Gå til innhold

Hvilket tv-kort er best?


M-BS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har skaffet seg Sapphire Theatrix Theatre 550 Pro nå som det endelig har kommet i butikkene?

Ja, får 2 stk PCI utgaver i morgen. Er allerede kommet til terminalen i Oslo, sykt at det tar enda et døgn før pakken er her i Bjølsen.

Gleder meg litt, ATI har jo skrytt sinnsykt av disse brikkene sine.

Har enda ikke fått disse til å funke :no::no::no::no::no::no::no::no::no:

 

Ren installasjon av Media Center 2005 med alle oppdateringer. Siste drivere til HK og skjermkort.

Har UPC kabel på Bjølsen i Oslo og får alle kanaler med det gamle TV-kortet mitt.

 

PowerCiname som fulgte med kortet har gitt meg et så dårlig første inntrykk, at den har jeg gitt opp. Den klikker i ny og ne, selv med ren OS. Finner ingen kanaler, absolutt ingen. Kan heller ikke søke manuelt, for frekvensene har jeg jo.

 

Media Center 2005 virker alle tiders, ihvertfall til TV bruk. Men heller ikke her finner jeg noen kanaler, og manuell søking går visstnok ikke.

 

Når jeg hadde begge tunere i PC'en fant den ingen kanaler ved autosøk, men når jeg valgte "edit kanaler" kunne jeg finne kanalene manuelt. Dvs jeg må bla gjennom fra kanal 1 til og med kanal 201. Og kanalhopping tar ca 2 sekund, kjedelig!

Må si bildekvaliteten er vesentlig bedre enn på mitt gamle TV-kort nVIDIA nVTV.

 

Skal gi et siste forsøk idag, funker det ikke, så sendes det tilbake. Synd at programvaren er så sinnsykt dårlig.

post-23-1116414554_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg satte akkurat i mitt nye Sapphire 550 Pro kort, men har enda ikke kommet i nærheten av å få bilde ut :D

 

PowerCinema ser for det første ganske dårlig ut, og krasjer i det jeg trykker "søk kanaler". Jeg lastet så ned Intervideo Home Theater, men der er ikke "TV" valget i menyen i det hele tatt. Jeg installerte så ATI sitt PVR, men der kom det en feilmelding i oppstart om at en fil manglet og jeg orket ikke stresse med det. Det neste var SageTV som tydeligvis ikke støtter 550 Pro brikken og til slutt Media Portal hvor hele GUI er hvitt, knappene er usynlige og det kommer bare en svart rute når jeg velger TV. Jeg fant heller ingen måte å søke etter kanaler der, så jeg måtte skrive frekvensen manuelt.

 

Så... er det noen som vet om et bra PVR som støtter 550 brikken som jeg kan kjøre i min ferdige XP installasjon? Eller vet hvordan jeg kan løse problemene jeg har med de programmene jeg har prøvd?

 

EDIT: Jeg fant ut at Catalyst 5.3 driverene jeg nylig installerte lagde problemer. Når jeg gikk tilbake til en eldre omega driver fungerte PowerCinema slik det skal.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Sapphire 550 Pro kortet virker jo veldig bra, men som ATWindsor sier: støtte for/i dScaler er en must! Noen som vet om dette er tilfelle? Isåfall er det jo ingen vits i å krangle over dårlig medfølgende programvare....

 

 

...for de som ikke vet det er dScaler et program som kort sagt gir svært mye bedre kvalitet på bildet fra Tv-kortet ditt og som i tillegg gir topp opptak (samt alle himmelens innstillingsmuligheter forøvrig). Jeg har ikke brukt annet siste halve året...

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Er det noen som vet om et kort som tar opp/konverterer til divx direkte? Og da mener jeg interne tv-kort.

5556204[/snapback]

 

Det går vel mer på TV-softwaren? Dscaler kan ihvertfall komprimere direkte i divx om ønskelig, men når det gjelder opptak er det et relativt primitivt program, funksjonsmessig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...