Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Fy faen, Mekanikk 1 er helt innforjævlig vanskelig og komplisert fag!

 

Edit: Mine problemer er for det meste å kunne se på et system, sette opp FLD og likevektsligninger på en ryddig måte, finne de ukjene i korrekt rekkefølge uten å fucke opp ved å f.eks. blande forskjellige type krefter, vite når jeg må bytte fortegn og så videre.

 

Jeg haltet meg gjennom Mek1 hele semesteret. Det som reddet meg var en oppgavesamling som ble lagt ut på it's med omtrent 60 oppgaver som er bygget opp gjennom pensum fra helt basic. Den anbefaler jeg, ihvertfall! Jeg jobbet meg gjennom den i tiden før eksamen (pluss eksamensoppgaver, selvfølgelig) og skjønte plutselig alt mye bedre. Mekanikk 1 er egentlig ikke så vrient, bare gjør masse oppgaver :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken linje går du? Viktig å etablere gode vaner i mekanikk veldig tidlig! Sikkert ikke det kjekkeste å høre - men jeg hadde heller kjøpt Hibbeler enn irgens. Mye bedre bøker. Viktig å sette seg ned skikkelig slik du har tenkt å gjøre i helgen å bare starte helt fra scratch med de letteste oppgavene, være sykt flink til å sette opp FLD etc. Får du tak i hibbeler bøkene kan du jobbe mye med eksempler der.

 

Fy faen, Mekanikk 1 er helt innforjævlig vanskelig og komplisert fag!

 

Dere kommer helt sikkert til å le, men jeg kødder ikke. Jeg sliter ikke med noen andre fag, og har fått gode karakterer i dem. Matte, kjemi, mattek, IT og andre går helt fint, men ettersom jeg av diverse grunner har vært lite til stede i forelesningene og ikke enda fått bøkene (bestillt fra capris som har brukt over 2 uker på ordren nå, men kommer heldigvis i morgen), sliter jeg veldig med mekanikk.

 

Det irriterer meg også at det ikke følger en konkret linje i pensum, slik at jeg må hoppe og bruke lang tid på å lete etter relevant stoff i bøkene for å løse oppgaven. Jeg har så sittet i 4-5 timer med øving 3, med hjelp fra kompis som tok faget i fjor, uten å ha klart den første oppgaven en gang. Nå gir jeg opp og driter i hele øvingen.

 

Jeg måtte bare få det ut, men har også et spørsmål. I morgen når jeg får bøkene (de norske av F.Irgens), burde det gå lettere da hvis jeg tar en skikkelig økt i helgen? Jeg har ikke annet skolearbeid da og kan bruke hele helgen til å ta igjen det jeg har tapt. Begynner å bli virkelig oppgitt av det drittfaget som jeg egentlig hadde gledet meg til.

 

{end_rage}

 

Edit: Mine problemer er for det meste å kunne se på et system, sette opp FLD og likevektsligninger på en ryddig måte, finne de ukjene i korrekt rekkefølge uten å fucke opp ved å f.eks. blande forskjellige type krefter, vite når jeg må bytte fortegn og så videre.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å bytte til ren teknisk linje etter tre år på indøk?

 

Kan alltids bytte, men bør ikke forvente at man slipper å ta fag som linjen en bytter til hadde første og andre året.

Jeg tenkte mer på å søke på Master på lik linje med de som søker utenfra.

Lenke til kommentar

Stemmer det Tego.

 

Hvilken måte er den enkleste for å komme seg fra Møllenberg (rett ved Festningen) til Samfundet? Skal ha med langrennsutstyr så det hadde vært greit å ta en buss, men jeg vet ikke hvilke som går herfra til Samfundet.

Midtbybillett inn til sentrum, buss ut til samfundet. Går ingenting direkte såvidt jeg vet, går like fort å gå, selv med langrennsutstyr. Eventuelt kan du gå til toppen av nonnegata og ta bussen derifra i retning gløs, er vel 63 eller 66 som går der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...