Gå til innhold

Spillpc til 6500,-


Anbefalte innlegg

hallaiz

 

skal bygge ny spillepc til en kompis....budsjettet er på 6500.-

han har skjerm, tastatur/mus og høyttalere fra før. Så det han trenger er en pc med godt pc som takler de nyeste spillene, som også ser stilig ut. han skal i tråløst nettverkskort, så jeg har satt opp et forslag nedefor....funker dette?

post-94-1110225596_thumb.jpg

Endret av Krø||e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får vel gf6600GT til rundt 1500,- Ville ha gått for et DFI nForce4 Ultra hovedkort. Asus hovedkortet på nForce4 er ikke på høyde med tidligere kort. Og for guds skyld kjøp en PSU som du vet leverer det som står på (har ingen anelese om den du har ført opp) En kvalitets 300w'er yter mer en lavkvalitets 500w'er.

 

Mvh Ø

Lenke til kommentar
når han først skal bestille, hvorfor ikke gå for en litt større prosessor ?

Nå skal jeg ikke påstå at jeg er synsk, men jeg vil tro det har noe med at en "større" prosessor koster mer peng...

 

hadde budsjettet vært større enn 6500 ville jeg brukt penger på bedre kabinett/PSU/minne/DVD-brenner eller kanskje disk...CPU'en er jo knall!

 

:)

Lenke til kommentar
- Ville ha gått for et DFI nForce4 Ultra hovedkort. Asus hovedkortet på nForce4 er ikke på høyde med tidligere kort.

Et DFI-kort vil sprenge budsjettet med 400,-. Og hovedfordelen med DFI-kortet (slik jeg ser det) er at det er meget bra på å klokke minne...men, minnet i dette oppsettet kan ikke klokkes noe særlig uansett...

 

når det gjelder nForce4-hovedkortene til Asus så har de fått mye skryt i tester og jeg er selv storfornøyd med mitt!

 

:)

Lenke til kommentar
- Ville ha gått for et DFI nForce4 Ultra hovedkort. Asus hovedkortet på nForce4 er ikke på høyde med tidligere kort.

Et DFI-kort vil sprenge budsjettet med 400,-. Og hovedfordelen med DFI-kortet (slik jeg ser det) er at det er meget bra på å klokke minne...men, minnet i dette oppsettet kan ikke klokkes noe særlig uansett...

 

når det gjelder nForce4-hovedkortene til Asus så har de fått mye skryt i tester og jeg er selv storfornøyd med mitt!

 

:)

Men er ikke det der et nForce3 hovedkort fra ASUS? De er jo meget gode :) Sorry, jeg så feil :)

 

Men no-name PSU gjør som regel mer skade en nytte :)

Lenke til kommentar
- Ville ha gått for et DFI nForce4 Ultra hovedkort. Asus hovedkortet på nForce4 er ikke på høyde med tidligere kort.

Et DFI-kort vil sprenge budsjettet med 400,-. Og hovedfordelen med DFI-kortet (slik jeg ser det) er at det er meget bra på å klokke minne...men, minnet i dette oppsettet kan ikke klokkes noe særlig uansett...

 

når det gjelder nForce4-hovedkortene til Asus så har de fått mye skryt i tester og jeg er selv storfornøyd med mitt!

 

:)

Men er ikke det der et nForce3 hovedkort fra ASUS? De er jo meget gode :) Sorry, jeg så feil :)

 

Men no-name PSU gjør som regel mer skade en nytte :)

Hva er det du snakker om?

 

Ingen som har verken linket til eller nevnt nForce3-kort fra ASUS! Kortet trådstarter har satt opp er et KT800...selv anbefaler jeg nForce4...(gjerne fra ASUS) ;)

 

Ang. PSU vet jeg lite om den trådstarter foreslår...men den var skummelt billig! ;)

Lenke til kommentar
nei, nei nei, gå for raidmaxen, bra kabinett som jeg selv skal bestille snart.

Dette er ganske så feil....To kamerater av meg har det, er visst bare dritt...Ser litt fett ut med engang, men etterhvert blir plexiet fort ripete, noen ledninger kommer i klem, og det knirker ganske så godt...Jeg snakker ikke av min egen erfaring, men av to kameraters...Gå heller for Lian Li... :tease: Er bare _litt_ dyrere :p

Lenke til kommentar
nei, nei nei, gå for raidmaxen, bra kabinett som jeg selv skal bestille snart.

Dette er ganske så feil....To kamerater av meg har det, er visst bare dritt...Ser litt fett ut med engang, men etterhvert blir plexiet fort ripete, noen ledninger kommer i klem, og det knirker ganske så godt...Jeg snakker ikke av min egen erfaring, men av to kameraters...Gå heller for Lian Li... :tease: Er bare _litt_ dyrere :p

Altså. Jeg har noen spørsmål.

 

1. Hvordan kan et kabinett som blir fort ripete i plexi'en ha dårlig kvalitet fordi noen av dine kamerater behandler sitt egne eiendeler på en dårlig måte? Jeg ville da tro at alle plexiglass ville få riper om du ikke behandler det pent. Det blir ikke riper av å se på det.

 

2. Hvordan kan et kabinett knirke?

 

3. Om ledinger kommer i "klem" så er vel det personen som monterer hardware og stort sett ikke kabinettet sin feil? Om det da ikke lider av en alvorlig feilproduksjon.

 

Kom med bedre argumenter er du snill.

 

Et lian li koster vel rundt 1/6 av hele budsjettet. Så det var jo et lurt tips :roll:

Endret av iceraven
Lenke til kommentar
nei, nei nei, gå for raidmaxen, bra kabinett som jeg selv skal bestille snart.

Dette er ganske så feil....To kamerater av meg har det, er visst bare dritt...Ser litt fett ut med engang, men etterhvert blir plexiet fort ripete, noen ledninger kommer i klem, og det knirker ganske så godt...Jeg snakker ikke av min egen erfaring, men av to kameraters...Gå heller for Lian Li... :tease: Er bare _litt_ dyrere :p

Altså. Jeg har noen spørsmål.

 

1. Hvordan kan et kabinett som blir fort ripete i plexi'en ha dårlig kvalitet fordi noen av dine kamerater behandler sitt egne eiendeler på en dårlig måte? Jeg ville da tro at alle plexiglass ville få riper om du ikke behandler det pent. Det blir ikke riper av å se på det.

 

2. Hvordan kan et kabinett knirke?

 

3. Om ledinger kommer i "klem" så er vel det personen som monterer hardware og stort sett ikke kabinettet sin feil? Om det da ikke lider av en alvorlig feilproduksjon.

 

Kom med bedre argumenter er du snill.

 

Et lian li koster vel rundt 1/6 av hele budsjettet. Så det var jo et lurt tips :roll:

1

Hvis jeg sier at ett kabinett har dårlig plexi og BLIR fort ripete må dere velge om dere tror på det selv,men det er ihvertfall sant ifølge mine to kamerater...Og nei, de har _IKKE_ behandlet det dårlig.

2

Kabinettet knirker, og mye av grunnen er at det er lagd i plast.

3

Dette med at ledninger kommer i klem kan ikke jeg si noe om grunne til. Han sa ihvertfall ganske _tydelig_ ifra om at det var kabinettets skyld...

 

Et lian li koster vel rundt 1/6 av hele budsjettet. Så det var jo et lurt tips :roll:

 

Hvis du hadde giddi og lest og lagt merke til smileyen hadde du skjønt ironi :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...