Gå til innhold

Firefox VS Iexplorer

ViVentis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tabbrowser Extensions, Adblock, Foxytunes, Smoothwheel, All-In-One Gestures og Download Manager Tweak, det er utvidelsene jeg bruker. Hvilke har mest å si når det gjelder ytelsestap? Er det eventuelle alternativer til disse utvidelsene som har mindre å si når det gjelder ytelsestap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tabbrowser extension har jeg hørt kan gjøre firefox treg, selv om jeg ikke har merket noe til det. Du kan evt. prøve å reinstallere den og sette den til "light" settings. Alternativt har vi tabbrowser preferences, som ikke gav meg all funksjonalitet jeg trengte.

All-in-one gestures har jeg forstått er veldig omfattende, hvis ikke overstående hjelper kan du kanskje prøve å installere mouse gestures i stede.

De andre vet jeg ikke noe om, men smooth scrolling kan hukes av for i nyeste firefox (hvis det er det den extensionen er til).

Skrevet

Ontopic: Jeg vil tro at de fleste som har prøvd både IE og FF i en liten stund (1 uke - 1 måned) er enig med både meg og Mr.Berg. Firefox er bedre enn IE.

Hvorfor?

Firefox er sikrere enn IE. (Både meg og uten ad-aware og norton oppe å går.

Firefox har musebeveglser. (Og ikke kom å prøv å si at det er negativt!)

Firefox har muligheter for tabbed browsing. (Det er også positivt)

Færre toolbars er lagd for Firefox, ergo er det mindre sjangse for å få ekstra toolbars på firefox

Firefox har færre sikkerhets hull (Som vi vet om ihvertfall).

Firefox kan du "customize" etter ditt eget behov

Firefox er freeware og opensource (Noe som _må_ være positivt

Firefox har innebygget reklameblokker

NB: Alle dise punktene er sammenlignet med IE, ikke Opera.

NBB: Selv vil jeg anbefale å prøve Opera, Firefox og Netscape i en uke hver før jeg ville bestemt meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...