Gå til innhold

Warcraft for dyrt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg seier bare at fleire av dykk kaster vekk penger på eit spel som foregår treigt fordi du skal bruka mest mogleg penger på det

hemmelegheiten i detta spelet er å suge mest mogleg penger til seg frå folk som trur detta er livet

Skrevet (endret)
eg seier bare at fleire av dykk kaster vekk penger på eit spel som foregår treigt fordi du skal bruka mest mogleg penger på det

hemmelegheiten i detta spelet er å suge mest mogleg penger til seg frå folk som trur detta er livet

Haha :!: Sier som Psilocybe: Gratulerer, du har skjønt det.

Endret av orjanos3.16
Skrevet (endret)
Tipper 50kr i måneden kunne vært nok. Dette hadde vel trolig også trukket flere spillere?

Mulig det ville trukket flere spillere, men isåfall så ville det blitt mindre penger til blizzard

(såfremt det ikke dobblet antall spillere + litt til)

Det ville også kostet mer å drifte. Jeg synes 100,- var en veldig passende pris.

Endret av jh_
Skrevet
Det virker på meg som om folk er vant til å piratkopiere alt av spill, og når det endelig kommer et du MÅ betale for, så er det en stor nedtur :/

Du MÅ ikke betale for wow. Du kan spille på egne servere! ;)

Skrevet
Det virker på meg som om folk er vant til å piratkopiere alt av spill, og når det endelig kommer et du MÅ betale for, så er det en stor nedtur :/

Eh? Hvor har du fått det fra?

Skrevet

Virker som mange her tror at selv om noen av oss klager litt på prisen så er vi ikke villig til å betale for oss. Det har ingenting med saken å gjøre (ihvertfall for min del). Jeg forstår absolutt at Blizzard skal ha betalt for produktet sitt, og at penger trengs for å drive serverne. Jeg skjønner også at de (selvfølgelig) vil ta så mye penger de kan, det er jo tross alt derfor de driver på.

Poenget mitt er at et spill man må betale 100kr i mnd for å spille burde ikke koste så masse som det gjør (pr dags dato) å anskaffe. Det finnes tross alt ingen singelplayer del (jeg mener ikke man trenger det :)), altså er verdien av spillet i seg selv (cdene/pakken) av lite verdi (ok, en får en mnd "gratis" spilletid med, men allikevel). Jeg tror ikke de ville tapt noe særlig på å senke prisen på spillet en del mot at flere spillere tok sjansen på å teste spillet (og tydeligvis like det ifølge folks ekstase :)). Alternativet er å senke månedsprisen, men dette tror jeg Blizzard vil tape mer på i lengden.

Om mengden "fjortisser" øker er vel egentlig ikke relevant i denne sammenheng.

Uff, syns det var en annen ting jeg skulle si, men det glemte jeg jo selvsagt :(

Skrevet

eg har da vert så helig å teste ein av dei "gratis" serverne til wow og det er absolutt ingen ting som er bra med dei,

høg ping, lite folk og du veit aldri kortid den går ned...

nei, wow fortjener kvar krone for så gøy har ikkje eg hatt det med ett pc spel sia eg slutta med Anarchy Online for 1 1/2 år sia

Skrevet

Greit nok at de skal tjene på det og dekke utgifter og alt det der, men jo billigere det hadde vært jo flere spillere hadde de fått. Dvs, om man senker prisene behøver det nødvendigvis ikke bety tap.

Skrevet

Leser du den ene linken tidligere i tråden, kan du fint se at det ikke stemmer. Flere spillere = mer arbeid, både for mennesker og servere, samt økt båndbredde. Da er det bedre med 100.000 folk som gladelig betaler 100kr måneden, enn 200.000 folk som betaler 50kr.

Skrevet (endret)

Syntes de kan ansette 10 folk til som kan utvikle spillet litt og adde mer quests og morsomheter jeg. Og da selvsagt sette opp prisen til 125kr måneden. Eller 100 folk til, og sette opp til 200kr i måneden.

Endret av bugbear
Skrevet

En annen sak som gjør de "effektive" kostnadene på dette spillet lavere, er varigheten. Dette kan spilles i det uendelige, og da kutter du kanskje andres spill-titler du hadde tenkt å kjøpe. Kjøper du 5 færre spill i året som følge av dette, har du plutselig spart ca 2000 kroner.

Blir glad av å lese at folk ikke har noe i mot prisen.

Jeg syns det er en veldig god pris for et så bra produkt, med så høy underholdningsverdi.

Har spilt Dark age of Camelot, og det slutta jeg å spille fordi det tok altfor lang tid å levle/ komme seg steder osv osv. Det var ikke bra nok (for meg) så jeg slutta å betale. Så enkelt er det.

Skrevet
Syntes de kan ansette 10 folk til som kan utvikle spillet litt og adde mer quests og morsomheter jeg. Og da selvsagt sette opp prisen til 125kr måneden. Eller 100 folk til, og sette opp til 200kr i måneden.

100 kr mer i måneden? 1 million spillere => 100 million kroner som skal fordeles på 100 folk? Skal de liksom tjene 1 million hver måned? Morsom du ...

Jeg tror ikke at månedsavgiften kommer til å være den samme i all evighet. Etter all sannsynlighet kommer den til å falle, siden det etterhvert kommer nye spill (bedre?) på markedet, og Blizzard vil jo beholde kundemassen sin. Om et par år er det ikke sikkert at det koster noe å spille WoW en gang! Båndbredde og hardware blir tross alt billigere og billigere ...

For øvrig har jeg aldri betalt mer gladelig for noe spill enn jeg gjorde for WoW.

Skrevet (endret)
100 kr mer i måneden? 1 million spillere => 100 million kroner som skal fordeles på 100 folk? Skal de liksom tjene 1 million hver måned? Morsom du ...

Det er langt ifra så simpelt som det regnestykket der da. De som jobber i blizzard regner jeg med jobber for normal fastlønn, jeg tror nok det er Vivendi som håver inn mesteparten av disse kronasjene.

Endret av apollox
Skrevet
Burde ha lasta spillet ned via nettet. Det hadde de spart mye penger på. Selv om det hadde kostet å drifte dette. Jeg tror flere hadde kjøpt spillet av den grunn. Ingen vits å distribuere spillet på CD'er når man kan gjøre det via nettet. Dette spillet må jo spilles over nett uansett. :yes:

Og hva med de som bruker modem/ISDN?

Skrevet

Timeprisen for spillet fra 11. feb til 11. mars blir ca 10 kroner for min del. Og dette kommer til å synke drastisk da den første måneden kostet 499,- og ikke 100,-.

Til sammenlikning koster en time på vår lokale tennisbane ca 50 kroner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...