Gå til innhold

TEST: SLI: På ett og to kort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det ann og sette 2 av de kortene med 2gpuer og 256MB på samme HK sånn at man får 4dobbel ytelse iforhold til ett kort? Hvis noen skjønte hva jeg mente

Skrevet
Går det ann og sette 2 av de kortene med 2gpuer og 256MB på samme HK sånn at man får 4dobbel ytelse iforhold til ett kort? Hvis noen skjønte hva jeg mente

Tror ikke det går nei

Skrevet (endret)
Var det ikke sånn at man ikke kunne ta i bruk alle 4 skjermene om man skulle benytte dem i SLI oppsett?

Du må kjøre kortet i non-SLI for å utnytte 4 skjermer samtidlig.

4 skjermer for en hjemmebruker er overkill! 2 skjermer holder i bøttevis.

Først må du se på bruksområdet, er du bare en gamer har du ikke brukt for det, men driver du med 3D rendring / musikk-produksjon så ser jeg behovet. Kjører selv 2 skjermer nå, men savner en til.

Endret av lavizh
Skrevet

Svaret er: nei

Skrevet
Var det ikke sånn at man ikke kunne ta i bruk alle 4 skjermene om man skulle benytte dem i SLI oppsett?

Det stemmer jo, trur ikke det kan bruke mer enn 1 skjerm. Men kortene kan jo kjørest seperat og da støtter det 4 skjermer, men da forsvinner jo litt av meningen også. ;)

Skrevet

Et kort med 2 gpuer vil vel maskinen oppfatte som et vanlig skjermkort, og man kan sette det i en vanlig PCI-E slot på et non-SLI-hovedkort uten problemer. Sikkert en produsent som finner på å lage AGP-versjon også, selv om det nå er sterkt utrydningstruet.

Skrevet
Om de nå kunne laget disse kortene i AGP også, så kan vi som ikke gidder å oppgradere helt ennå utnytte dette også :thumbup:

F.eks 2x6800U :love:

Hvis du har et hovedkort med 2 AGP8X spor, så... :roll:

For øvrig er det ikke mulig å kjøre et slikt dual-gpu skjermkort på et Ultra-hovedkort, på samme måte som det ikke er mulig å kjøre to av dem på et SLI-hovedkort.

Skrevet

Fin test.

Ser nok ut som det kan være like lurt å kjøpe et skjermkort med 2xgpu enn 2xkort.

Blir spenende å se hvordan ati sin AMR løsning kommer til å yte i forhold til Nvidia sin.

Skrevet
Om de nå kunne laget disse kortene i AGP også, så kan vi som ikke gidder å oppgradere helt ennå utnytte dette også :thumbup:

F.eks 2x6800U :love:

Hvis du har et hovedkort med 2 AGP8X spor, så... :roll:

For øvrig er det ikke mulig å kjøre et slikt dual-gpu skjermkort på et Ultra-hovedkort, på samme måte som det ikke er mulig å kjøre to av dem på et SLI-hovedkort.

Poenget var ikke 2xAGP. Men 2x6800U brikker på 1stk AGP kort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...