Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen erfaring med disse jobbene ?

 

Jeg mener sånt som timer i uken, krevende eller ikke ecc.

Og blir man tatt i betraktning selv om ikke har hatt noe uke/samfundet verv før :innocent: ?

 

edit: det er snakk om uka jobber, se den blå linken

Som gjengsjef har du en god del å gjøre i semesteret før UKA og spesielt semesteret når UKA pågår. Før UKA er det mye møtevirksomhet og diverse opptak og generell planlegging som gjennomføres. Under UKA er det koordinering av alt arbeidet gjengen din skal utføre og masse annet. Så jeg vil si det er ganske krevende men ikke umulig og gir mange gode erfaringer. Kan nok være en fordel å ha hatt liknende verv, men det er som vanlig ikke noe krav.

Lenke til kommentar

Til folk som ellers er interessert i IT anbefaler eg:

ITK er en liten og sosial gjeng på 8-12 funksjonærer, samt en håndfull aktive pangsjonister. ITK drifter datanettverk og tjenere, koordinerer EDB-bruk og utvikler IT-systemer til intern og ekstern bruk - og hjelper til ved arrangementer på det runde røde. Som ITK-funksjonær får du også være med på UKA. Arbeidsoppgavene til en ITK-funksjonær består blant annet i å skjøtte tjenere, trekke nytt nettverk, utvikle systemer, drive brukerstøtte og mye annet. Disse oppgavene bringer funksjonærene mye rundt på Huset og byr på mange spennende utfordringer. Mange av de sentrale systemene har ITK utviklet selv, herunder medlemsdatabasen, billettsystemet og nøkkelkortsystemet. ITK har to faste arbeidskvelder i uken, og gjengen samles gjerne for sosialt samvær utenom dette. Vi er både på jakt etter deg som kan en del fra før, og deg som er nysgjerrig og vil lære mer om data. Brenner du for data er dette gjengen for deg. Mer informasjon om ITK og hva ITK driver med finnes på http://itk.samfundet.no/.

 

Søk her! Eller PM om det er noko du lurer på.

Lenke til kommentar

Teknologiledelse har MC-eksamen i år også ihvertfall.

Men de har også obligatoriske øvelser i løpet av semesteret? Og siden man får godkjent/ikke-godkjent så må jo øvelsene evalueres? Som betyr at MC-eksamen ikke er eneste evalueringsform?

 

Jeg utfordrer alle som leser dette til å finne ett eneste NTNU-emne som har MC-eksamen som eneste vurderingsform, noe som implisitt betyr ingen obligatoriske innleveringer i løpet av semesteret. For det har man nemlig sluttet med på NTNU. :) Noen fag har fortsatt MC-eksamen, men da har man obligatoriske innleveringer i løpet av semesteret.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Hei :) Skal ta opp et fag nå i høst og har meldt meg opp. Det jeg lurer på er; dersom jeg får for lite tid til å jobbe med faget, og ikke tror karakteren blir bedre. Kan jeg da melde meg av igjen? I så fall, hva er fristen for det? Og dette teller ikke som et forsøk da?

Lenke til kommentar

Har vi fortsatt gratisfag/30-kronersfag?

Nei, de besluttet vel nylig at flervalgsprøve ikke skal være eneste evalueringsform på NTNU lenger. MFEL1010 har obligatoriske innleveringsoppgaver i løpet av semesteret etter det jeg hører.

 

NTNU har jo tydligvis problemer med å forstå hva som var problemet med disse fagene (problenene er ikke eksamensform, eller at du bare må møte opp på eksamen sånn rent formelt sett, problemet er at faget er for lett)

 

AtW

Lenke til kommentar

NTNU har jo tydligvis problemer med å forstå hva som var problemet med disse fagene (problenene er ikke eksamensform, eller at du bare må møte opp på eksamen sånn rent formelt sett, problemet er at faget er for lett)

 

AtW

Men man har iallefall eliminert det som jeg mener er det største problemet, nemlig at man i prinsippet kunne spille "bingo" uten å lese i det hele tatt og få full studiestøtte. Nå er man ihvertfall nødt til å tenke litt og sette seg bittelitt inn i fagstoffet i løpet av semesteret for å kunne få studiepoeng inn i kassen.

Lenke til kommentar

NTNU har jo tydligvis problemer med å forstå hva som var problemet med disse fagene (problenene er ikke eksamensform, eller at du bare må møte opp på eksamen sånn rent formelt sett, problemet er at faget er for lett)

 

AtW

Men man har iallefall eliminert det som jeg mener er det største problemet, nemlig at man i prinsippet kunne spille "bingo" uten å lese i det hele tatt og få full studiestøtte. Nå er man ihvertfall nødt til å tenke litt og sette seg bittelitt inn i fagstoffet i løpet av semesteret for å kunne få studiepoeng inn i kassen.

 

Man får ikke nok beståtte poenge av å spille bingo med MC der det er 4-5 alternativer, om man ikke har overmennsklig flaks. Da burde man heller begynne med minuspoeng for feil svar om man synes det var så viktig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Man får ikke nok beståtte poenge av å spille bingo med MC der det er 4-5 alternativer, om man ikke har overmennsklig flaks. Da burde man heller begynne med minuspoeng for feil svar om man synes det var så viktig.

 

AtW

Etter det jeg hører så var det mulig å "vinne" om man tok mange MC-fag og ellers bruker fornuft/resonneringsevne så man iallefall klarte å få noen av spørsmålene rett uten å gamble. Man var ikke 100% garantert å stå på minst en eksamen, men det var altså innen rekkevidde.

 

Ellers har jeg en liten mistanke om at minuspoeng er litt vel mye å kreve av dragvollere. De sliter nok som det er med å addere. :)

Lenke til kommentar

Man får ikke nok beståtte poenge av å spille bingo med MC der det er 4-5 alternativer, om man ikke har overmennsklig flaks. Da burde man heller begynne med minuspoeng for feil svar om man synes det var så viktig.

 

AtW

Etter det jeg hører så var det mulig å "vinne" om man tok mange MC-fag og ellers bruker fornuft/resonneringsevne så man iallefall klarte å få noen av spørsmålene rett uten å gamble. Man var ikke 100% garantert å stå på minst en eksamen, men det var altså innen rekkevidde.

 

Ellers har jeg en liten mistanke om at minuspoeng er litt vel mye å kreve av dragvollere. De sliter nok som det er med å addere. :)

 

Hva så? Om man har forkunnskaper relatert til emnet som gjør det lettere å stå, så er vel det bare fint og flott? Det er ikke mindre relevant kunnskap bare fordi man har tilegnet det seg på egenhånd. Det er mulig å stå i skrivefag også med å lire av seg noe halvfornuftig kvad basert på det man kan før.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...