Runar Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Heisann. Jeg poster på vegne av en venn. Han har et problem og det er ikke skjermen. Når han starter pc'en er skjermen fylt av fargede "firkanter/rektangler". De bytter farge delvis etter bakgrunnen men dekker hele skjermen. Det er umulig å spille krevende spill som battlefield 1942. Vi har prøvd med flere skjermer og det hjelper ikke. Håper noen skjønner problemet og kan hjelpe.
Carnifex Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Dette er artifacts. Når oppstår de? Er det med engang maskinen slås på eller etter en stund med spilling? Det kan være pga varme, overklokking, eller rett og slett fordi kortet synger på siste verset.
Runar Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 Carnifex: De kommer med en gang, men før hjalp det å la pc'en være avskrudd noen dager. Det hjelper ikke lenger. BennyB9: Han har et Sapphire Radeon 9200 256MB, samme som meg og jeg har aldri hatt det problemet.
Targa_PC Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Slå av PC`n, ta ut strømkontakten - opne kabinettet ta ut skjermkortet - sjekk om vifta er full av støv ( blås vekk støvet ) - sett på plass kortet. Fyr i gang PC`n. Er problemet der fortsatt, så er det en stor mulighet for at kortet har tatt kvelden.
grimsqueak Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Det kjipeste er jo at frakten nesten gjør det meningsløst å levere inn kortet på garantien. (Om det er kjøpt på postordre, vel å merke)
Runar Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 (endret) Tror nok han kjøper nytt ja. Men takk for hjelpen =) ---- Pc'en hans pleier å stå på flere uker av gangen men den blir aldri over 30 grader. Det pleier også å funke igjen hvis pc'en står av over natta. Hvis noen har tips til kjøling si fra. Noen som har forslag til nytt kort? Han vil ikke bruke mer en 1000,-. Endret 1. mars 2005 av -Runar-
ManagHead Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 (endret) Mitt gamle kort ble slik, det tålte ikke vann Edit: for 1000,- så ville jeg sett etter noe brukt. Endret 1. mars 2005 av ManagHead
nikhuse Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Hvis det skal være ett nytt kort, så får man vel ett Radeon 9600XT for ca 1000 lappen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå