angry_dee Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Hei! Begynte å tenke på hvordan "Honour" systemet blir. Har fått med meg såpass at å drepe de som er en par lvl under deg er "fyfy"... Men hva om du "ganker" en som er 4-6lvls over deg, vil det bli "honoured kill" eller "dishonoured"? Og hvis du blir drept vil du da miste "Honour" points? Og hva om du klarer og drepe 2stk som er 1-2lvl høyere enn deg, da burde du få "bonus" points... eller? Og vil du får mer points om du dreper en som mange lvl høyere enn deg enn om du dreper en som har lik lvl? Hmm, gruble, gruble..
Intempestus Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Honor implementeres for å gjøre ganking mindre attraktivt. Blizzard mener vel at like barn leker best. Lvl 60 folk som banker folk i nybegynnersoner er vel neppe noe alle liker...
Thsan Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Men hva om en low lavl angriper deg kan du ikke drepe han uten å få minus Hounor points ??
SkyMarshall Arts Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Blizzard får hele tiden feedback og sånne spørsmål fyrt på seg hele tiden, noe som gjør at de implementerer det meste for å glede de fleste. Honor-systemet vil bli genialt,, og vil til slutt stoppe all form for ganking ganske brått opp. For har man ganka mye, fått mange negative honor-points, så synker man ned på *hated* ... noe som vil bety at t.o.m folk fra din egen faksjon kan angripe deg med den hensikt å drepe når som helst og hvor som helst. En ganker vil i såfall ikke være trygg noensteder, ikke engang mot sine egne. Hvorsan belønningen vil bli for spillere som spiller rettferdig er jeg ikke helt sikker på, men det er mulig det blir billigere hos vendors og andre slike belønninger - pluss at man da ikke blir sett ned på av andre spillere. Det blir uansett bra ... gleder meg!
Gjest member-60584 Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 uhm... honour systeme gjelder bare opposite faction NPCs har jeg lest... hvis du leser på PvP server "reglan" så gjelder ikke dreping av low lvls som "dishonourable".
Liestöl Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Er dette skrudd på nå? Og rammer dette dueller? Vises resultatene? Hvis så sliter jeg, prøver meg mot folk 10lvl høgere en meg heile tiden
hallgeirl Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 For har man ganka mye, fått mange negative honor-points, så synker man ned på *hated* ... noe som vil bety at t.o.m folk fra din egen faksjon kan angripe deg med den hensikt å drepe når som helst og hvor som helst. En ganker vil i såfall ikke være trygg noensteder, ikke engang mot sine egne. Jeg er litt interessert i å vite hvor du har fått tak i denne informasjonen Jeg har ikke hørt noe om dette fra blizzard sine sider ihvertfall, at du får dårligere reputation av å få dishonorable kills. Kan hende det blir sånn, men jeg stiller meg tvilende til det inntil jeg leser det fra offisielle kilder fra Blizzard.
Blib Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 ZiggWarth: det er ikke feilinformasjon i det hele tatt og står omtalt ett eller annet sted på worldofwarcraft.com. Har lest det selv. Hvis du ganker (Eller noe) så vil reputationet ditt synke til Hated hos din egen rase og de vil da angripe deg som alle du er hated hos.
brillan Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Kan noen klargjøre om det gjelder bare for NPCer eller Players
Blib Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Kan noen klargjøre om det gjelder bare for NPCer eller Players Skjønner ikke hva du mener her. Om honour-systemet kun skal gjelde for NPCs? Hva er vitsen med det? Selfølgelig gjelder dette for players..? :S
hallgeirl Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 ZiggWarth: det er ikke feilinformasjon i det hele tatt og står omtalt ett eller annet sted på worldofwarcraft.com. Har lest det selv. Hvis du ganker (Eller noe) så vil reputationet ditt synke til Hated hos din egen rase og de vil da angripe deg som alle du er hated hos. Jeg sa heller ikke at det var feilinformasjon. Men jeg er alltid skeptisk til ting som blir sagt på diverse forum ang. sånne ting når jeg selv ikke har lest det. Er alltid en del som spekulerer om sånne ting og sier det som om det skulle være fakta (igjen: jeg sa aldri at dette absolutt ikke var riktig, bare at jeg var skeptisk). Men når det er fler som har lest det, og ifra offisielle kilder så skal jeg bøye meg i støvet
MrLee Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Kan noen klargjøre om det gjelder bare for NPCer eller Players Skjønner ikke hva du mener her. Om honour-systemet kun skal gjelde for NPCs? Hva er vitsen med det? Selfølgelig gjelder dette for players..? :S problemet her er at info hos wow-europe.com er ganske vagt definert når det gjelder honour systemet, det er vanskelig å tolke om det skal gjelde for players (noe som ville være det mest naturlige), eller om det bare gjelder npc's (som det fremgår mest som utifra informasjonen...(isåfall jeg veldig misfornøyd))
Omar Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Hva hvis en leval 25 rogue står og hakker på deg mens du (leval 35+) står å slayer mobs. Da må man jo angripe, og da er det litt kjedelig hvis man får Dishonor kill pga det...
MrLee Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 det er det som er problemet (ifølge blizzard)... løsningen er jo enkel, hvis lavere lvl kis denger først, så får man ikke dishonour for å denge...
brillan Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Kan noen klargjøre om det gjelder bare for NPCer eller Players Skjønner ikke hva du mener her. Om honour-systemet kun skal gjelde for NPCs? Hva er vitsen med det? Selfølgelig gjelder dette for players..? :S Noen innlegg lengere opp skrev noen at systemet kun gjald for NPC'er, noe meg ble litt overasket over. Ville bare ha det bekreftet/avbekreftet
haarod Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Blir vel fargekoder, henholdsvis grønn, gul og rød. Tipper at det kun blir grått (såkalt "grey ganking") som etterhvert gjør at du får dårlig rep. hos forskjellige raser. Syns også at hvis man dreper horde/alliance bør få bedre rep.
Zindre- Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Kan noen klargjøre om det gjelder bare for NPCer eller Players Skjønner ikke hva du mener her. Om honour-systemet kun skal gjelde for NPCs? Hva er vitsen med det? Selfølgelig gjelder dette for players..? :S Noen innlegg lengere opp skrev noen at systemet kun gjald for NPC'er, noe meg ble litt overasket over. Ville bare ha det bekreftet/avbekreftet Er ikke 100% sikker på dette, men tror det stemmer at det bare er NPC's..
Blib Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 (endret) Jamen hvordan skal det tenkeligt virke da? "Hvis cityguard 1 angriper Horde-player 1 så vil alle andre cityguards angripe cityguard 1"? Systemet er da vel helt klart ment slik at dersom du konstant ganker andre spillere så vil til slutt din egen allianse angripe deg? :S Jeg skjønner ikke helt hvordan det skulle fungert på en annen måte... Endret 4. mars 2005 av Blib
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå