Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Noen andre som tar tekled dette semesteret?

 

Yeah! Gøyalt at vi er de siste med «multiple choice»-eksamen. Men er ikke du førsteklassenoob?

Jo, jeg er førsteklassenoob. Men jeg har tatt exphil i militæret, og måtte ta ett eller annet fag. Siden de fleste fagas om virker interessante både er arbeidskrevende og ikke minst gjerne forutsetter noe forkunnskaper, og det er siste mulighet for multiple choice-eksamen i tekled, tar jeg det.

 

Gjort ferdig øving 2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen her som er stud.ass i TMA 4120 (matte 4k)?

Regner med du lurer på om studassen til gruppe 5 noen gang har tenkt å rette øvingene? Jeg fikk godkjent øving 2 i dag, så det er nok håp! Han henger litt etter, kan man vel si.

 

Korrekt! (Går du BMAT?)

Jeg har fått godkjent øving 2, men IKKE øving 1. Litt merkelig, men jeg sendte han en oppklarende mail, så får håpe det ordner seg.

Lenke til kommentar
Hei :D

Jeg går i 2.klasse på videregående og har valgt:

- Matte R1

- Fysikk

- Kjemi

- It

Og i tredje klasse skal jeg fortsette med fysikk 2 og matte R2.

 

Jeg lurer på hvordan masterstudiet i matematikk og fysikk er. Jeg har fått et inntrykk av at det ikke finnes noen spesielle konkrete jobber, men at det er mer som et konsulent yrke. Hvis det er noen som har erfaring å dele om hvordan studiet er, og hvordan mulighetene for jobb er etter studiet hadde det vært fint.

 

Men for tiden er jeg mest gira på en mastergrad i et sivilingeniørstudium. Jeg har tenkt mest på linja bygg og miljøteknikk. Hadde vært fint om noen kunne sagt litt om hvordan det er å studere det.

 

Også hvis det er andre sivilingeniørstudier som har matematikk/fysikk i seg, lurte jeg på hvem det er?:)

 

Svar på følgene spørsmål og så skal jeg gi deg et råd om hva du burde velge.

 

Har du genuien intresse for fagene og liker å forstå hvorfor ting er som de er, ikke bare at de er det?

 

Verdsetter du kunnskap over penger?(Ikke snak om mangel på penger, men om det er viktigere for deg å ha masse penger og bra med kunskap enn å ha bra med penger og mye kunnskap.)

 

Er du et godt menneske?

 

Jeg er absolutt sånn at jeg må forstå ting. Jeg klarer ikke å bare akseptere at sånn er det.

 

Den med kunnskap og penger. Jeg vil gjerne ha mest mulig penger, men det er også ganske viktig for meg jeg trives 100 %. Så hvis jeg kunne valgt litt mindre penger, men kulere jobb så hadde jeg gjort det selvfølgelig.

 

Ja, jeg vil si at jeg er godt menneske;)

 

Tusen takk til dem som har tatt seg tid til å svare på spørsmåla mine:)

Lenke til kommentar
EiT til våren ja, dessverre.

 

Auditoriene er låst i helgene, så du kommer ikke inn uten kubein. Om bruk av kubein utløser alarm tviler jeg på.

Da får du kanskje meg som læringsassistent, hurra! :p

 

Er timeplanene for vår-emnene ute?

 

er vel bare å bruke ntnu.1024.no

Ligger ingen timeplaner for våren 2010 der. Ikke så rart, siden de ikke er lagd.

Pleier timeplanene å være veldig like fra år til år?

Lenke til kommentar
EiT til våren ja, dessverre.

 

Auditoriene er låst i helgene, så du kommer ikke inn uten kubein. Om bruk av kubein utløser alarm tviler jeg på.

Da får du kanskje meg som læringsassistent, hurra! :p

 

 

Det er så latterlig med læringsassistenter som ikke har hatt faget selv.

 

Vi hadde en tosk i fjor som var helt håpløs. Prøver å gi veiledning og hjelp, men de er som regel bare i veien og forstyrrer arbeidet.

Lenke til kommentar

Har begynt på mitt første år på Videregående og snublet akkurat over denne tråden! Å fyyyy som jeg gleder meg til å studere videre etter VGS. Har tenkt mye på NTNU siden jeg er veldig interessert i Realfagene og naturvitenskap etc. Men når jeg leser denne tråden skjønner jeg ingenting! Det er så syykt mye å velge imellom, og noen av poengkravene er jo sykt høye. Som f.eks. over 7 i snitt?

 

Men jeg skal gå andre året mitt på VGS i USA, vil dette være en ulempe med tanke på å få så bra vitnemål/kompetanse som mulig til videre studier?

 

:D

Lenke til kommentar
2. Blir fyrverkeriet bra? Burde jeg se det? Noen insiders som vet?

Til åpningen av UKA? Uten å ha innsideinformasjon, regner jeg med at det blir minst like fett som tidligere år, og det har vært helt fantastisk. Er vel ofte pyro-gruppa på kjemi som står for den.

 

Forresten, anbefaling til alle: få med dere promenadekonserten på onsdag, ta noen øl, se på avduking av UKEnavn og få med dere nevnte fyrverkeri. Knallfin helaften for å markere starten på en lang og knallbra fest.

Lenke til kommentar
EiT til våren ja, dessverre.

 

Auditoriene er låst i helgene, så du kommer ikke inn uten kubein. Om bruk av kubein utløser alarm tviler jeg på.

Da får du kanskje meg som læringsassistent, hurra! :p

 

 

Det er så latterlig med læringsassistenter som ikke har hatt faget selv.

 

Vi hadde en tosk i fjor som var helt håpløs. Prøver å gi veiledning og hjelp, men de er som regel bare i veien og forstyrrer arbeidet.

Det er ikke i nærheten av nok femteklassinger som gidder å være læringsassistent i EiT, dessverre.

 

2. Blir fyrverkeriet bra? Burde jeg se det? Noen insiders som vet?

Til åpningen av UKA? Uten å ha innsideinformasjon, regner jeg med at det blir minst like fett som tidligere år, og det har vært helt fantastisk. Er vel ofte pyro-gruppa på kjemi som står for den.

 

Forresten, anbefaling til alle: få med dere promenadekonserten på onsdag, ta noen øl, se på avduking av UKEnavn og få med dere nevnte fyrverkeri. Knallfin helaften for å markere starten på en lang og knallbra fest.

Støttes.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...