Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble litt feil, men tror nok du skjønte hva jeg mente. ;)

 

Fikk forøvrig min første studasslønn i dag. Digg med nesten 7000 kr ekstra å rutte med.

 

Det fikk jeg også, uten helt å skjønne hvorfor. Betaler de ikke ut det man jobbet for måneden før? Jeg klager ikke, men når blir isåfall neste utbetaling? (regner med det bare blir en til)

Lenke til kommentar

Hey. Hvis en tar 75 % av ulike grunner(toppidrettsatsing), er det slik at en på en måte alrdi vil gå i samme klasse som noen andre. Snakket med en som mente at du lissom ville surre mellom mange klasser, og at du sånn sett aldri kom i noe bra klassemiljø. Men jeg vet at folk på Team NTNU går med 50% og 75%, så så ille kan det ikke være. Hva er deres tanker angående det?

Lenke til kommentar

Har søkt på NTNU nå:

 

1) Energi og Miljø

2) Petroleumsfag

3) Marin teknikk

 

Og en del andre siv.ing-linjer under der, men skal skje mye rart om jeg ikke kommer inn på noen av de ovennevnte.

 

Minus marin-teknikk foregår jo studiene på Gløshaugen blant disse linjene, og det er mest sannsynlig der jeg kommer til å gå. Ønsker å finne leilighet sammen med en som søker produksjon og produktutvikling. Har sett litt på sit.no, men vanskelig å vite hvordan standarden er der. Hvordan er den?

 

Og hvilke andre forslag har dere når det gjelder boplass for førsteårsstudenter?

Lenke til kommentar

Studentboliger er blitt diskutert svært mange ganger. Når det gjelder standard er vel Berg, Nedre Singsakerslette, Teknobyen, Lerkendal og Bloksberg de nyeste/senest nyoppussede som ligger i nærheten av Gløshaugen. Du får plass hvis du søker nå (gjør det i dag!) på relativt store studentbyer. Private studentbyer med OK standard (f.eks. Voll) ligger stort sett i relativt lang avstand fra Gløshaugen (dvs. like lang som SiTs mye billigere studentbyer).

 

For de som gjerne vil bo med tilfeldige mennesker ser jeg ser ingen grunn for en førsteårsstudent til å velge noe annet enn SiT-studentbyer, men når du vil bo med en venn blir det litt problematisk. Du kan så vidt jeg vet ikke be om å bli plassert i samme kollektiv som vennen din. Skal du ha privat hybel ender dere som ikke har muligheten til å gå på visninger i Trondheim raskt opp på en Torstein Tran-hybel med svært tvilsom standard og enda tvilsommere leieforhold. SiT har parhybler, men er usikker på om de bare er for nettopp par eller også for to venner som vil bo sammen.

 

Edit: fikset Berg -> Voll og diverse

Endret av operg
Lenke til kommentar

Har søkt på NTNU nå:

 

1) Energi og Miljø

2) Petroleumsfag

3) Marin teknikk

 

Og en del andre siv.ing-linjer under der, men skal skje mye rart om jeg ikke kommer inn på noen av de ovennevnte.

 

Minus marin-teknikk foregår jo studiene på Gløshaugen blant disse linjene, og det er mest sannsynlig der jeg kommer til å gå. Ønsker å finne leilighet sammen med en som søker produksjon og produktutvikling. Har sett litt på sit.no, men vanskelig å vite hvordan standarden er der. Hvordan er den?

 

Og hvilke andre forslag har dere når det gjelder boplass for førsteårsstudenter?

Marin har kun en dag per uke på Tyholt de første årene så du vil først og fremst være på Gløs.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var bare at jeg synes 300 kr er for lite, må jeg vel få lov til å si? De fleste virker enig med meg, da de som byr 300 sliter med å finne en erstatter. Ansvarlig sa det tidligere år har pleid å være 500 det ligger på.

 

Spurte forresten her på forumet om jeg burde velge oop eller matte3. Skal jeg følge deg burde ikke du klage på at jeg har grei jobb, åpent marked og slikt.

 

Sa jo ikke at det var urettferdig? Hadde jeg hatt jobbet hardere og fått A i matte3 kunne jeg jo tatt jobben selv? Åpent marked og slikt vet du

Lenke til kommentar

[...]

For de som gjerne vil bo med tilfeldige mennesker ser jeg ser ingen grunn for en førsteårsstudent til å velge noe annet enn SiT-studentbyer, men når du vil bo med en venn blir det litt problematisk. Du kan så vidt jeg vet ikke be om å bli plassert i samme kollektiv som vennen din. [...]

 

http://www.sit.no/content/3803/Bo-sammen-med-venner

 

Ah, kult.

 

Forresten, til de som ikke vet det: man kan nå melde seg opp til sommerens konteeksamener.

Lenke til kommentar

[...]

For de som gjerne vil bo med tilfeldige mennesker ser jeg ser ingen grunn for en førsteårsstudent til å velge noe annet enn SiT-studentbyer, men når du vil bo med en venn blir det litt problematisk. Du kan så vidt jeg vet ikke be om å bli plassert i samme kollektiv som vennen din. [...]

 

http://www.sit.no/content/3803/Bo-sammen-med-venner

Man kan faktisk spørre om mye rart. Man kan spørre om å bo sammen med venn, man kan spørre om å flytte inn i kollektiv hvor venn allerede bor om noen flytter ut derfra, man kan spørre om å bytte hybel dersom noen flytter ut fra kongehybelen på kollektivet...

Lenke til kommentar

Hey. Hvis en tar 75 % av ulike grunner(toppidrettsatsing), er det slik at en på en måte alrdi vil gå i samme klasse som noen andre. Snakket med en som mente at du lissom ville surre mellom mange klasser, og at du sånn sett aldri kom i noe bra klassemiljø. Men jeg vet at folk på Team NTNU går med 50% og 75%, så så ille kan det ikke være. Hva er deres tanker angående det?

Hei!

 

Jeg har selv vært ativ langrennsløper og studert 50% ved NTNU. Det er ikke noe tvil om at du ikke vil komme helt inn i klassemiljøet så lenge man bare går 50%. Som du sier så hopper man litt mellom studie-år, og i tillegg vil man pga. trening og hvile ikke være fullt så mye på skolen.

 

Dette sier seg selv. Men jeg syns ikke det er dette som bør være fokuset ditt. Hvis du har lyst til å satse toppidrett syns jeg du skal ta den sjansen mens du kan. Skole lar vente på seg, det gjør ikke en toppidrettskarriere. Halvard Hanevold gikk f.eks. hele siv.ing.-studiet sitt på 50% fart og brukte dermed 10 år på skolen.

 

Hvis idretten betyr mye for deg men du likevel har lyst til å starte på utdanningen så er NTNU et veldig bra sted. De er flinke til å tilrettelegge ting så lenge du har god kommunikasjon med rådgivere.

 

Mitt siste tips: Har du lyst til å satse idrett, ikke tenk så mye på det klassemiljøet enda. Hvis man etter hvert finner ut at man vil trappe ned litt idrett er det ikke vanskelig å komme godt inn i miljøet, og underveis i satsingen hjelper skolen deg mye!

 

Lykke til!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Må si meg utrolig irritert over kjønnspoeng. Etter VGS vil jeg mest sannsynligvis ha ca. 59 studiepoeng førstegangsvitnemål, noe som betyr at jeg ligger på grensen til å komme inn på medisin eller ind.øk. på NTNU. Hadde jeg vært jente hadde jeg garantert komt inn, og hadde det ikke vært for kjønnspoeng så hadde snittet muligens vært lavere. Helt tullete at det ikke skal være kompetanse som står i sentrum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...