Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å spille min warrior igjen hehe...

 

Tilbakekomsten var nok pga av at demise (2H mace) droppet for meg i nax10 man. Et raid jeg egentlig ikke ville være med på, men var med for å hjelpe hehe.

 

Tilbakekomsten min ble også gledelig da tier 8 (tror det er det) dps plate hansker droppet fra han nye fyren i VOA...og jeg vant for første gang en armor roll i et pug:)

 

I tillegg skaffet jeg meg hatefull glad skuldre...selv om dette er pvp skuldre så kan dem med fordel brukes i pve.

 

Nå mangler bare en epic chest...så er jeg fullstendig epic i alle slotter:)

 

I går var vi et guild run uludar10 man...vi tok første boss på 7 ende forsøk hehe..Det droppet en 2H mace som var ganske god...(vet ikek helt hvor god), men denne tapte jeg...en kar rollet 100 hehe..men likegreit å tape den...for den var ramstygg hehe..i forhold til demise.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg tviler ikke på at den er god....men men den er jo neppe det beste av det beste...og ligger ikke såååå lang foran demise hehe.

 

Hardmode blir mest sannsynlig ALDRI aktuelt for min del. Jeg mener...jeg har enda ikke full nax25 achivement, selv om jeg har vært en god del i nax...

Lenke til kommentar

I tillegg lurer jeg på dps'en min. Den er muligens litt lav.

 

Har lurt på om det kan være et armPen issue...Jeg har ca 30% passiv armPen. Ellers 3k AP (ubuffet og uten BS)og 32% crit.

 

Min dps er vel rundt 2.5-2.8

 

Om noen gidder så kan dem sjekke styrm på silvermoon. Der ser dere mitt gear.

 

Jeg mener selv at min dmg rotasjon ikke er så hakkandre gale men men...

 

Folk her inne gjør jo 3.5-4.5 dps...er dette med full tier 7.5 og mange deler tier 8 eller?

Lenke til kommentar

ny spec.

http://www.wowhead.com/?talent#LcrhbfIzx0bRdGuioGx00xb:msq

 

Du er expertisecapped, det er bra.

0,8% hit for mye, men du får det naturlig fra gear, så med mindre du har noe min-maxing av gear tilgjengelig går det fint.

stamgems og critgems er fyfy.

Regem alt til ArP.

 

Kan ikke si noe om "rotation" din da du ikke sier hvordan den er.

Disse tingene alene burde gi deg en liten dps-boost og ja, vi jogger rundt i t7,5 og t8. Har selv fire pvp-deler da det ikke har droppet noe fra pve enda, men med 232dps pvp-våpen så sier det seg selv at min dps ligger litt høyere :p

 

Har faktisk selv gått over til fury for en uke siden, ble litt lei arms så ville prøve noe nytt, gjør cirka samme dps, litt mer på noen kamper så vil anbefale deg å prøve det også hvis du er litt lei arms :)

 

Edit: Gjerne sjekk min armory, må være litt heldig for å finne meg i pve-dps gear, men men.

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Tusen takk for tips...skal ta å se litt på armoryen din...og bytte ut litt gems. Men er det en slags soft cap på crit? før man gemer for armpen liksom? Jeg har jo ca 32% nå og hvor langt ned kan jeg ta den før jeg begynner å få for lite crit?

 

Jeg har alltid elsket arms så det er nok arms jeg kommer til å fortsette med:)

 

EDIT: Også en ting jeg tenkte på....er det fordelaktig å bytte ut rend glyph med bladestorm glyph?

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Tusen takk for tips...skal ta å se litt på armoryen din...og bytte ut litt gems. Men er det en slags soft cap på crit? før man gemer for armpen liksom? Jeg har jo ca 32% nå og hvor langt ned kan jeg ta den før jeg begynner å få for lite crit?

 

Jeg har alltid elsket arms så det er nok arms jeg kommer til å fortsette med:)

 

EDIT: Også en ting jeg tenkte på....er det fordelaktig å bytte ut rend glyph med bladestorm glyph?

 

Du trader Str for ArP. Du skal aldri gemme for crit så burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Hva er grunnen til at man aldri skal gem'e for crit?

 

Hvor viktig er ArP i forhold til Strength/Crit? Bare så jeg vet litt mer før jeg ev. bruker en formue på å regemme dps-gearet ...

 

Hva er foresten den beste enchanten for 2h-våpen?

Er ikke noe fasit svar på hvorfor man ikke skal gemme crit. Alt jeg kan si er at behovet for å gemme crit burde ikke oppstå i annet enn pvp gear. Det har iallefall ikke vært ett problem for meg så langt. PvE buffs gir nok crit generelt så du kommer over 30% som så og si er akseptabelt i raid situasjoner.

ArP er akkurat nå en større dps increase enn det en +16 str gem kan gi deg(bestemt av veldig avanserte matematikk formler lagd av dedikerte spillere :p), er du utstyrt i akseptabelt Naxx25/ Uld10 / Uld25 gear og arms specca er som regel ArP veien å gå.

Berserking er den beste 2h enchanten akkurat nuh :)

Lenke til kommentar

Takk til dere som har kommet med tips til meg her :thumbup:

 

Jeg kjøpte i går 7 stk Arm Pen gems og puttet dem på der jeg hadde crit gems. Dvs jeg har noen crit gems igjen å erstatte, men jeg har rett og slett sluppet opp for gull hehe. Skal farme litt gull i kveld og fortsette prosjektet:)

 

Ja jeg skal også endre på talents...så på den spec'en som kuldesjokk linket og den tror jeg var en 54/17 sak...så bra ut:) (skal bare skaffe gull til respec hehe)

 

Jeg droppet hele 112 i crit rating med å erstatte dem med arm pen gems, men til min store overaskelse så senket jeg bare crit rating med noen få %. Nå har jeg vel rundt 29% crit ubuffet, og det er jammen ikke så gale det heller. Og har nå en arm Pen på 14-15% bare fra gear og gems. Så med mace spec og battlestanse så er jeg oppe i rundt 40% arm Pen :) Når jeg er ferdig gemet (dvs omtrent bare Arm Pen gems) så vil jeg vel ligge på en 50% Arm Pen vil jeg tro....

 

Og joda...jeg testet ut "byttet" mitt i går. På dummies gikk dps'en min opp ca 500 bare med dette byttet. Men ikke ta meg helt på ordet her. De 500 er bare min antagelse og er sikkert en smule overdrevet.

 

Det morsomme er at jeg hevdet i guild chat at arm pen var veien å gå. Og av dem som var pålogget...ca 15 stk..så var det ingen som skjønte at dette kunne være tilfelle hehe...

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Hehe, kan sammenligne den saken din med Arp og at de i Guilden ikke trodde på deg med dette.

 

Har en DK og for å kunne dra ut brukbar dps er det viktig å være expertise cappa, jeg fortalte det i guild chat en gang og det ble da en voldsom diskusjon mellom meg og en annen DK som ikke trodde at det var noe viktig, forklarte han at mobs/bosser da ville kunne dodge angrepene hans når han sto bak dem. Men det ville han ikke tro på, han mente de kun kunne dodge angrep foran og sammenlignet med pvp. Jeg klarte ikke å overbevise han men gjorde fremdeles høyere dps enn han med gear som hadde lavere itemlvl.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at dere er enig med meg i at http://www.wowhead.com/?item=40428 er bedre enn http://www.wowhead.com/?item=41386 for meg. Jeg er allerede over hit cap. Er arms dps warrior med mace spec.

 

Jeg går glipp av meta gem på hjelm i know. Men 3% increased dmg på crits er vel ikek allverden? Med tanke på at 63 Arm Pen sikkert betyr mer:)

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan jeg skal få dette frem skikkelig fordi jeg vet folk flest hater det jeg skal spørre om nå.

 

Noen kompiser av meg rerollet for mang en stund siden og siden sommerferien er i gang for min del så er jeg litt smått hypp på å spille WoW igjen. Problemet mitt er bare det at alle de er lvl 80, mens jeg da må begynne på lvl 1, noe jeg absolutt ikke orker akkurat nå.

 

Det fine er at jeg har en lvl 70 warrior på min account, som har støva ned siden hans som lånte accounten min kjøpte seg sin egen og dreit i warrioren.

 

Derfor tenker jeg at den eneste klassen jeg ikke har spilt (som er warrior) skal jeg prøve nå.

 

Siden den allerede er lvl 70 så har jeg tross alt gått glipp av mye, men jeg tror jeg vil klare hente meg fint inn om noen kan hjelpe meg litt i rett retning.

 

Det jeg lurer på da er om noen hadde giddi hjelpet meg med et build som skal være lvling build frem til 80, og samtidig gi meg noen tips eller linke til who to play warriorguides for dummies.

 

Er ikke totalt evneveik, instances blir ikke min ting da jeg aldri har spilt warrior før så det blir ikke til at dere støtter at en gruppe nå får en warrior som ikke aner hva han driver med. Jeg skal solo lvle opp til 80, prøve meg svakt på PvP, så senere når jeg kan litt mer spille arena med resten av mine kompiser som venter på at jeg skal begynne.

 

Samtidig så addon tips/macroes og slikt som kan være nyttige hadde vært flott om dere ville delt:)

Lenke til kommentar

Basics lærer du på veien til 80, Elitistjerks hjelper deg med rotations og commentary-movies som armsageddon forklarer deg basics i arena. Klarer deg sikkert helt fint.

armsbuild hvis du har fint dps-gear. http://talent.mmo-champion.com/?warrior=03...mp;version=9947

Hvis han hadde godt tbc-tankegear anbefaler jeg prot til levling, noe ala. http://talent.mmo-champion.com/?warrior=35...mp;version=9947

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Arms.

 

Jeg syns iallefall det er klart best til levling.

Kjørte selv Fury til jeg fikk Mortal Strike i arms treet, og så skiftet jeg vell til Fury igjen rundt 72-74 isj fordi jeg var lei. Titan's Grip funket også greit å levle med, men arms er helt klart det beste imo.

 

Da prøver eg det.

Edit: Takk :thumbup:

Endret av Kellu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...