Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Men utvalget av gasspistoler var ikke mye å skryte av.

 

Nå tenkte jeg å kjøpe den fra Asia, så da er vel det mye billigere enn norske butikker.

7975353[/snapback]

 

 

Send en mail..

 

Han bestiller fra en levrandør i Danmark eller i Sverige, og de har en del ;)

Jeg har ofte tenkt å kjøpe en pistol fra HK, men fant ut av at det ikke lønner seg da det vil kommer på omtrent det samme med frakt og alt det der..

Dessuten har du garanti fra norske butikker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rekyl får du i en del av pistolene, ja. GBB, eller Gas BlowBack, er en type pistoler som bruker gass under trykk for å skyte kulene ut. Disse vil også gjøre at sleiden blir dyttet bakover etter hvert skudd, og dette kjenner du godt. Du vil ikke ende opp med pistolen pekende rett opp i luften akkurat, men du kjenner en viss rekyl, ja.

 

Du får pistoler i både plast og metall. Bruker du litt over 6-700kr, får du en kurant GBB-pistol. Du må selvfølgelig kjøpe gass i tillegg.. det koster rundt en hundrings per flaske.

 

Men, GBB-pistoler er heller ikke noe særlig. De har korte løp, og dermed dårlig treffsikkerhet, de er upålitelige på grunn av gassen (stor forskjell mellom en varm sommerdag og midt på vinteren), og rekkevidden er så-som-så.

3778867[/snapback]

 

Noen kamerater av meg kjøpte 2 GBB fra UNcompany, beretta og en colt.

Prøvde dem en gang før jul, var vel 4-5 grader ute. Ikke kom her å si at GBB pistoler ikke skøyt langt, eller for den saks skyld bent. Var mektig imponert, har selv en MP5 og prøvd alt fra Colt m4a1 til Steyr, hagler og ja det meste innen airsoft.

Pistolene var i metall og plast, vekten var vel i overkant av et kg.

Fyrte av gårde et par magasin, deilig følelse når sliden fyker baker over og pistolen spytter ut kuler som en sint liten veps. Bra presisjon og feeling, kan sammenlignes med kraften i vanlige AEG's( Automatic electric gun) det skøyt som sagt veldig bent også.

Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på situasjonen..

 

Er du under 18 så kan de beslaglegge den hvis de ser at du bruker den uten verge eller foresattes tillatelse/oppsyn..

Raner du en bank, kan de fortsatt ta den fra deg selvom du er over 18år :p

 

Men altså, hvis du bare sitter på rommet ditt og skyter på blink så tror jeg det skal litt til før noen beslaglegger den..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...