Gå til innhold

Siemens SXG75 (3G/GPS-mobil) presentert


Anbefalte innlegg

Dinsdale: operatørene kan bestemme mye. De kan for eksempel kreve eksklusivitet for en mobil i et land, dermed får ingen andre lov til å selge den. Telenor hadde vel det på f.eks CX65 tror jeg.

5419527[/snapback]

 

Joda, helt uten makt er de ikke. Men dette skjer jo ikke så ofte i Norge. Vodafone er jo kjent for dette i utlandet, og Telenor kommer sikkert til å kjøre videre og utvikle Entry-konseptet.

Men i utgangspunktet er det fritt fram så lenge ingen operatør krever enerett.

 

Produsenter kan jo også velge å ikke lansere mobiler i land de ikke ser økonomisk potensiale, og der stiller Norge svakt i forhold til andre siden vi kun er 5 millioner innbyggere. Benq-Siemens har såvidt jeg har sett ikke kjørt noen kampanje på SXG75, og jeg tviler på om de kommer til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke lest den testen, men har hørt at det står mye rart der...

 

Man ser liksom hvor ANTI-Siemens de er allerede i 1. setningen:

"For sure all Siemens' worshipers were waiting for this model and were placing great hopes on it."

Det burde være nok til å ikke ta resten av testen særlig alvorlig :)

De gjør alt de kan for å finne svakheter har jeg hørt og klager på småting som aldri nevnes i tester av andre merker.

 

Bortkastet tid :)

 

Er også viktig å huske at det er en prototype de har testet.

Lenke til kommentar

Jeg klarer å se forbi all slammingen. Når de snakker om funksjonaliteten er det vanskelig å lyve, mobilene leverer det den leverer. Så at det var en "Not for sale"-utgave, men så uferdig var den da ikke? Tror du kamera og video blir bedre i den ferdige utgaven?

 

At de klager på småting som ingen andre nevner kan jo være fordi de er nøye? Men hvis de konsekvent gjør det kun med Siemens, er det noe feil ja. Men har ikke det inntrykk og har lest omtaler der i mange år.

 

Klager de på ting som er uvesentlig for meg fester det seg ikke hos meg likevel.

Lenke til kommentar
Har ikke lest den testen, men har hørt at det står mye rart der...

 

Man ser liksom hvor ANTI-Siemens de er allerede i 1. setningen:

"For sure all Siemens' worshipers were waiting for this model and were placing great hopes on it."

Det burde være nok til å ikke ta resten av testen særlig alvorlig :)

De gjør alt de kan for å finne svakheter har jeg hørt og klager på småting som aldri nevnes i tester av andre merker.

 

Bortkastet tid :)

 

Er også viktig å huske at det er en prototype de har testet.

5420093[/snapback]

Enig i at introen til testen er noe dårlig, men det skal også sies at det følger mer etter den ene setningen du klippet ut. Men kamerakvaliteten (som jeg kritiserte) har fått kritikk fra flere steder, og det er final versjon. Og ofte er det slik når Siemens slipper mobiler med svakt kamera, at "det blir rettet i neste firmware"...

Lenke til kommentar

hmmmm....jeg håper Siemens kommer med sync software ganske kjapt. Det er en avgjørende faktor for meg.

 

The previous Mobile Phone Manager (shipped with the S75) doesn't support this handset. A new version of the connectivity software is still unavailable.

 

Synchronization. Here you can select "over the air" synchronization, select applications, set a profile and type of data exchange. Messages and contacts can be kept on external servers (SyncML protocol). You will experience no problem synchronizing with a remote site, however data exchange with a PC is impossible due to the reasons described above.

 

Jeg hadde jo håpet å kunne synce med outlook på PCen min. Jeg bruker et program som heter Plaxo for å synce mellom laptop og stasjonær PC. Jeg har ikke undersøkt, men kanskje Plaxo tilbyr en URL jeg kan sette SyncML til å synkronisere mot. Det hadde jo vært fett!!

 

Jeg ser at jeg ikke er den eneste som savner SyncML fra Plaxo. Så de har det ikke, men kommer kanskje.

 

Men må jeg vente på den softwaren først venter jeg nok med å skaffe meg mobilen.

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Nå har jeg skumlest reviewet til M-R. De skriver faktisk mye positivt om mobilen, det er vel et tegn på at det er en knallmobil. Samme tendensene for S75 også, så det er tydelig at Siemens-mobilene nå er såpass bra at de sliter mer med å skrive dårlige reviews om dem hehe.

 

 

De skriver at 3G-kameraet er VGA. Dette er feil. Hadde vært overkill med VGA på det da ingen mottakere vil ha nytte av så høy oppløsning uansett.

 

Om GPS skriver de

"now the navigator is absolutely useless".

i Russland: ja. Men Norge osv: nei.

 

Som disadvantage nevnes:

"Office documents are not supported fully"

Det er de heller ikke på MS-mobiler. Selvsagt er det ingen full-versjoner av Word, Excel osv på mobilen. SXG75 er ingen PC og såvidt jeg vet er ikke programvaren lagd av MS engang :)

 

Fra 'Impressions':

"Real innovations are followed by obviously outdated solutions".

Aner ikke hva han skriver om her. Hvis det er GPS-delen så bruker den nyeste VDO Dayton software, og siden rutene ikke lagres lokalt har man alltid tilgang til oppdaterte kart.

 

"Siemens was obviously too late on the market with such a model, as there are similar phones with close functionality"

Legg merke til ordet 'CLOSE' som de legger inn fordi de VET at det per idag ikke finnes noen annen mobil med like bred funksjonalitet. Og hvordan kan man være for sen når resten bare er 'close' hehe :D

 

De nevner ikke et eneste ord angående SWUOTA (trolig fordi det er kun Siemens som støtter dette).

Lenke til kommentar
hmmmm....jeg håper Siemens kommer med sync software ganske kjapt. Det er en avgjørende faktor for meg.

 

Synkroniseringsprogramvare for sxg75 fra Siemens kommer vel asap. For de med bluetooth adapter til pc'en sin skjønner jeg ikke at man skulle trenge noe spesiell programvare i det hele tatt. Bluetooth-standarden inneholder også standarder for tilbydning av forskjellige tjenester deriblant utveksling av kontakter og avtaler. Til windows xp følger det med programvare for synkronisering av outlook og flere andre lignede programmers databaser via bluetooth. For andre operativsystemer tør jeg nesten å banne på at det finnes tredjepartsprogramvare som tilbyr synkronisering via bluetooth dersom ikke operativsystemene har det selv.

Lenke til kommentar
hmmmm....jeg håper Siemens kommer med sync software ganske kjapt. Det er en avgjørende faktor for meg.

 

For de med bluetooth adapter til pc'en sin skjønner jeg ikke at man skulle trenge noe spesiell programvare i det hele tatt. Bluetooth-standarden inneholder også standarder for tilbydning av forskjellige tjenester deriblant utveksling av kontakter og avtaler. Til windows xp følger det med programvare for synkronisering av outlook og flere andre lignede programmers databaser via bluetooth.

5420647[/snapback]

 

Er dette noe nytt med bluetooth 2.0??

 

Siste Nokia jeg hadde (6600) og Samsung D500 så måtte man gjennom spesial software fra Nokia/samsung for å kunne synce data ut fra outlook. Det var ikke noe man bare gjorde i XP.

 

Så....hva slags løsninger er dette?

 

AKIRA

Lenke til kommentar

jeg synes M-R reviewen var ganske bra jeg, ja de skriver alltid endel tull, prøv å lese tester av nokia og SE, my tull og usakligheter der og, tro meg :) Både CX/M65 og S75 har fått gode skussmål der, også andre siemensmobiler har fått bra kritikk, jeg tror ikke de er anti-siemens (ok, Eldar selv er kanskje det). Outdated solutions er jeg delvis enig i, GPS er flott og såvisst ikke utdatert, men samtidig er det en ganske liten gruppe som etterspør dette (profesjonelle brukere). Kamera er etter min mening litt udatert allerede i forhold til SE og nokia (kanskje ikke samsung dog). Jeg skjønner godt at de kritiserer GPS når den ikke fungerer i Russland, akkurat som om vi ville kritisert det om vi hadde manglet det i Norge. Dessuten vil mange av de som har bruk for GPS heller kjøpe seg en dedikert GOS og ha den permanent i bil, båt etc. Jeg synes at denne telefonen kommer litt sent, i likhet med mye annet siemens har kommet med. Hadde den kommet ut før jul hadde den nok solgt bedre enn den kommer til å gjøre nå. Siemens lager stort sett gode mobiler, men når de som kunne tenkt seg å kjøpe dem, deriblant meg ser gode konkurrenter fra andre merker som kommer ut flere måneder i forveien, så tror jeg dette går utover salgstallene til siemens desverre.) Angående gprs-SW-update så synes jeg dette er veldig positivt, MEN de fleste opdaterer aldri telefonen sin og bryr seg ikke om det, er det bugs påd en sender de den til service og lar de ordne opp. Jeg er den eneste i min vennekrets som noensinne har oppdatert en mobil uten å sende den til verksted. Har mange venner med både siemens og SE som begge støtter oppdateringer (for det emste.)

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

Morn Molna. Long time no see ( fra www.club-siemens.com forumet )

 

Jeg la Siemens på hylla etter S65 skuffelsen. testet SL65, men endte opp med å ha den i 2 dager.

 

Det jeg sliter med hos Siemens er de elendige menyikonene. simple og dårlige. Dessuten har de alltid vært trege i menyene, dårlig byggekvalitet ( ST60, SL75, S65 osv ).

 

Nå vurderer jeg imidlertid Siemens igjen og håper de med denne overbeviser en gang for alle :-)

 

Det som pirrer meg aer GPS og 3G.

Brukt HP6515 men i lengden er den rett og slett for stor. Jeg verdsetter design, og har de siste årene derfor valgt Motorola

 

Nå har jeg ikke leste alle postene her, men når er den forventet?

Endret av Mobilguiden666
Lenke til kommentar
Tror dere må skru ned forventningene deres mht denne mobilen.

 

SXG75 er kansellert for Europa. Denne infoen kommer fra BenQ-Siemens denne uken.Det samme skjedde med A1000 fra Moto og A780 også med GPS. også HP ipaq6500 med GPS.

 

Dvs import av denne mobilen er mulig, men den kommer ikke til å være til salgs i "vanlige" butikker.

5414020[/snapback]

 

 

A1000 er ikke kansellert og finnes hos en rekke butikker....

Lenke til kommentar

Mobilguiden666: vet ikke når den er forventet i Norge. Tror 17. og 21. januar er datoer som har nevnt. Var det ikke 17. hos Telefast da tro og 3-4 dager før den da kommer ut i butikkene? Tror det :)

 

A1000 har vært på markedet i snart 2 år nå ja ;)

 

Bamsemoms: enig i at flesteparten ikke oppgraderer mobilen selv, men man har jo slik funksjonalitet i Windows osv, så da tror jeg det er riktige veien å gå for mobiler også. Igjen handler det om å være før de andre produsentene.

Lenke til kommentar
Bamsemoms: enig i at flesteparten ikke oppgraderer mobilen selv, men man har jo slik funksjonalitet i Windows osv, så da tror jeg det er riktige veien å gå for mobiler også. Igjen handler det om å være før de andre produsentene.

5421030[/snapback]

 

På sikt er det nok det, for øyeblikket er det desverre alt for få som har fått øynene opp for det, litt synd for mange klager på tregheter og små bugs i telefonene sine som lett kan fikses med SW-oppgaderinger. Er enig i at siemens er gode på innovasjon, håper benq fortsetter i samme ånd.

Lenke til kommentar

Ikke prøvd den siden i august...

Og da kun fastmontert på en messe.

 

Eneste jeg vet er at den er lynkjapp i menyer (Linux vet du).

Ingen har kommentert batteriet, men når de oppgir 400 timer så burde reell tid være nokså bra også.

 

Skulle egentlig få min idag, men ble noe galt med sendinga så den er ikke sendt før idag (fra Tyskland). Får den vel på fredag da.

Lenke til kommentar
Om GPS skriver de

"now the navigator is absolutely useless".

i Russland: ja. Men Norge osv: nei.

5420596[/snapback]

 

Dette forstod jeg sånn at GPSen var knyttet opp til disse betalings tjenestene, og at det i selve mobilen ikke var noe software for å bruke den som en plain vanila GPS. Derfor "useless". Slik jeg leste det da.

 

Fra 'Impressions':

"Real innovations are followed by obviously outdated solutions".

Aner ikke hva han skriver om her. Hvis det er GPS-delen så bruker den nyeste VDO Dayton software, og siden rutene ikke lagres lokalt har man alltid tilgang til oppdaterte kart.

5420596[/snapback]

 

Det stod vel i artikkelen at han henviste til ting som feks at man bare kunne legg inn 500 kontakter. Noe som burde være opp til minnet å bestemme, ikke hardkodet inn. Andre utdaterte ting var vel også begrenset tilgang til minnekortet.

 

Nå trenger jeg ny mobil uansett, og dette er den som frister mest. Men noen skraper i lakken ser jeg her nå. Men sånn var det med D500 og...men jeg har trivest veldig godt med den!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

500 kontakter kan ikke kalles utdatert. greit at f.eks S65 har 1000, men hvem har vel bruk for så mange uansett :)

Og man kan sikkert ha 3 nummer + 2 FAX-nummer per kontakt slik som på S65.

 

Er nok grunner til at antallet er begrenset, som hastighet kanskje (jeg vet ikke, bare tipper).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...