Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har lyst å forbedre meg som tank, men har egentlig ikke helt peiling på hva som gir mye aggro(threat). Spør om hvilken 'spells' jeg skal bruke.

Hva er det som teller for å holde bra aggro på mobs jeg tanker?

Jeg har ca 430 def, resten husker jeg ikke :p

 

Edit:

Jeg glemte å si at jeg er level 76.

Endret av Zeüs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

430 defense er iallefall alt for lavt om du tenker å tanke heroics osv på lvl 80.

 

For det første, så må målet ditt være å skaffe deg 540 defense. Da vil ikke mobs critte deg, noe som gjør det veldig mye lettere for healeren og holde deg oppe.

 

Når det gjelder til abilities, så bruker jeg selv Devestate til jeg får opp 5 stacks, så peiser jeg på med Revenge når det er mulig, og shield slam når sword & board proccer. Slenger også på concussion blow og shockwave når dette er oppe.

 

Skal du aoe tanke, så må du forberede deg på mye tabbing, shockwave, thunder clap og demo shout. Aoe tanking for warrior mener jeg iallefall er veldig krevende, og vil helst ha en paladin eller en DK til å gjøre dette. Last stand, Shield wall og Enraged regeneration er også snedige abilities om du ser du holder på å dø.

 

Ellers ville jeg også skaffet med mye Block rating, da dette hjelper stort, Dodge sier man heller ikke neitakk til, men dette er da ikke fult så bra, da vi ikke får rage når vi dodger.

 

Håper dette hjelper litt :)

Lenke til kommentar

Var til stor hjelp, sleit veldig med å AoE tanke i UK, slitsomt å måtte holde styr på så mange mobs om gangen.

 

Men vet hvertfall mere angående å bli en bedre tank.

Så siden jeg bare er 76 så har jeg forsatt litt tid på meg med å samle def/tank gear.

 

Har du forsalg til en nogen lunde 'god' prot build? For en stakkars liten,søt,gnome warrior:P

Endret av Zeüs
Lenke til kommentar

535 defence for heroics, trenger ikke 540 før du skal i raids.

men regelen for bosser er devastate til 5 stacks, revenge og shield slam alltid på CD og så lenge du har rage spam heroic strike.

AoE-tanking synes jeg som regel går greit, mark et target så det blir litt focused evt. få de til å bruke aoe spells og vigilance den du vet er ei ordentlig threathore, selv bruker jeg aldri tab eller cleave for aoepacks, thunderclap, shockwave og en demoshout holder alltid for min del.

Lenke til kommentar
Hei

 

Har lyst å forbedre meg som tank, men har egentlig ikke helt peiling på hva som gir mye aggro(threat). Spør om hvilken 'spells' jeg skal bruke.

Hva er det som teller for å holde bra aggro på mobs jeg tanker?

Jeg har ca 430 def, resten husker jeg ikke :p

 

Edit:

Jeg glemte å si at jeg er level 76.

 

Ikke tenk alt for mye på utstyr før du er level 80. Blacksmiths kan lage noen blå level 80-items med masse +defense, noe som vil hjelpe veldig.

 

På AoE tanking statser jeg på å bruke Thunderclap og Shockwave hver gang jeg kan, og fordele Revenge og Shield Slam jevnt mellom dem jeg tanker. Hjelper med litt øvelse, så hold motet oppe om det ikke går så bra på første forsøk. ;)

Lenke til kommentar

Greier ikke å bestemme meg for arms eller fury, arms virker det som har bedre dps mens fury så kan jeg så og si bare hamre løs i all evighet mens jeg får helse ifra 'Blood Craze' + dps min er ikke så ille.

Men litt usikker på hva de to forskjellige trenger av stats. *tenke tenke*

Lenke til kommentar
Spør om hvilken 'spells' jeg skal bruke.

 

Generelt er det slik nå at mye skade blir mye threat. Det er mye mindre av den "usynlige" extra-threaten vi hadde før.

 

På single target er generelt sett Shield Slam best, tett fulgt av Revenge (spesielt til den prisen!), så følger Concussion Blow og Shockwave og til slutt Devastate som du nå strengt tatt kun skal bruke hvis alt annet er på cooldown eller du må holde sunder armour debuffen oppe på target.

 

Dog buffes Devastate en god del i neste patch, så antagelig kan du fjerne Concussion Blow og Shockwave fra en single target rotasjon (og kun bruke dem når du har bruk for stun effekten) og spamme devastate i stedet når Revenge og Shield Slam er på cooldown.

Lenke til kommentar

Er level 77 og klarer AoE tanking ganske bra synes jeg, mister noen mobs i et par sec men plukker de opp fort igjenn. Men lurer paa om det kan hjelpe med Glyph of Cleaving og bytte ut Heroic Strike med Cleave I rotasjonen min?

 

Kuldesjokk, du MAA ha Focused Rage

Endret av Gunpig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...