Gå til innhold

Elkjøp og Nintendo DS

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har snakket med Elkjøp (fornøyd?) via mail i dag osv.

Den infoen jeg fikk var at fra og med i morgen (fredag) så kan man bestille DS hos Elkjøp. Og Nintendo DS vil bli tilgjengelig ved lansering hos de aller fleste Elkjøp butikker.

Dette er faktisk informasjon som ikke engang kjedene vet om før i morgen tidlig :)

Nå er jeg iallefall glad at det hele ordnet seg og er mest sannsynlig en missforståelse fra en ansatt her lokalt.

Bergsala har også bekreftet til meg i dag at Elkjøp skal selge Nintendo DS over hele landet.

"Elkjøp har lagt inn ordre sentralt og skal selge maskinen over hele landet. Det var bare en del ting som skulle avklares først."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror Elkjøp hadde tenkt til å ta inn det hele tiden jeg, bare selgeren som ikke visste hva han pratet om.

Skrevet
Glad denne saken ordnet seg for deh TCi ;) Noen info om pris?

Jeg har ikke fått noe slags info om pris. Får heller ikke sjekket før neste uke pga. jeg skal på en turnering nå i helgen.

Dersom noen vil sjekke så er det bare å ringe Elkjøp og spørre. Alle butikker skal være informert om DS saken nå. Jeg har ikke tid dessverre, må stikke :)

Mulig jeg kan spørre når jeg får mer svar på en annen mail jeg sendte til Elkjøp i går kveld.

Tror Elkjøp hadde tenkt til å ta inn det hele tiden jeg, bare selgeren som ikke visste hva han pratet om.

Selgeren hadde visstnok snakket med ledelsen. Ledelsen hadde nettopp bestemt seg at de ville føre DS kort tid før jeg mottok den siste mailen fra de. De var veldig usikre på om de ville føre konsollen i deres butikker. Men nå er det iallefall i orden.

Skal poste her om jeg får andre opplysninger fra Elkjøp på mail.

Skrevet

At en selger har pratet med en av toppene i Elkjøp tviler jeg sterkt på, med mindre han er avdelingssjef.

Skrevet (endret)

Jeg har bare en ting å si ang denne tråden.

HAHAHAHAHAHHAHAHAHA :D

Dette er så bra at det nesten må være en spøk :).

www.elkjop.no om folk lurte på om elkjøp satsa på nintendo ds eller ikke.

EDIT: Lest litt flere sider nå, feilinformasjon har ført til at en liten fjær blir til 5 høns igjen..men bra at trådstarter er fornøyd :).

EDIT2: Når det gjelder priser, så er det jo ikke slik at butikker direkteimporterer fra USA. Det går gjennom en grossist, og det er grossisten som i størst grad bestemmer hvor dyre spill vil bli i norge.

En annen ting er jo det at i USA er det langt fra alle steder de har moms, og der de har det er den på 7%. I norge er den på 25%, dette utgjør også mye penger.

Når det gjelder at en elkjøpbutikk ikke har annonserte varer, så har elkjøp faktisk en annonsegaranti. Dette står det info om i hver eneste elkjøpavis som blir sendt ut :).

Endret av Alastor
Skrevet (endret)

Virkelig genialt å vente til de ser at det selger, da dette sannsynligvis har mettet markedet allerede. Genialt trekk! :)

Endret av Beistet
Skrevet

Jaja... Stakk innom Elkjøp i dag og hadde veldig lyst til å skaffe meg DS... MEN den hadde de ikke inne gitt. Snakk om irriterende :(

Ser ut til jeg må vente til neste uke eller uken etter den igjen. Hater butikken her, den er alltid sløv med å ta inn Nintendoting :( Tok rundt 1 måned før de fikk inn Four Swords for en kamerat. Den hadde kommet da jeg sjekket i dag. Latsabber hele gjengen!

Skrevet

Nå er det jo slik at du som stikker inn sent på dagen rett og slett er for seint ute.

På butikken min, en middels stor en i oslo, så har vi omtrent ikke gjort annet enn å selge nintendoer i dag. Så å komme inn på sen ettermiddag er å tro på julenissen når det er et nylansert produkt som er ekstremt populært :).

Skrevet

noen som vet om chatte saken i NDS virker over internett, eller bare NDS til NDS?

Hadde vært fett med mulighet over internett.

Skrevet

kjipt, :( får håpe det kommer noe snacks til den etterhvert. (ala det programmet som gjør at man kan spille GC mario cart over nett)

Kjøpte foresten NDS i dag, kr 899 på Smartclub :w00t:

Skrevet
Nå er det jo slik at du som stikker inn sent på dagen rett og slett er for seint ute.

På butikken min, en middels stor en i oslo, så har vi omtrent ikke gjort annet enn å selge nintendoer i dag. Så å komme inn på sen ettermiddag er å tro på julenissen når det er et nylansert produkt som er ekstremt populært :).

Sent på dagen har ikke noe med saken å gjøre. De har ikke giddet tatt den inn ennå. De venter med det. Tirsdag var visst den tidligste dagen de ville ta den inn. Om ikke så tok det en uke til :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...