Gå til innhold

WoW, er du avhengig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

cs føles så meningsløst, i wow er det en fremgang, og det man oppnår er der når man logger på igjen, det eneste cs tilbyr er løp rundt og skyt hverandre, så begynner du på nytt dagen etter

Avean:

synes du setter deg selv litt for høyt når du sier at wow er hjeredødt også har du ikke engang prøvd det selv, da er det vel du som er hjernedød som ikke tar initiativ og prøver, wow er på ingen måte ett meningsløst spill, kan du forklare hvorfor er wow meningsløst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lat oss ikke ha en diskusjon på hva som er best av WoW og CS.

Begge spillene er SVÆRT avanserte high end. Og jeg vil si dem er omtrent like taktiske begge to. WoW har en grense med taktikk, da man kanskje har gjort en boss 100 ganger, og siden spillet er statisk, og det skjer aldri at plutselig drager bossen fram en forbanna diger øks, og meier dere ned alle som en, for første gang.

I CS spiller man MOT ekte spillere når man er "high end" og her er det vell mer taktikk da, har selv stått ved siden av noen av norges beste CS spillere og hørt på når dem spillte, mye tenking osv der også.

Vel nok om dette med hva som er best.

Skrevet (endret)

ehh det hele begynte med at noen påstod at det er bedre og spille cs i5 timer men at wow var hjernedødt, tror ikke du har spillt noe særlig high end wow hvis du tror det er en grense med taktikk, i cs er det deg og ett par andre, ta og led ett par raids i AQ40/NAXX, 40mann som skal håndteres over ventrilo/ts/tekst chat, og alt skal være planlagt til minste detalj, så skal vi snakke sammen om hva som har mest med taktikk og mest avansert taktikk og gjøre etter det...

er sååååå lei av folk som dømmer ting de ikke har prøvd eller prøv en gang og gitt opp...

Endret av donsai
Skrevet
Er man god nok i CS tjener man penger på det.

7888798[/snapback]

noen ganger skulle jeg ønske det var en emonic "smily" som var en varsel lys som blinket med følgende tekst under "14is alert"

Skrevet (endret)

skulle likt og se en liste over alle som lever av og spille cs, tror nok ikke det hadde vært mange, noen får penger for det ja, men jeg tror ikke det er mange som lever av det..

skjønner heller ikke helt hva det har med topic og gjøre...

stiller meg bak Darkeys forslag :D

Endret av donsai
Skrevet
Litt morsomt lesing her, blant annet de som synes det er "tragisk" at folk spiller WoW.

Hvor "tragisk" er det vel ikke når 22 voksene mannfolk springer etter en lærkule i 90 minutter og oppfører seg som noen drittunger? Legger seg ned på banene med en hand over kneet og gråter, og når de ser at de ikke får straffe røyser de seg opp, tørker krokodilletårene og springer videre.

Og supporterne som sitter rundt og ser på og hyler som noen stukkene griser når kula havner i mål, eller banker de andre supporterne til det motsatte laget vis laget deres taper. Er ikke det tragisk? Neida, det er jo fotball.

Jeg, avhengig av WoW? Jeg er interesert i spill, liker å spille, liker å utforske andre spill, derfor soleklart at jeg dykker ned i WoW og, på lik linje som jeg dykker ned i Splinter cell og Neverwinter Nights.

Avhengig? Nei. Interesert? Ja.

Noen gang latt det gå utover mitt sosiale liv? Nei. Selv om jeg har vært gamer i snart 16 år (er 23) så har det aldri gått utover mitt sosiale liv.

7885724[/snapback]

eneste forskjellen er vel at noen av disse tjener heftig med penger, noe som i seg selv er ganske tragisk...(alle av de tjener jo penger men i forskjellig grad) Derfor er dette helt akksepteert.. og det er trening... fysisk aktivitet ergo "godt for kroppen"

så vidt jeg vet tjener ikke noen som spiller wow hefitg med penger.... derfor blir det regnet som en fritidsaktivitet... og på firitiden skal man visst ha bedre å føre..

Skrevet
skulle likt og se en liste over alle som lever av og spille cs, tror nok ikke det hadde vært mange, noen får penger for det ja, men jeg tror ikke det er mange som lever av det..

skjønner heller ikke helt hva det har med topic og gjøre...

stiller meg bak Darkeys forslag :D

7892193[/snapback]

De som lever av CS spiller like mye som en aktiv raider vanligvis. Noe å tenke på.

Skrevet
At folk f.eks sitter å gamer CS i 5 timer om dagen synes jeg er greit, men det som gjør det verre med WoW er at det er meningsløst spill. Folk grinder tusenvis av timer for best mulig utstyr og for å bli bra i PvP. Altså jeg skjønner ikke dette, er det ingen som har lyst til å være god i ett spill pga du faktisk ER god ?

Hadde ikke spilt WoW om jeg så hadde fått betalt for å spille det.

Jeg stereotyper WoW spillere og gjør narr av de, men jeg syns de fortjener det. Det er så hjernedødt at jeg håper flere og flere tar til fornuft.

7888051[/snapback]

kanskje noen faktisk spiller spillet fordi de synes det er gøy.

trodde igrunn det var det som var poenget med dataspill.

skal man bruke fem timer hver dag bare for å faktisk BLI god i noe vil jeg si at dataspill er et meget dårlig valg.

Skrevet

skal man bli god i noe vil jeg ikke valgt wow før det blir sett på som et yrke med fast lønn.. inntil da er det et spill som jeg har det gøy med når jeg far tid til

overs.

Skrevet
ta og led ett par raids i AQ40/NAXX, 40mann som skal håndteres over ventrilo/ts/tekst chat, og alt skal være planlagt til minste detalj, så skal vi snakke sammen om hva som har mest med taktikk og mest avansert taktikk og gjøre etter det...

Og hvor stor prosent av WoW spillerene er det som leder aq40 og naxx raids da? Spar meg.

Skrevet

Ja! Jeg er avhengig.

Det er ikke fordi jeg spiller mye, spiller MAX 1-1 1/2time om dagen.

Men det er fordi jeg ikke klarer å slutte :blush: , slutta å spille 1, Janaur(nyttårsforsett :D ) begynnte å spille igjen i forige uke :cry:

Har aldri kutta ut venner eller skole for å spille wow.

Skrevet
Ja! Jeg er avhengig.

Det er ikke fordi jeg spiller mye, spiller  MAX 1-1 1/2time om dagen.

Men det er fordi jeg ikke klarer å slutte  :blush: , slutta å spille 1, Janaur(nyttårsforsett :D ) begynnte å spille igjen i forige uke  :cry:

Har aldri kutta ut venner eller skole for å spille wow.

7895209[/snapback]

det er ikke avhengighet men du som har lyst til og gjøre noe som er gøy

Skrevet

Er ikke så kjempevanskelig regnestykke egentlig. Dersom valget står mellom å sitte og glo på TV, spille NFS, sortere MP3-katalog eller annen form for alene-aktivitet og WoW, ser jeg ikke noe galt i å spille WoW egentlig.

Kan vel ikke kalle meg avhenigig når jeg bruker WoW som substitutt for overnevnte. Dem jeg spiller med er også like jordnære så folk kommer og går ettersom det passer dem. Må noen gå midt under questing eller en instance, javel... ta tar vi det igjen seinere. <log out>

Skrevet
Litt morsomt lesing her, blant annet de som synes det er "tragisk" at folk spiller WoW.

Hvor "tragisk" er det vel ikke når 22 voksene mannfolk springer etter en lærkule i 90 minutter og oppfører seg som noen drittunger? Legger seg ned på banene med en hand over kneet og gråter, og når de ser at de ikke får straffe røyser de seg opp, tørker krokodilletårene og springer videre.

Og supporterne som sitter rundt og ser på og hyler som noen stukkene griser når kula havner i mål, eller banker de andre supporterne til det motsatte laget vis laget deres taper. Er ikke det tragisk? Neida, det er jo fotball.

Jeg, avhengig av WoW? Jeg er interesert i spill, liker å spille, liker å utforske andre spill, derfor soleklart at jeg dykker ned i WoW og, på lik linje som jeg dykker ned i Splinter cell og Neverwinter Nights.

Avhengig? Nei. Interesert? Ja.

Noen gang latt det gå utover mitt sosiale liv? Nei. Selv om jeg har vært gamer i snart 16 år (er 23) så har det aldri gått utover mitt sosiale liv.

7885724[/snapback]

eneste forskjellen er vel at noen av disse tjener heftig med penger, noe som i seg selv er ganske tragisk...(alle av de tjener jo penger men i forskjellig grad) Derfor er dette helt akksepteert.. og det er trening... fysisk aktivitet ergo "godt for kroppen"

så vidt jeg vet tjener ikke noen som spiller wow hefitg med penger.... derfor blir det regnet som en fritidsaktivitet... og på firitiden skal man visst ha bedre å føre..

7892896[/snapback]

Her kan dette sammenlignes også... Du kan se på Fotballaget som Blizzard. Det er fotballspillerne som tjener pengene i fotball. Supporterne betaler for å se laget spille, og mange av disse har fysikk som 80-åringer, og sist gang de var ute og jogget, fikk de en karakter for det. Men alikevel er disse mer akseptert enn WoW-spillere.

Blizzard er som fotballaget, mens vi wow-spillere er som supporterne. Vi betaler for å gjøre noe på fritiden, akkurat som at supportere betaler for å gå på en kamp på fritiden.

Og visste du kanskje at mange av norges toppidrettsutøvere spiller WoW?

Så om jeg har lyst til å bruke fritiden min på å sitte foran PCn og spille spill, i stedet for å stå på en tribune og hyle som en apekatt fordi noen fikk en lærball inn i et mål, så syns jeg det kan være greit.

:w00t:

Skrevet

Plasserer meg selv i samme bås som Ehby3003 og Gurglemuffin. Langt fra avhengig, men jeg trives med å løpe rundt i Azeroth et par timer i ny og ne. Som sagt, samme her..

Har en ganske fin og normal "spill rytme". Legger vel igjen omtrent 10-12 timer av uka i WoW vil jeg tro. Noe jeg syntes er i grunn helt passe. Har hverken ønske eller lyst til å spille noe mer. Merker fort at jeg har fått nok når jeg feks har levelet fra 21 til 23. :)

Skrevet (endret)
Kan vel ikke kalle meg avhenigig når jeg bruker WoW som substitutt for overnevnte. Dem jeg spiller med er også like jordnære så folk kommer og går ettersom det passer dem. Må noen gå midt under questing eller en instance, javel... ta tar vi det igjen seinere. <log out>

7898544[/snapback]

veldig enig, sånn har vi bygd opp hele guilden vår, vi kommer ikke lengst i raids men vi har utrolig trofaste og ikke minst fornøyde medlemmer, guilden har ekistert siden release, vi er de samme lederne, samme navnet, samme server..

vi ser på det som ett spill og en hobby, men når folk kan spille i ett så avlappet miljlø så merker man at folk blir også mer loyale overfor hverandre og sier ifra hvis de ikke har muligheten til og være med på noe istendenfor og bli med for og se hva som dropper fra første boss..

som sagt så har vi ikke superspeed i pve men vi har den samme stødige coren som gjør det så funker det en gang så vet man at det funker neste gang også, har aldri følt noe behov for og bytte, 2år nå og jeg tviler ikke på at det blir 2 år til :D

tror det er viktig og ha samme mål som guilden man er i, det hender vi avviser folk bare for vi ser at de har ett annet fokus og vil bli frustrert av en gjeng som oss

Endret av donsai
Skrevet
Lat oss ikke ha en diskusjon på hva som er best av WoW og CS.

Begge spillene er SVÆRT avanserte high end. Og jeg vil si dem er omtrent like taktiske begge to. WoW har en grense med taktikk, da man kanskje har gjort en boss 100 ganger, og siden spillet er statisk, og det skjer aldri at plutselig drager bossen fram en forbanna diger øks, og meier dere ned alle som en, for første gang.

I CS spiller man MOT ekte spillere når man er "high end" og her er det vell mer taktikk da, har selv stått ved siden av noen av norges beste CS spillere og hørt på når dem spillte, mye tenking osv der også.

Vel nok om dette med hva som er best.

7891271[/snapback]

Virker som om du mener det ikke er pvp i wow. har du prøvd å spille det?

Skrevet

Ja jeg tok ikke med det der. Om man tenker på PvP så er nok det like taktisk som CS, kanskje mer om man tar world PvP og raider byer, har vakter ved båtene og slikt. Men slikt er det uheldigvis ingenting av nesten.

Skrevet (endret)
Og hvor stor prosent av WoW spillerene er det som leder aq40 og naxx raids da? Spar meg.

7894741[/snapback]

sikkert like mange som lever av og spille cs hvis ikke fler, 8millioner active accounter hallo....

som sagt wow kan være drit simpelt eller kjempeutfordrende, da kan man velge hvordan man vil spille, i cs dreper man folk, så blir man bedre av og drepe folk, de som påstår cs er mer taktisk enn wow kan gå legge seg, da de mest sannsynlig bare har spillt cs og tror wow er kun ett grinde spill

Endret av donsai
Skrevet

Jeg kan ærlig si at jeg ikke er avhengig av WoW!

Jeg spiller i noen uker, så går jeg lei, og kan la spillet ligge før jeg endag sitter å kjeder meg da kan det hende at jeg fyrer det opp.. Fikk spillet i Juni 2005, spillte noen uker, frem til ferien, rørte ikke spillet frem til november. Spilte vel en mnd. før spillet ble liggende over ett år! Har spillt litt i det siste, men har vært optatt med webdesign, så har ikke spillt den siste uka uten problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...