Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

I følge netmeter så har jeg vært over 10GB dagen i download og jeg har ogs vært over 20GB på to døgn. Hvorfor har jeg ikke blitt stengt ute fra nette på hybelen min. Ikke det att jeg vill bli stengt ute, men jeg trudde man ble det om man overgikk den grensa. De gangenne det har skjedd har det selvsakt vært med en feiltagelse, og jeg har stoppa all kraftig nettbruk for resten av dagen og vært livredd for og bli stengt ute, men det har ikke skjedd. Det var 20GB download (eller uppload, 40GB totalt d+u) per 48 time som var grensa?

Snodig.

Ene hybelkameraten min hadde lastet opp 23GB eller noe sånt, og ble utestengt kort tid etterpå.

20 gb på 40 timer i upload. Kun upload. Rimelig sikker på at det stemmer, ellers burde jeg ikke hatt nett nå :p

 

Så man blir ikke stengt ute om en downloader mer en det, det e rkunn uppload en blir steng ute om en overgår grensa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

maksimal utnyttelse er 20 gig lastet ned og 20 gig lastet opp i løpet av en 48 timers periode. så spørs det om det er flytende 48-timers perioder, eller om de resetter tellerene hver 48 timer. om de gjør det kan du jo ha totalt 80 gb transfer på et døgn om halvparten er på den ene siden av tellerreset og halvparten er på andre siden.

Lenke til kommentar

Fra ITEAs side er det vel en policy at jo mindre folk kjenner til rutinene, jo bedre er det. Det er jo ganske risky å forske på sånt om man er avhengig av å ha nett hjemme. Men såvidt jeg har forstått er det flytende, det vil si at de sjekker siste 48 timers trafikk med noen (3?) timers intervall og stenger ute alle som er over. GiB eller GB? Ingen aning. Om de filtrerer på protokoll? Dunno. Hvis ikke, kan man jo DDoS'e folk ut fra nettet.

 

Angående EiT, min erfaring etter å ha hatt faget og vært stud.ass. er at det er ganske stor forskjell på de som har faget, landsbylederene, hvor mye frihet man får og hvorvidt fokuset ligger på fag eller samarbeid. Desverre må det vektes 60/40 mot fag for at det skal kunne godkjennes i siv-ing. studiet, dette gjør at veldig mange har for stort fokus på produkt til å kunne ha noen god prosess.

Lenke til kommentar
maksimal utnyttelse er 20 gig lastet ned og 20 gig lastet opp i løpet av en 48 timers periode. så spørs det om det er flytende 48-timers perioder, eller om de resetter tellerene hver 48 timer. om de gjør det kan du jo ha totalt 80 gb transfer på et døgn om halvparten er på den ene siden av tellerreset og halvparten er på andre siden.

 

Det er totalt 20GB transfer på 48 timer og målingene er «flytende».

Lenke til kommentar
Noen med erfaring fra Eksperter i Team (EiT) her? Hvilken landsby valgte dere og hvordan var det å jobbe i den?

Jeg valgte en intensiv landsby, fordi jeg ville bli ferdig med EiT så fort som mulig. Går siv.ing. studiet, men jeg fikk intensiv landsby likevel. Det var nyttig kunnskap jeg fikk da jeg tok det, men følte egentlig at 3 uker var nok. Hadde andre fag å jobbe med som jeg syntes var mye viktigere. Med langsgående landsbyer har arbeidsmengden en tendens til å tårne seg veldig opp i slutten av semesteret, hvor man nesten får en intensiv periode på tampen. Da synes jeg det er bedre å ta det innenfor en fast 3 ukers ramme.

Lenke til kommentar

Hva vil det si at den er flytene?

 

Har noen ett program som stopper internettlinja om en har gått over en viss summ DL eller UP. Sykt irriterende og måtte styre slikt manuelt via å sjekke netmeter. Skulle hatt noe som skrudde av nette slik at jeg kunne skru av all kraftig nettbruk og starta nette igjen. Er jo risky og stikke fra datan når den står og laster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...