Gå til innhold

Netshop, useriøs reklame?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Så onsdag den 16.02 at NetShop skrøt sånn

på alle reklame-bannerne sine at "Bestillinger før

kl. 15:00 sendes samme dag"

 

Tenkte at jeg skulle velge de som heldig vinner av

min bestilling av ny PC, som jeg da skulle dra med opp på hytta Fredag 18.02

for å så kunne bruke alle de kjedelige kveldene der oppe

på å sette sammen.

 

Men nei da, bestillingen min som jeg leverte 14:16:10

ble ikke levert til posten før klokken 16:24 Torsdag 17.02.

Ble ikke noe og pusle med for meg på hytta.

 

Skjerpings Netshop, veldig sleipt og bruke noe

man ikke kan holde for å lokke for kunder! :hrm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke ta alt sånt 100% seriøst. Selvføkgelig vil det være unntak til alle regler, og mesteparten sendes ut samme dag som de lover. Uheldig, ja, men ikke noe å fare opp for spør du meg.

 

Kan ikke huske at jeg fikk ligge med noen fordi jeg kjøpte og brukte Axe deo heller.

Skrevet

I følge markedsføringsloven eller noe, er dette villedende reklame.

Dersom de ikke kan gjøre som de sier, har de heller ikke lov til å si det.

 

Strengt tatt, så er det ikke noe jeg ville tatt så veldig alvorlig selv, da det er sjelden jeg forventer å få noe innen den tiden jeg er blitt lovet.

 

Ellers vil jeg bare si at jeg er meget fornøyd med tempoet hos Netshop, og har fått alt jeg har bestil derfra i løpet av 3 dager...

Skrevet

Denne garantien gjelder ikke PC som monteres hos oss av naturlige årsaker, kun komponenter o.a. som i tillegg må være på lager på bestillingstidspunktet. Jeg har lett, men kan ikke finne noen ordrer som ikke har gått ut til avtalt tid de siste ukene, så fint om trådstarter sender meg en mail på [email protected] slik at jeg kan få sjekket opp hva som kan ha skjedd.

 

Men selvsagt kan det skje feil hos oss på dette, dessverre forekommer slikt innimellom også hos oss selv om vi gjør vårt ytterste for å få sendt alle sendinger så raskt som overhodet mulig.

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Skrevet (endret)
for å så kunne bruke alle de kjedelige kveldene der oppe

på å sette sammen.

Ser ut som at han har bestilt løse deler. Så dette er dårlig dårlig av netshop.no

 

EDIT: Litt sein

Endret av svalbard
Skrevet

Ein slik garanti vil vel ikkje bli sett i forhold til ein enkeltordre.

om Netshop hadde berre 100 ordrer den dagen ville forsatt garantien deira vere 99% gyldig, så begynne å klage for ein enkelt eposide blir litt banalt.

Hadde derimot trådstarter og andre på froumet opplevd dette fleire gonger hadde det vore noko anna.

Å komme drassende med markedsføringsloven for dette blir som å skyte spurv med kanon. For du bør sjekke kva saker denne loven er blitt brukt mot:

Slankeprodukter via postordre er vel ein hyppig gjest i den loven.

 

mvh

JanEirik

Skrevet

Leverte 2 returer hos de på fredag, ingen av disse har enda blitt registrert i systemet , når jeg var innom igår og spurte hva som skjedde med de ble jeg bare fortalt at det var mye å gjøre, og at de ikke hadde kommet på jobb enda..

Skrevet
Denne garantien gjelder ikke PC som monteres hos oss av naturlige årsaker, kun komponenter o.a. som i tillegg må være på lager på bestillingstidspunktet. Jeg har lett, men kan ikke finne noen ordrer som ikke har gått ut til avtalt tid de siste ukene, så fint om trådstarter sender meg en mail på [email protected] slik at jeg kan få sjekket opp hva som kan ha skjedd.

 

Men selvsagt kan det skje feil hos oss på dette, dessverre forekommer slikt innimellom også hos oss selv om vi gjør vårt ytterste for å få sendt alle sendinger så raskt som overhodet mulig.

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

[email protected] er det vel?

Skrevet (endret)

må si meg litt uenig med jankee her.

 

når de har baller nok til å ha det på reklame bannerne sine så må de faenmeg step up og holde det. ellers er det soleklart(omg omg) brudd på markedsføringsloven og sånt setter iallefall jeg j...veldig liten pris på :mad:

 

 

edit: leif

Endret av charlie di meola
Skrevet

De har alltid levert daget etter når jeg har bestilt derifra, alle ganger.

Noe av grunnen til at jeg bestiller fra netshop er at de leverer fort og har god service.

Komplett er TREIGE.

Skrevet (endret)

Jankee: å garantere betyr faktisk at man forplikter seg til noe eller garanterer noe. Kort sagt: har Netshop sagt at alle bestillinger før 15:00 sendes samme dag, ja så skal alle bestillinger før 15:00 sendes samme dag. Skjer ikke det er det et brudd på markedsføringsloven da man har garantert det.

 

Edit: dette må selvsagt sees i forhold til formuleringen i reklamen. Er lenge siden jeg så reklamen det er snakk om så jeg tar forbehold mot at Netshop ikke mener garanti eller garanterer. Slik folk fremstiller reklamen kan det iallfall tolkes som en garanti.

Endret av Ernie.
Skrevet

Hmm,har ikke opplevd dette,faktisk motsatt. Jeg bestilte et DFI hovedkort og da så jeg de var utsolgt og ikke ventet det inn på en god stund, overraskelsen ble derfor stor da jeg samme dag mottok mail fra dem om at kortet var sendt :thumbup:

Skrevet
for å så kunne bruke alle de kjedelige kveldene der oppe

på å sette sammen.

Litt offtopic, men hvem søren bruker flere kvelder på å sette sammen en pc? Får man deler inn i hus, så bygges det pc til den er ferdig montert og innstallert, uansett om det ligger opptil flere kåte jenter i senga og venter på deg! Ups, er det bare jeg som er N.E.R.D. eller?

 

 

Men tilbake til saken, det er trist hvis Netshop ikke klarer å holde garantien sin. Men ingen regel er vel ufravikelig, tror ikke det er problem i forhold til forbrukerrådet før Netshop har brutt denne regelen bevisst gjentatte ganger.

 

Hvor ble det av alle anti-whinerne som kaster seg over folk når man klager på at [en spesiell webshop] er trege å levere varene?

Skrevet
for å så kunne bruke alle de kjedelige kveldene der oppe

på å sette sammen.

 

ser ikke ut til at han ba de om å montere den sammen, for da ville det blitt lite montering å gjøre for han på hytta hvertfall...

 

 

bertie

Skrevet

Det var då voldsomt til flisespikkeri.

 

Viss ein har 1% avvik frå det garanterte, er det eit brudd på markedsføringsloven?

Eller er det noko som ein kan

Har ein 10% avvik ja då er det eit brudd.

Har ein 100% avvik så er det falsk markedsføring.

 

Ja eg veit kva det betyr å garantere noko, men det blir forsatt tåpelig å hyle opp om brudd på makredsføringsloven fordi 1 enkelt person ikkje har fått varene plukka, pakka og sendt på 45 min.

Om det plutseleg hardde vore 10-20 personer som hadde komme med det same i denne tråden så hadde det plutseleg sett ut som at det var virkeleg brudd på netshops leveringsgaranti.

 

(med eksempelet 1% brudd forutsetter 100 kunder om dagen, 7 dager i veka , totalt bestillinger igjennom eit år på 36400.

Etter å ha sett på mine bestillinger hjå netshop i 25.06 og 08.11 så der det ein diff på ca 14800 ordrenummer mellom desse, grovt utrekna i peroiden 4.5 mnd runda ned 110 ordrer om dagen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...