Gå til innhold

Nytt navn på R520


Anbefalte innlegg

Betyr dette en dreining av kodenavn bort fra hint om storstilt vold (f.eks. Gruesome Death 5000) og heller i retning hint om dampende sex?

 

Tja, jeg hadde tenkt å smekke på etpar forslag til nye kodenavn i denne nye stilen, men kom til at forumserveren, moderatorene eller kanskje alle da ville ta fyr.

Hehe.. Jeg ser for meg noen slike navn ja. :lol: Jeg liker ideen med å fokusere mer på sex i spillbransjen på bekostning av vold, men håper ikke det går over i en "skjønn" forening av sex og vold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betyr dette en dreining av kodenavn bort fra hint om storstilt vold (f.eks. Gruesome Death 5000) og heller i retning hint om dampende sex?

 

Tja, jeg hadde tenkt å smekke på etpar forslag til nye kodenavn i denne nye stilen, men kom til at forumserveren, moderatorene eller kanskje alle da ville ta fyr.

Hehe.. Jeg ser for meg noen slike navn ja. :lol: Jeg liker ideen med å fokusere mer på sex i spillbransjen på bekostning av vold, men håper ikke det går over i en "skjønn" forening av sex og vold.

Lol , kan se for meg en FPS hvor man jakter på damer og bruker den "store" pistolen på dem!!! :!:

 

Titel : Joint legs Rising!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Right in front of us is the emergence of a new class of visual processing platforms. Over the next few months we expect to launch our next generation of gpu’s based on the new 90nm technology. Stay tuned and watch for the next major leap in visual realism come to reality.
By my read, what Orton told the financial analysts yesterday adds up to preview/release in 2nd 1/2 of April or early/mid-May and shipping in volume during June. Now, he didn't come right out and say that, but that's the way it added up to me when I look at what he did say and the financial predictions they made. I think it would also add up that they'll have more than one sku available in that time frame, as they told the analysts to expect their third quarter (March thru May) to be up a little. . .and fourth quarter (June thru August) *to double*. You can't get a doubling done in a just few days, so I'm thinking that as of yesterday at least they are thinking they are going to have all or almost all of that quarter to sell those new parts in volume.

 

And that's really "the late end" anaylsis. Obviously we're nearly end of March already. I suspect (certainly don't know, however) that the somewhat up third quarter (March-May) isn't about R520-class, but rather about getting their mid-range and AGP house in order.

Lenke til kommentar

Joda, "emergence of a new class of visual processing platforms" er akkurat hva jeg forventer en markedsføringsavdeling vil komme opp med etter litt for mye kaffe. Litt reelt innhold hadde vært hyggelig.

 

Mitt tips: jeg nevnte modellering av fysikk for 3D-modeller vil komme, nå er det som kjent en fysikk-chip på markedet, og slik jeg leste deres website, har de lagt opp til at de skal bli kjøpt opp, en ganske vanlig måte å gjøre forretbinger på i USA. Jeg tror derfor at NVidia eller ATI vil enten kjøpe dem eller prøve å lage noe tilsvarende. Noen måneder senere vil Microsoft legge til tilsvarende funksjonalitet i DirectX.

 

Med 3D-modellering er det enda klarere for parodinavn som "Womb Raider 2005". Hallo i uken på radio hadde et innslag med påskeporno, med titler som "Sommeren jeg fyllte Linda." Jeg lo så jeg skrek, var nær å kjøre av veien. Her er det duket for mye billig humor.

Lenke til kommentar
Joda, "emergence of a new class of visual processing platforms" er akkurat hva jeg forventer en markedsføringsavdeling vil komme opp med etter litt for mye kaffe. Litt reelt innhold hadde vært hyggelig.

90nm prosess er reel info (dette har vært trolig lenge, men jeg tror dette er første gang vi hører det direkte fra ATi), samt at dem skal lansere flere GPU'er basert på R5xx iløpet av kort tid er også info jeg tenkte kunne være av interesse.

 

Men hvis ikke det var reelt nok, hva med dette:

I am happy to confirm that the card will be red....now which exact tone of red I can't say, that is a highly guarded secret....

:D

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Ser ut som? Det er The Inquirer vi snakker om her.. Samme ryktene gikk også om R420, 12 pipelines med en quad i "backup". Hvis R520 har 32 pipes så vil det nok ganske sikkert også være et produkt med 32 pipes. Men selv med 1.6GHz minne vil forholdet mellom fillrate og minnebåndbredde være helt latterlig.

Dette er mao lite trolig.

Lenke til kommentar
Ser ut som? Det er The Inquirer vi snakker om her.. Samme ryktene gikk også om R420, 12 pipelines med en quad i "backup". Hvis R520 har 32 pipes så vil det nok ganske sikkert også være et produkt med 32 pipes. Men selv med 1.6GHz minne vil forholdet mellom fillrate og minnebåndbredde være helt latterlig.

Dette er mao lite trolig.

Selvsagt er det the inquirer kilden kommer fra, men The Inquirer har nå også hatt ganske mye rett i det de har kommet med så ikke se bort ifra at det blir noe alla det som allerede er postet.

 

Du har et poeng når det gjelder forholdet mellom fillrate og minnebåndbredde, men skulle ikke det være løst med de nye forandringene i designen på r520? Til og med Geforce sin nye serie ser ut til å komme med et enormt antall pipelines og da må man jo anta at de har gjort noe lurt for å utnytte disse.

Lenke til kommentar

Med så mange rykter The Inquirer kommer med så må dem få rett innemellom, noe alla helgardering i tipping :p

 

R520 er basert på R300 så det blir nok ikke noen store forandringer foruten SM3.0. Den vil nok likefullt være mer effektiv enn R4xx, men neppe mye mer effektiv.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Tja, hvis ikke minnebåndbredden økes like mye som fillraten (f.eks en dobling) så går det an å komprimere teksturene mer. F.eks en dobling av kompressjonsforholdet vil ha samme effekt på ytelsen som en dobling av minnebåndbredde. Det spørs bare om økt komprimering blir mottatt så bra av publikum siden det også medfører lavere bildekvalitet enn en ren økning av minnebåndbredden.

 

Forøvrig tror jeg 32pipes blir ekstremt plasskrevende på brikken og dermed lav yiels (mye feilproduksjon) på brikkene. Hvis 32 pipes blir en realitet så kommer nok de brikkene med 32 fungerende pipes til å bli et godt hakk dyrere enn dagens top-end brikker. Det vil nok også bli ekstremt mange brikker i salg med avslåtte pipes. (De kan jo ikke bare kaste de dyre brikkene med f.eks 31 fungerende av 32 pipes) Mange pipes vil også føre til lav klokkehastighet for å tilfredstille effektbudsjettet.

 

Til sammen vil jeg anta at 24pipes blir neste stopp på stigen, og ikke 32. Hvis det likevel blir 32 så tror jeg at de brikkene med 32 fungerende pipes blir ganske papirlansert og neppe tilgjengelige før om lang tid, og da til svært høye priser. Kanskje de produserer 32pipes og har 24 påslåtte pipes på toppmodellen i lang tid før de etter mange måneder lanserer en serie med 32 fungerende pipes. (oppsamlet gjennom lang tids produksjon)

Lenke til kommentar
Med så mange rykter The Inquirer kommer med så må dem få rett innemellom, noe alla helgardering i tipping :p

 

R520 er basert på R300 så det blir nok ikke noen store forandringer foruten SM3.0. Den vil nok likefullt være mer effektiv enn R4xx, men neppe mye mer effektiv.

Nåda, så ille er det jo heller ikke hos the inquierer som du sier, men man kan jo godt si at de ofte foretar en dobbelgardering ;)

 

Det som i alle fall har blitt bekreftet er at R520 blir en av de største brikkene pr dags dato, noe som i alle fall peker på at det ikke bare er Pipelines som er nytt i moddelen (forhåpentligvis).

 

Er faktisk mer spent på PPU's en på kommende generasjon av skjermkort, detaljenivået er allerede veldig bra på de fleste spill med dagens high end skjermkort.

Lenke til kommentar
Tja, hvis ikke minnebåndbredden økes like mye som fillraten (f.eks en dobling) så går det an å komprimere teksturene mer. F.eks en dobling av kompressjonsforholdet vil ha samme effekt på ytelsen som en dobling av minnebåndbredde. Det spørs bare om økt komprimering blir mottatt så bra av publikum siden det også medfører lavere bildekvalitet enn en ren økning av minnebåndbredden.

Det hadde hjelpet for texture båndbredden, men det er nå ikke det eneste som bruker minne båndbredde, spesielt ikke med shader intensive spill som er fremtiden. Foruten normal mapping er teksturer i dag som oftes allerede ganske bra komprimert og jeg er usikker om det vil være praktisk mulig å tvinge en texture komprimering uten at spillet har støtte for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...