Gå til innhold

TEST: SLI: På ett og to kort?


Anbefalte innlegg

Om de nå kunne laget disse kortene i AGP også, så kan vi som ikke gidder å oppgradere helt ennå utnytte dette også :thumbup:

 

F.eks 2x6800U :love:

Hvis du har et hovedkort med 2 AGP8X spor, så... :roll:

 

For øvrig er det ikke mulig å kjøre et slikt dual-gpu skjermkort på et Ultra-hovedkort, på samme måte som det ikke er mulig å kjøre to av dem på et SLI-hovedkort.

Poenget var ikke 2xAGP. Men 2x6800U brikker på 1stk AGP kort

Å hvor stort og bråkete måtte ikke en sånn løsning bli. De vanlige 6800gt og ultra kortene er jo på grensen til hva atx standarden tilater. Og utifra bildene på denne siden så er jo 2x6600gt på sammekort enormt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om de nå kunne laget disse kortene i AGP også, så kan vi som ikke gidder å oppgradere helt ennå utnytte dette også :thumbup:

 

F.eks 2x6800U :love:

Hm, mulig jeg misforstår her, men har det seg slik at du ikke vil kjøpe et nytt hovedkort til litt over 1000kr, men du kunne gjerne tenkt deg og betalt det et skjermkort med 2*6800 hadde kostet??

Lenke til kommentar
jeg som mente jeg hadde sett en reklame på forskjellige nettsteder for dette dual GPU kortet hvor det passerte vanlig SLI med noen tusen poeng eller.no

 

Epz.

Det er ikke så rart, fordi Gigabyte-kortet er overklokket i utgangspunktet, og som vi skriver i testen har vi derfor overklokket de kortene vi her sammenligner med, for å lage så like forhold som over hodet mulig. Hvis man har testet dette kortet mot andre kort uten å sørge for lik klokkefrekvens på minnet, vil man selvfølgelig får andre resultater.

Lenke til kommentar
jeg som mente jeg hadde sett en reklame på forskjellige nettsteder for dette dual GPU kortet hvor det passerte vanlig SLI med noen tusen poeng eller.no

 

Epz.

Det er ikke så rart, fordi Gigabyte-kortet er overklokket i utgangspunktet, og som vi skriver i testen har vi derfor overklokket de kortene vi her sammenligner med, for å lage så like forhold som over hodet mulig. Hvis man har testet dette kortet mot andre kort uten å sørge for lik klokkefrekvens på minnet, vil man selvfølgelig får andre resultater.

Jepp, derfor er det svært viktig å studere slike tester nøye .

Lenke til kommentar
Om de nå kunne laget disse kortene i AGP også, så kan vi som ikke gidder å oppgradere helt ennå utnytte dette også :thumbup:

 

F.eks 2x6800U :love:

Hm, mulig jeg misforstår her, men har det seg slik at du ikke vil kjøpe et nytt hovedkort til litt over 1000kr, men du kunne gjerne tenkt deg og betalt det et skjermkort med 2*6800 hadde kostet??

Nja...jeg måtte ha byttet hk, ram og cpu da...blir jo ganske dyrt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Takker for nok en glimrende test Magnus!

Nå var det spørsmålet avklart.. :)

Støtter "Snekker'n" i at det nok er mer praktisk med ett rått kort med "dual-GPU"..

Må ha.. :dribble:

Lenke til kommentar

Interessant test som egentlig viser at dagens PCI-Express skjermkort ikke er istand til å dra nytte av hele båndbredden som PCI-Express x16 tilbyr. Såvidt jeg kan se så er de heller ikke istand til å dra nytte av PCI-Express x8 engang, så det skulle ikke forundre meg om PCI-Express x4 egentlig ville være mer enn tilstrekkelig for dagens skjermkort. Hvis jeg har rett her så faller egentlig mye av poenget med SLI-hovedkort med 2 stk. PCI-Express x16 slotter bort...

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Interessant test som egentlig viser at dagens PCI-Express skjermkort ikke er istand til å dra nytte av hele båndbredden som PCI-Express x16 tilbyr. Såvidt jeg kan se så er de heller ikke istand til å dra nytte av PCI-Express x8 engang, så det skulle ikke forundre meg om PCI-Express x4 egentlig ville være mer enn tilstrekkelig for dagens skjermkort. Hvis jeg har rett her så faller egentlig mye av poenget med SLI-hovedkort med 2 stk. PCI-Express x16 slotter bort...

Det kan man se av tester av DFI nForce4 Ultra-kortet, som ved hjelp av en blyantstrek kan kjøre to skjermkort i SLI-modus med x16 på det ene og x4 på det andre; ytelsesforskjellen opp til et skikkelig x8/x8 SLI-oppsett er minimal. :yes:

 

Da snakker vi selvfølgelig om situasjonen i dag. Etterhvert vil kravene til båndbredde selvfølgelig øke i takt med nye skjermkort. :hmm:

Lenke til kommentar
Hva er specsene på maskinen dette ble testet på?

Kanskje greit å lese testen før du stiller slike spørsmål?

Håpet på å slippe det. :ermm:

Skumleste gjennom, men får vel lese litt mer nøye nå.

for ein luring, du bruker jo lengre tid og få svar her på forumet enn du hadde fått med og lest testen.

CD i posten til deg.

Lenke til kommentar

Går det f.eks an å sette to GF 6600 GT i non-SLI og få strekt bildet over 3 skjermer, sånn at når jeg spiller forskjellige spill så brukes alle 3 skjermene? For sånn som jeg har det nå, med 2 skjermer, så blir halve mannen/siktet/bilen delt på hver side av skjermen. Med 3 skjermer blir jo dette bra surround-gaming!

Lenke til kommentar
Eg har ikkje sett noko skikkelig svar på dette i denne tråden, men det kan være svaret kom:

Går det å bruke eit dual-GPU skjermkort på eit non-SLI HK?

prøvde desperat å spørre om det samme tidligere, men det var ikke lett når alle disse fjortissene skulle jabbe om masse tull...!

 

ett nytt spm:

vet noen om når ati kommer med liknende teknologi? jeg vil ha dual x800pro kort i shuttlen min......(strøm kan kansje bli ett problem men det ser vi på som en utfording..)

 

 

 

musa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...