Gå til innhold

Hvilket tv-kort er best?


M-BS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte Sappire 9600 pro atlantis, for 869kr. Og ble utrolig overraska over at den klarte å kjøre Hl2 med 1024-768, alt på høyt, mener detaljer, reflektering...(unntatt de 2x og de greiene..)..... så det korte er et godt kjøp(under 1000 kr) :thumbup:

Vi snakker her om TV-kort, ikke grafikkort....

Lenke til kommentar

Det er en ting man må være obs på når man kjøper hauppauge kortene, og det er at de ikke har støtte for deinterlacing i hardware. Hvilket vil bety at man får en form for "stripe bugs" når man ser live TV / opptak på en PC skjerm. På TV er ikke dette noe problem, da en tv tar seg av dette selv.

 

Personlig har jeg et PVR 250 kort (eldre versjon av 150 tror jeg), og det funker bra, bortsett fra det med deinterlacingen.

 

Skal oppgradere til en "ekstern boks" fra plextor om ikke så lenge (husker ikke hva den heter i farten, men dere finner den sikkert på google. Plextor har ikke så mange slike akurat...). Den har støtte for hardware deinterlacing og encoding av DivX i hardware (must!!!).

Lenke til kommentar

Som "ChristianW" sitter jeg med et tidlig MiroPCTV.

Venter med spenning på hvor gode kortene basert på den nye Ati-brikken blir.

Har behov for noe bedre , men vil ikke bruke Kr. 1500 før Ati er på markedet.

Kunne vært fint å vite hvilke drivere/software "ChristianW" bruker.

De fleste i min omgangskrets benytter PC-baserte TV-tunere.

Ingen har den samme tuner og ingen er helt førnøyde.

Tror det er mange som trenger litt mer enn testene på Dinside.no .

Mange vurderer også Kiss/HD/nettverk , men ikke uten et skikkelig TVkort i PC'n.

Har fått litt mer kunnskap her , håper eliten strekker "tråden".

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Så hvilket kort bør man velge? Hvilket er best (kommer selvfølgelig an på bruksområde, men uansett..)?

 

Hauppauge WinTV PVR150

Hauppauge WinTV PVR150MCE

Hauppauge WinTV PVR350

Hauppauge WinTV PVR500MCE

Plextor ConvertX PVR PX-TV402U

..eller det nye;

Sapphire Theatrix Theatre 550 Pro

 

 

Og til slutt. Hva er egentlig forskjellen mellom PVR150 og PVR150MCE?

Har selv PVR150 og er meget fornøyd med dette korte. Meget bra kort til å ta opp med også.

 

PVR150 er det jeg har. Et standard pci kort med fjernkontrol

 

PVR150MCE er media verisjonen. Dette er en del mindre for å kunne passe i lave media pc'er. Det følger vel heller ikke noe fjernkontrol med her.

Lenke til kommentar

PVR150MCE er beregnet på OEM salg sammen med Windows MCE enheter. Det er ikke automatisk lowprofile. Det fins en egen utgave av det som er lowprofile.

 

Andre forskjeller er jeg ikke sikker på. Det var hardware forskjeller på PVR250 og PVR250MCE (nytt chipsett) men vet ikke om det er det på PVR150.

 

Når det gjelder ATI kort så skal jeg ikke uttale meg. Bare husk at hvis man skal bruke det til Linux så sjekk drivertilgjengelighet før man kjøper ;)

 

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

Hvorfor snakker ingen om denne? Plextor ConvertX PVR PX-TV402U. For meg virker det som om denne overgår alle de andre. Den har blant annet muligheten for lagre tv-sendingene i Divx format. Altså siden jeg vet veldig lite om dette, lurer jeg på om det er noe jeg har misset siden ingen snakker om Plextor ConvertX PVR PX-TV402U?

Lenke til kommentar
takk for svar.

Selv er jeg ikke så opptatt av det som er fænsi. Er ConvertX'n bedre enn de innebygde?

Saken er vel at den har hardware MPEG4 komprimering. Utenom det så er det begrenset hvor bra signal man får på en analog kabellinje. Den linken til roundup'en som ble postet viser vel hvor bra man kan få det med analog kabel.

 

Så hvis bare noen kunne latt oss bruke DVB-C kort på digitalnettet dems så hadde jeg blitt fornøyd.

 

Christian...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...