på forumet konkluderer med at det var prisfeil , noe elkjøp hadde tatt forbehold imot.

Det koster nå 1495,- igjen!

En annen tråd i forumet?

Du mener vel en annen post i tråden?

Jeg skrev at det kostet det i denne tråden, og jeg fikk den for den prisen, men de har fikset "pris-feilen" nå..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...