РЦП-88 Skrevet 9. mars 2005 Skrevet 9. mars 2005 3.0 1985 modell. Er dette en bil som er kjent for å ha problemer (som er dyre/vanskelige å fikse)? Blir min første bil, så jeg vet lite om mekking/har lite penger. gjeldende bil: Gått 160000 km Må/bør rustsveises i kanaler (kanaler=?? ) Svetter olje i bunnpakning Ukjent om den er EU-g. (Ikke så farlig, skal ikke brukes før 2006) Kom gjerne med tips om feller man lett kan gå i. Jeg vil ikke kjøpe et vrak uten å vite det... illustrasjonsfoto
voluz Skrevet 9. mars 2005 Skrevet 9. mars 2005 Vitsen med å kjøpe bilen NÅ om du først skal bruke den i 2006? Da vil du jo få den til en bedre pris... og har kanskje fått øynene opp for andre (bedre?) biler? Kan ikke stort om biler jeg, men en motor som svetter kan jo være starten på trøbbel. Rust i kanaler er vel ikke det beste heller. Men ikke gått så langt da med tanke på alder'n... så om den ellers er i bra stand så.. Nei, ikke vet jeg. Her er en 2001-modell Opel Monza.
Rebel-Rider Skrevet 9. mars 2005 Skrevet 9. mars 2005 Opel Monza er en veldig morsom bil med mye motor (Hatt æren av å ha prøvekjørt en Monza 3.0GSE med 185hk og den gikk fort!) men undrestellbehandlinga var det så som så med så har bilen et fint understell så få den tectyl behandlet! ellers så gjeller det å sjekke hjulbuene og bakom støtfangeren bak for rust. at bunnpanna svetter olje betyr bare at pakningen må byttes (koster nesten ingenting).
РЦП-88 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Skrevet 9. mars 2005 Da vil du jo få den til en bedre pris Slå 7.000 (Syv tusen) blanke norske kroner...
Pluggen Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 GO 4 IT!!!!! Er jo et mer eller mindre "sjelden" bil, å fin er den åsså...
Shimano Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 (endret) Ukjent om den er EU-g. (Ikke så farlig, skal ikke brukes før 2006) Sjekk uansett tilstanden hvis du kjøper en litt spesiell eldre bil - kjipt hvis du må ut med 30.000 for å få den godkjent. Enkelte eldre modeller som ikke er spesielt vanlige lenger (eller aldri har vært solgt i stort antall) kan det være vrient å få tak i brukt- eller uoriginale deler til hvis noe viktig må skiftes. Markedet kan være så lite at ingen gidder å importere deler til akkurat den modellen du sitter på og da sliter du hvis noe vitalt går føyken. Og da koster det fort penger (snakker av erfaring etter å ha sjekket etter komplett eksosanlegg til min Nissal Laurel 2.4 - kun originaldeler fra Nissan tilgjengelig i Norge og det koster drøye 5.000,-... Til sammenligning koster 'piratanlegg' til dieselutgaven (som da dessverre ikke passer på bensinutgaven) godt under 2000,- i Norge) Endret 12. mars 2005 av Shimano
РЦП-88 Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Skrevet 12. mars 2005 Ja det er det dumme med å ha en skjelden bil!
voluz Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 (endret) Hehe, ask me about it... Har en Mitsubishi Sigma 92-modell selv. Er vel bare en 50-100 av dem i landet. Og har en spesialversjon av den igjen som det vel bare er en 10-20 stk. av. En med 4-hjulsstyring og nivåjustering av understellet. F.eks. koster girkassa 68 000,- + arbeid, mens bare én demper koster 5000,- eller noe. Katalysatoren kostet visst nesten 10 000,- også. Så der snakker vi priser. Deler må importeres fra Japan og Australia. Koster jo en formue bare i frakt. Men bilen er jo en fryd å kjøre da. Edit: Noen skrivefeil der. Endret 12. mars 2005 av voluz
Rebel-Rider Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Å få tak i deler til Opel Monza er ikke vanskelig den bruker jo akkurat samme delene som Senator Opel Monza 3.0 GSE liker også å bli kompressormatet
РЦП-88 Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Skrevet 12. mars 2005 Opel Monza 3.0 GSE liker også å bli kompressormatet Jeg vet det.. det fins også en 3.0 GSE Turbo laget av Irmscher Vet du om noen linker til trimming av Monza/Senator?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå