Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg surfa på shalala-bølgen inntil jeg fikk prøvd tek.led. Da fikk jeg den samme oppvåkningen jeg tipper man får hvis man hospiterer (for èn dag) på hjelpepleier-linja og må hjelpe en lammet alzheimerspensjonist å gjøre nr. 2. Jeg respekterer dem som vil begi seg ut på det, men dæven steike den personen er ikke meg! :)

Endret av Sinnsyk asylaspirant
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg surfa på shalala-bølgen inntil jeg fikk prøvd tek.led. Da fikk jeg den samme oppvåkningen jeg tipper man får hvis man hospiterer (for èn dag) på hjelpepleier-linja og må hjelpe en lammet alzheimerspensjonist å gjøre nr. 2. Jeg respekterer dem som vil begi seg ut på det, men dæven steike den personen er ikke meg! :)

Hva er det en "begir seg ut på" om en velger indøk? Vet egentlig ikke hvordan hverdagen deres foregår...

Lenke til kommentar

De tar jo mange av de samme fagene som andre på gløs, så hverdagen deres er nok ganske lik alle andres - bare at den gjennomsnittlige indøker trolig har en betydelig lenger hverdag enn mange andre. De er rett og slett ganske flittige.

 

Huh? Indøkerne tar jo like mange fag som alle andre siv.ing.-studenter, så hvorfor skal de ha en "betydelig lengre hverdag"?

Lenke til kommentar

Det eneste man begir seg ut på er vel at man automatisk blir hatet av alle andre linjer uten grunn. Indøkere er smarte, men fagene som gjør dem unike er jo lette. Vil tro de er en av siving linjene som bruker minst tid på skolen (og kanskje mest på diverse verv og cv fyll).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si meg utrolig irritert over kjønnspoeng. Etter VGS vil jeg mest sannsynligvis ha ca. 59 studiepoeng førstegangsvitnemål, noe som betyr at jeg ligger på grensen til å komme inn på medisin eller ind.øk. på NTNU. Hadde jeg vært jente hadde jeg garantert komt inn, og hadde det ikke vært for kjønnspoeng så hadde snittet muligens vært lavere. Helt tullete at det ikke skal være kompetanse som står i sentrum.

Er i akkurat samme situasjon. Har resultert i at jeg blant annet tar I1 opp som privatist nå samtidig med sisteåret på VGS.

Lenke til kommentar

Fordi mange indøkere frivillig legger flere timer i studiene. Det er ganske kjent at de ligger skyhøyt over snittet akkurat der.

Da vil jeg vel tro at de som går der også har veldig bra karakterer, at snittet er høyt. Kan det være en god tanke å tenke at man nødvendigvis ikke bør ta ind.øk siden det da er vanskeligere å skille seg ut(eller være dårligere enn snittet), og at en kan ta en annen siv.ing-studie hvor en da med samme "prestasjon" vil relativt stå høyere, og kanskje da lettere få de beste jobbene innenfor dette feltet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...