Gå til innhold

Prosjekt beQuiet


Anbefalte innlegg

Kjempeflott artikkel.

Har aldrig drevet med casemods selv da jeg ikke er så praktisk av meg, det er derfor sjelden jeg besøker casemod sider.

Jeg synes også de fleste mods jeg har sett - har ikke sett så mange - ikke er så veldig pene, men denne var virkelig flott.

 

Men jeg har et spørsmål ang. lagringsmedium. Ser det ble en del spørsmål om dette CF-kortet, så jeg lurer på om det ikke går å lage en tilsvarende maskin, men å bruke iPod harddisk til lagring? Man skulle tru denne var ganske lydløs, og den er jo veldig liten. Er det mulig å kjøpe slike hardisker for privatpersoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget bra guide, og sinnsykt tøff maskin! gratulerer også med førstesiden på hw.no! :thumbup:

men noe jeg lurer på, hvor kjøpte du kjøleribbene? (de store sorte på sidene...) håper du kommer med en web-shop nå, eller noen andre som har noen sjapper de vet om... (skal modde et 4liters kjøleskap til "vannkjølingsstandard" (dvs mer kjøling))

på forhånd takk!

 

Kanskje jeg skal lage et egen radiator også... hihi...

 

edit: noe fimsfjams!

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

 

Edit: Fra Norsk Språkråd, bokmålsordboka:

maskin m1

m1

stol stolen stoler stolene

bakke bakken bakker bakkene

Tilslagsord:

maskina

Bøyingsform:

substantiv hunnkjønn, entall, bestemt form

Oppslagsord:

maskin

 

Dette er også fra ordboka til norskspråkråd, ref

 

Så... ikke kritiser når du ikke er helt stø på rettskrivning selv

Lenke til kommentar

Og hvorfor diskutere det i det hele tatt?

 

Så lenge det ikke er skrivefeil, men dialekt så synes jeg det er opp til forfatter hva han/hun selv velger å skrive.

 

Til artikkelen. Den er bare helt rå! For en maskin... Jeg gjerne 3 stk jeg!

 

En annen ting, litt statistikk:

 

139 personer gir denne artikkelen 5.7/6 i relevanskarakter.

169 personer gir denne artikkelen 5.8/6 i kvalitetskarakter.

Denne artikkelen er vist 16641 ganger.

 

Da vet du at du har gjort noe riktig Dr. Spawn!

Lenke til kommentar

Til og med SweClockers synes dette er meget stilfullt, de har ett bilde på førstesiden og har skrevet følgende:

Den Norska hårdvarusajten Overklokking har skrivit om ett mycket intressant HTPC-projekt kallat beQuiet. Det är en Norsk profil som heter Audun "DrSpawn" Lindbråten som har skapat den egenbyggda kreationen där många egna lösningar har kommit fram. Språket är tyvärr Norska, men bilderna talar för sig själv. Ett mycket intressant bygge från våra Norska moddare.

Link til forumtråden hos SweClockers.

Lenke til kommentar

At det ble langt gjorde ingen ting, tvert imot!

 

Jeg leste det veldig grundig å studerte bildene nøy. Har fulgt med på nærmest hver bokstav i Workloggen og en "repitisjon" (ja jeg har det fra skolen) var en god opplevelese. Jeg blir virkelig mer og mer imponert for hver gang jeg ser det! Dette prosjektet er nærmest en religiøs overbevisning for meg :p

 

LOZER

Lenke til kommentar

Jeg har en harddisk av typen "Noise Guard" i min "bredbåndsrouter" hvor jeg kjører linux. Er i utgangspunktet en mini-itx med passiv kjøling (Epia CL 6000 hvis jeg ikke husker feil) med ekstern strømforsyning av den typen som bærbare har, og uten kabinettvifter.

Kjøleskapet mitt bråker mer, så for min del er det et helt oki alternativ.

 

-Dante

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...