Gå til innhold

Alt om Anarchy online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Begynnte å spille igår, er helt hektet nå. Er Level 7 Adventurer. Noen som spiller på Rubi-Ka 1 ?

Jepp, kaller meg Denros :ermm:

Jeg er Solitus Level 3(?) Martial Artist(det det heter?). Synes ikke det var så ekstremt artig, men tiden går nå unna når du spiller, tok litt tid å komme inn i det. Har nettopp reist til Mainlandet, Rome Blue. Er altså med i Omni-Tek...

 

EDIT: Kan ikke navnet på alle rasene og sånn, så noe e sikkert skrevet feil... :blush:

Endret av PCXray
Lenke til kommentar
Begynnte å spille igår, er helt hektet nå. Er Level 7 Adventurer. Noen som spiller på Rubi-Ka 1 ?

Jepp, kaller meg Denros :ermm:

Jeg er Solitus Level 3(?) Martial Artist(det det heter?). Synes ikke det var så ekstremt artig, men tiden går nå unna når du spiller, tok litt tid å komme inn i det. Har nettopp reist til Mainlandet, Rome Blue. Er altså med i Omni-Tek...

 

EDIT: Kan ikke navnet på alle rasene og sånn, så noe e sikkert skrevet feil... :blush:

Alt riktig der tror jeg ;)

JEg spiller på rubi-ka2.

 

Bra at du likte spillet, det er vanskelig og tidkrevende, men utrolig artig når du kommer inn i det. Det er også mange folk som vil hjelpe deg, så hvis du spør pent om hvor man skal dra når man f.eks er lvl 20 vil jeg tror at du får en god del folk som svarer hyggelig tilbake og gir deg info om stedet.

Lenke til kommentar

Du kan bare gå inn i byer som er clan da... Eller du kan gå inn i de, men så kommer lvl 200 vaktene å løpe etter deg, og det har du ikke lyst til :p

 

Men hvis dere vil møte et sted og gå på lag er det ikke no problem. Man kan nemlig være på lag med hverandre selv om noen er clan eller omni.

 

Men hvis du angrer på valget av å være clan eller omni, så er det bare å gå i en butikk å kjøpe et medlemskort av det du ønsker, men husk - hvis jeg ikke husker galt kan du kunn gjøre dette en gang per 24 time spilletid, så tenk litt på det først :)

Med medlemskortet bruker du bare, det forsvinner - men ser du på info`en om deg vil du se at du har buttet side...

Så det er ikke noe som du ikke kan reparere om du har kludret det til.

f.eks kan nullstille all skill`sene om du har valgt riktig.. men det er stress :)

 

Ellers hvis det er noe så bare spør i chaten, men husk å høyreklikk på snakke vinduet og snakk til folk i din side, gruppe eller lag.. men du finner nok ut av det :)

Lenke til kommentar

Men missions er ganske kjedelig, ihvertfall de jeg gjør. Eneste du skal gjøre er enten å drepe en dud, eller finne en dud. For å finne duden så må du jo først drepe alle folk som er i gangene, noe som tar ufattelig lang tid, så finne eller drepe duden og få så lite som 114 creds. Er det bare jeg som velger teite missions, eller er alle sånn? Kjedelig å gjøre det samme om igjen og om igjen. Noen annen måte jeg kan skaffe mye creds på, og XP?

Lenke til kommentar

Først og fremst, MMORPG spill er ikke for de utålmodige, alt tar tid. Når du har levlet litt med en karakter, går det raskere neste gang (på stranden f.eks. er det bare å stille seg opp på et ledig punkt, bruke TAB for å targette mobs rundt deg og fyre løs. Heale med jevne mellomrom (nano eller medkits og stims). En gang hjalp en high level NT meg ved å buffe meg grotesk mye og putte to Electronicum i henda på meg når jeg var level 3 eller noe, i Jobe BY, og noen timer senere var jeg level 30. det kalles "powerlevling", og selv om jeg er i mot slikt, var det moro så lenge det varte.

 

Skal du bruke den typen våpen som du starter med er det jo greit å øke skillsene i det samt alle main attributes opptil level 30 eller så, deretter mer selektivt (la noen main attributes henge litt etter, avhengig av profession og breed). Når du øker main attributes, vil det drysse litt av dem ned på alle andre skills, noe du vil se etterhvert. For pistol f.eks. er det vel Strength, Sense (og Psychic, tror jeg) som drypper ned på pistolskillet. Det sparer du mye IP på i lengden etterhvert som karakteren din vokser. Stamina øker også f.eks. Body development, så også i selve main attributene påvirker verdiene hverandre (kun ved å legge til poeng, aldri trekke fra).

 

For å se hva et skill i skilltreet (U) får via denne "trickle down" effekten, hold nede SHIFT og klikk på skillet i oversikten (f.eks. First Aid eller Matter Creation). Da vil du se hvilke main attributes som drypper ned på dem som en liten bonus, og kan gjøre nytte av det taktisk sett.

 

Om du fremdeles ikke forstår hva jeg mener med trickle down, tenk på uttrykket:

Når det regner på presten, drypper det på klokkeren ;)

 

Kart skillet kan aldri IP resettes. Alle andre skills kan nulleres ved bruk av disse IP reset punktene, men ikke kart.

 

IKKE bruk IP reset punktene på lave levels, det er sløseri. Noen har sagt at det er umulig å ødelegge en karakter med dårlig IP distribusjon i løpet av de første 20 levlene, og det er mye sannhet i det. Det aller meste kan rettes opp etterhvert. Du får kun en begrenset mengde IP resets, 22 tror jeg det var. Bruker du opp alle, vil du sitte bom fast med karakteren ved en eventuell omlegging i systemet fra Funcom (f.eks. forandring av våpen, implant eller armor requirements). Jeg har hørt om folk som måtte rerolle sin level 200 karakter på grunn av dette. Kan ikke forestille meg hvor vondt det må være. Så, vær svært forsiktig med slikt, og om du er usikker på hvor du skal putte IP, altså i hvilke skills, spør noen som har spilt den profession du har valgt en stund.

 

Om du har Shadowlands ekspansjonen, får du tilgang til noe svært nyttig, nemlig PERKS. Dette er nye egenskaper som økt skills, special attacks og annet. Du får en ny perk hver 10. level, og det unike med disse perks er at du kan "untraine" (d.v.s. avlære) de du vil, om du ønsker å bruke poengene på andre perks istedet. Svært nyttig, og alle karakterene mine får god hjelp av perks. F.eks. Fixeren min har både special attacks og en fet bonus i evades slik at mobs ikke treffer ham særlig ofte.

 

Her er en ny tråd på AO forumet om ICC stranden (det nye newbie området):

 

Alien Island (an intro)

 

Forumet for de enkelte professions er et must å lese, mye god informasjon og tips:

 

Professions

 

Auno.org er en flott og innholdsrik database med stort sett alt i AO:

 

Auno.org

 

 

Er litt trøtt når jeg skriver dette, sorry om det ble rotete.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Jeg spiller på Rubi-ka1. Er en level 12 Enforcer nå, bare et eller to tusen mer xp til jeg er level 13.

Kaller meg Metabeta, bare å ta /tell hvis du ser meg. Spiller det ikke så ofte, var morsomt de første timene.

Lenke til kommentar
Kan man skjekke ut max-damage for de forskjellige våpenene?

Som regel står det dmg (damage) på våpeneted når du trykker shift + benstre museknapp. Men du skal ikke ta den info`en alt for alvorlig, for jo høyere level man kommer jo mer skade tar man, men det nytter ikke å løpe rundt med ditt første våpen i lvl 200 ;)

Lenke til kommentar

Du må være adventurer eller få buff fra en om du vil bli forvandlet til dyr av ymse slag. Yalmaha kan du få kjøpt i f.eks. butikken til venstre for Fair Trade i Borealis, Luxury Shop i Old Athen (tror jeg) samt andre steder. Jeg så i går at en type ropte i chatten at butikken i Borealis hadde en til 4m, hvilket er svært rimelig. Min kostet 6m, og jeg følte meg heldig da. Yalmaha er no-drop, så det må kjøpes av den som skal bruke den personlig. Du må typisk ha air vehicle skill på rundt 90 og opp. Et uvurdelig fremkomst middel, men om du f.eks. har et dårlig våpen, armor og implants, ville jeg brukt penger på det først, ihvertfall nok til at 50% missions og mobs av rundt samme level ikke var noe problem.

 

Som sagt: Yalmaha er et uvurdelig fremkomstmiddel. Den tar deg hvor som helst når som helst og i komfortabel fart. Har du altfor god råd, kan du alltids spandere på den oppgraderinger og gjøre den til rånekjerre #1 med flammelakkering og slikt.

Lenke til kommentar
Sitter å spiller anarchy online nå... noen som er på eller??? nick = Diataro server Rubi-ka 2 :p

er lvl 5 men enda ikke ute av noobie area :p

Reiste fra newb-island når jeg var level 2(eller var det 3? :hmm:) Synes det var elendig kjedelig på øyen. Er forresten lvl 10 nå, på Rubi-Ka 1.

 

Men er det noe forskjell på Rubi-Ka 1 og 2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...