Gå til innhold

Ole, Dole, Doffen og "Phooey"

krizkriz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er denne lite omdiskuterte nevøen, kalt "Phooey"?

Og hvorfor dukker denne anden opp plutselig og blir sporløst borte igjen like fort som den kom... Skummelt!

De som er Donald fan har sikkert kommet over dette før... :p

4duck1.gif

4duck2.gif

4duck4.jpg

4duck6.jpg

Tegnerne og korrekturen har tabba seg ut her ja!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje en spøk, men kan jo også være en feil da.

Når man tegner flere titusener av ruter så går det sikkert automatisk og så vips dukker det opp en ny figur uten at man tenker over det kanskje...

Skrevet

Det hender sånt skjer. Jeg så også at det sto noe om det i et "Fantomet"-blad, hvor det var tre berømte ranere, som plutselig ble til fire i en rute. Redaktøren svarte med at det gjaldt "svake øyeblikk" hvor det gikk litt fort for seg.

Skrevet

Har sett denne fjerde nevøen før. Mange har besluttet å kalle ham "Barks" etter Carl Barks, men noe egentlig navn har han ikke. Mener å ha lest det i en artikkel i Donald '97 årgangen.

Skrevet

Tror ikke det er noen spøk tegnerne finner på. Det er bare feil som skjer, og blir oversett av de som sjekker over alt sammen etterpå.

Serien som bildet med lystgassen er hentet fra, har jeg hjemme faktisk. Ganske kult :)

Skrevet

Nå som du never det, minnes jeg faktisk å ha lest en historie med fire nevøer for en tid siden.

Men nå skal det jo også sies at dette var en del av plottet. Ut fra hva jeg kan erindre, dreide den seg om guttenes tilbøyelighet ved å skape stor støy - de ble, i kaoset da Donald forsøkte å straffe dem, truffet av lynet, hvilket fikk en ny nevø til å dukke opp mens man minst ventet det. Kopien kunne handle og tenke selv, men eksisterte i kun et fåtalls sekunder hver gang. Dersom jeg ikke husker så altfor feil, kalte de ham "Ingenting". Enden på visa ble naturligvis at denne matrialiserte etterligningen reddet guttene og Donald fra en rømt løve.

Skrevet

Har også et annet eksempel fra Fantomet, der det plutselig er TO ulver rundt Fantomet.

Vet ikke hvor stort tegnerene tegner stripene originalt, men det skal nå mye til for å tegne en ekstra Dole vel? :hmm:

Tja, ikke vet jeg.. :shrug:

Skrevet
Nå som du never det, minnes jeg faktisk å ha lest en historie med fire nevøer for en tid siden.

Men nå skal det jo også sies at dette var en del av plottet. Ut fra hva jeg kan erindre, dreide den seg om guttenes tilbøyelighet ved å skape stor støy - de ble, i kaoset da Donald forsøkte å straffe dem, truffet av lynet, hvilket fikk en ny nevø til å dukke opp mens man minst ventet det. Kopien kunne handle og tenke selv, men eksisterte i kun et fåtalls sekunder hver gang. Dersom jeg ikke husker så altfor feil, kalte de ham "Ingenting". Enden på visa ble naturligvis at denne matrialiserte etterligningen reddet guttene og Donald fra en rømt løve.

Riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...