Gå til innhold

Hvilket tv-kort er best?


M-BS

Anbefalte innlegg

Det ATI kortet som er med i de to testene som det er linka til tidligere i tråden. Har ATI produsert det kortet selv?

Nix. Ati har "produsert" brikken, og bl.a. sapphire har brukt den på ett kort.

 

Antakeligvis er det en av de store mikrobrikkeselskapene (f.eks TSMC) som har gjort selve produksjonen om man skal gå i detalj.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ATI kortet som er med i de to testene som det er linka til tidligere i tråden. Har ATI produsert det kortet selv?

Nix. Ati har "produsert" brikken, og bl.a. sapphire har brukt den på ett kort.

 

Antakeligvis er det en av de store mikrobrikkeselskapene (f.eks TSMC) som har gjort selve produksjonen om man skal gå i detalj.

Jeg begynte å lure litt siden jeg ikke kunne se at de oppgav noe navn på produsent av det kortet.

 

En annen ting jeg lurer litt på er hvorfor Sapphire legger ved en annen fjernkontroll enn den som er i testen fra ATI? La også merke til at Sapphire kortet bare koster 695,- NOK, mens det som er med i testen koster $133.

Lenke til kommentar

Kommer det derre 550 theatrixkortet I DET HELE TATT? Noen som har hørt rykter?

Jeg har venta ganske lenge på det, synes nå jeg. Trur jammen jeg må nøye meg med tydeligvis velutprøvde HauppauppagehaupphaupppapppapapPVR 150. Kan noen kanskje tipserem om et bedre navn? Vanskelig å kjøpe et sånt kort over disk, lissom.

Lenke til kommentar
Netshop har tilbud på PVR500, 1250,-

 

link

spennende :dribble:

Men det er ingen fjernkontroll, og "Note: when using the WinTV-PVR-500MCE with WindowsXP, you need a third party TV application such as MythTV, SageTV or BeyondTV"

 

Så er det ett bra tilbud?

150en koster jo 400 mindre enda 500en er på tilbud...

Lenke til kommentar
Kommer det derre 550 theatrixkortet I DET HELE TATT? Noen som har hørt rykter?

Jeg har venta ganske lenge på det, synes nå jeg. Trur jammen jeg må nøye meg med tydeligvis velutprøvde HauppauppagehaupphaupppapppapapPVR 150. Kan noen kanskje tipserem om et bedre navn? Vanskelig å kjøpe et sånt kort over disk, lissom.

Kommer ca 1.5 til Norek...

Lenke til kommentar
Netshop har tilbud på PVR500, 1250,-

 

link

spennende :dribble:

Men det er ingen fjernkontroll, og "Note: when using the WinTV-PVR-500MCE with WindowsXP, you need a third party TV application such as MythTV, SageTV or BeyondTV"

 

Så er det ett bra tilbud?

150en koster jo 400 mindre enda 500en er på tilbud...

Ja men 500'n er 2 150'er paa samme kort... altsaa dual tuner...

 

-C-

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har erfaringer med lavbudsjett HTPC?

 

Tenkte å bruke min gamle pentium3 450 med 128 MB RAM...

 

Er dette dødfødt i utgangspunktet, eller er det slik at det meste jobben blir utført av TV-kortet?

 

Tenkte da å handle inn følgende:

Hauppauge! WinTV PVR150

Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM

Crucial SDRAM PC133 512MB CL2 Unbuffered, 3.3V, 64Meg x 64, 7.5ns

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk

CNet Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g, WPA/AES/WPA2, RP-SM

 

Er det noen som kan hjelpe her, erfaringer etc.

Er litt usikker både på Rammen og Disken om de passer inn i en såpass gammel maskin... Dette kommer på i overkant av 3000,- Så hvis noen har tips om bedre løsninger til samme pris, skrik ut!

 

-Tean

Lenke til kommentar

Jeg har Pinnacle PCTV PRO.

Siden det er mitt første tv-kort, da med unntak av *mange* AIW ATI kort jeg hadde, når 3dfx eide akseleratormarkedet, har jeg egentlig ikke så mye sammenligningsgrunnlag.

 

Men:

PCTV PRO kan ikke måle seg med en tuner fra feks. en tv eller en VHS!

 

Man kan mao. vurdere å evnt. gå til innkjøp av en VHS, for å bruke den som tuner!

(såfremt man har video-in).

 

Jeg kjørte TV og PC på samme antenne, via en antenneforsterker som jeg betalte 350 eller 400kr for.. Når det var sånn halvdårlig signal på tv, kom det ingen signal på pc!

 

pc-kortet er mao. mer følsomt for støy/dårlig signal.

Lenke til kommentar
PCTV PRO kan ikke måle seg med en tuner fra feks. en tv eller en VHS!

 

Man kan mao. vurdere å evnt. gå til innkjøp av en VHS, for å bruke den som tuner!

(såfremt man har video-in).

 

Jeg vil tippe du kan bøte på ganske mye kvalitetsmessig ved å kjøre dscaler, ville egentlig overraske meg om du ikke klarte å få ett bedre resultat enn igjennom en vhs.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...