Gå til innhold

AMD kutter prisene


Anbefalte innlegg

Litt usikker på om disse tallene er riktige, men hvis jeg sammenlikner med hw.no's priser fra denne artikkelen (sist gang AMD satte ned prisene?): http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10886 så får jeg følgende liste:

 

Athlon 64 3000+ (939), før $163, etter $149 -> reduksjon 8,6%

Athlon 64 3200+ (939), før $208, etter $194 -> reduksjon 6,7%

Athlon 64 3500+ (939), før $288, etter $272 -> reduksjon 5,6%

Athlon 64 3800+ (939), før $643, etter $424 -> reduksjon 34,1%

Athlon 64 4000+ (939), før $729, etter $643 -> reduksjon 11,8%

 

 

Correct me if I'm wrong here.

Var ikke de helt store forandringene der nei, 60-100kr på de mest aktuelle prosessorene :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gledelig nyhet. Var innom å sjekket prisnene i lunsjen i dag. Sjekket da AMD Ahtlon 64 3800+. Og sjekket igjen nå etter jeg leste denne nyheten. Forskjellen var da hele 1000,- hos komplett.

 

Da vet jeg hvilken CPU jeg kjøper meg snart. Dessverre har prisen på 4000+ versjonene kun synket 400,-.

Jepp,ser det er kun komplett som har senket prisen på 3800+. Men på 3000+, 3200+ og 3500+ er det Psdata som er billigst.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Positivt da det sikkert påvirker INTEL til å kutte prisene på sine cpu (det ventes et stort priskutt) noe som kan igjen påvirke prisene til amd på nytt.

 

Regner uansett at de største priskuttene kommer ved innføring av dobbeltkjerne, kanskje såpass mye som 50% men det er vell litt mye å forvente.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
hm 852 og 252 er på linje med Itanium priser (ikke 9M versjonen seff).. ikke extremt billig likevel.

tja, 1500USD, dvs. ca. 10000 NOK, med "norsk påslag" ca. 20000, det er slett ikke ueffent for 852. Det som nå er forferdelig spennende er hvordan den nye Xeon MP som kommer hvert øyeblikk vil performe i forhold til Opteron.

 

DET vil avgjøre endel for hvordan den videre prosessorkrigen vil bli, og ikke minst, hvordan vil en maskin med 8 stk Opteron 852 performe mot en med 4 stk Opteron 852. Xeon har jo tidligere vist at skaleringen dabber dramatisk av ved >4cpu.

 

Biffo

Lenke til kommentar
Jeg begynner å bli litt lei disse ikke-nyhetene. Det er veldig lite nyttig annet enn for spaltefyll. I nettsjappene som vi kjøper fra er nedgangen uansett jevn, da de skal kvitte seg med mye gammelt.

Synes egentlig det er en relativt nyttig nyhet for mange jeg da. Ihvertfall nyttig nok til at den bør være med.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg begynner å bli litt lei disse ikke-nyhetene. Det er veldig lite nyttig annet enn for spaltefyll. I nettsjappene som vi kjøper fra er nedgangen uansett jevn, da de skal kvitte seg med mye gammelt.

Synes egentlig det er en relativt nyttig nyhet for mange jeg da. Ihvertfall nyttig nok til at den bør være med.

 

AtW

For meg er dette nyttig info akkurat nå ettersom jeg i disse dager planlegger budsjett og innkjøpsliste til ny PC til sommeren.

 

Vel den KUNNE ha iallefall vært nyttig hvis man hadde vist før og etter priser.

Hehe, men jeg fant det ut selv, så det så.

 

Gikk uansett utifra at prisene ville synke da, men nå har jeg litt bedre info om hva prisene kommer til å ligge på.

Endret av hakrist
Lenke til kommentar

Synd at ikke prisen på FX cpuene ble redusert da, noe som er litt rart synes jeg. Nå måtte det jo vært fint og bli kvitt litt high end cpu'r også nå før sånn som FX-57 og dualcore kommer.

 

Men de FX'ene som er nå blir vel redusert når de nye kommer kanskje, selvom jeg nesten tviler, for det er jo ikke forskjell på FX-53 og FX-55 nesten, heller nesten ikke forskjell på 940 eller 939 FX'ene

 

Blir spennende å se hva jeg endre opp med til sommeren, en FX-57 hadde jo vært artig :)

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Gledelig nyhet. Var innom å sjekket prisnene i lunsjen i dag. Sjekket da AMD Ahtlon 64 3800+. Og sjekket igjen nå etter jeg leste denne nyheten. Forskjellen var da hele 1000,- hos komplett.

 

Da vet jeg hvilken CPU jeg kjøper meg snart. Dessverre har prisen på 4000+ versjonene kun synket 400,-.

Tja, en 3800 er fortsatt altfor dyr i forhold til en 3500. Jeg bestilte en 3500 (Winchester) fra ITButikken i slutten av forrige uke for 2260,- og den er allerede på vei i posten, så jeg synes ikke prisene til komplett.no idag etter prisnedgangen er noe å skryte av for 3500 sin del.

Lenke til kommentar
Hmm.. Si i fra om noen ser en liste med prosentvise forskjeller for hver CPU. Lista fra AMD sier meg lite når jeg ikke vet hva førprisen var.

VR-Zone har en detaljert oversikt over førpris og nypris, samt prosentforskjell her:

http://vr-zone.com/?i=1736&s=1

 

Det er en prisreduksjon på mellom 8.4-34.5% på Opteron, og 5.6-34.1% på Athlon 64, mens Athlon MP faktisk blir 15.3-15.5% dyrere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...