Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker, den er brukt men er også min første landeveis så eg er fornøyd :)

 

Spesifikasjoner:

Ramme: Monocoque Carbon.

Gaffel:Fullkarbon

Navgir/Krankgir:SRAM Rival

Bremser: SRAM Rival

Krank:Turativ Roleur

Hjulsett: American Classic 420

Vekt: 6,8 kg. ( uten pedaler )

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar

Ja, har en kompis (forøvrig Norgesrekordholder på Ironman) som anbefalte brukt siden den var såpass godt tatt vare på.

 

Har syklet litt landeveis sykler før som eg har lånt av nevnte kompis, men aldri eig en selv og har bare blitt korte turer. Ellers har eg "bare" en 2011 modell MTB som brukes mest i skogen. Ikke akuratt fristende å legge ut på lengre turer med en MTB :)

Lenke til kommentar

Er glad jeg har en STOR bod som er godt sikra jeg, men blir vel å ta den i gangen i leiligheten her til vintern, kan bli litt kaldt i boden kanskje. Pluss jeg har planer om å gjøre den om til sykkelverksted:) Fått beskjed av hus-eier at jeg bare kan gjøre hva jeg vil der :p

 

MEN: Jeg har planer om å bestille meg såkalt "casual" sykkelklær, loose fit som ser nogenlunde ut som normale klær, har ikkeno problem å finne bukse og shorts, men sykkelsko sliter jeg med, noen som kan tipse meg om ett sted som har sykkelsko som ikke ser ut som racing-sko? :p

 

(jeg skal sykle langturer på besøk til folk og har ikke lyst til å sitte i sykkelklær og vil helst slippe en sekk på ryggen da det blir fryktelig varmt)

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Da er det snart bare 3 dager til eg får hentet min første landeveistriller. Gleder meg stort til første tur! Vet litt hva det går i siden eg har lånt slike sykler før, men det har bare vært for at eg skal hjelpe til med noe eller noen andre skal ett sted så eg må følge etter.. Aldri hatt en selv der eg kan legge ut på lengre turer..alene.bare eg og sykkelen! :D

Lenke til kommentar

er det normalt at bakhjulet må rettes litt opp etter en ca 20km når det er helt nytt? var innom sykkelsjappa pga litt slingring, og da sa han det var normalt og tok det av og satt det på en maskinsak og stramma/retta opp kjapt mens jeg titta litt på tilbehøret de hadde der

Lenke til kommentar

er det normalt at bakhjulet må rettes litt opp etter en ca 20km når det er helt nytt? var innom sykkelsjappa pga litt slingring, og da sa han det var normalt og tok det av og satt det på en maskinsak og stramma/retta opp kjapt mens jeg titta litt på tilbehøret de hadde der

 

Kommer ann på hjulet. Gode håndbyggere gjør en del med hjulet for å hindre at eiker binder seg opp og dermed kan slippe litt når hjulet brukes. Et billig fabrikkbygd hjul er gjerne mindre grundig lagd. Så lenge butikken retter det for deg så går det nok seg til, men hjul som krever mye retting kan ofte ha litt lav eikespenning i utganspunktet, så om det skjer igjen ville jeg bedt butikken om å gå over og etterstramme, Ikke bare rette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...