Gå til innhold

Druid eller Rogue?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis du tenker på druid i catform og en rogue så tipper jeg at roguen er bedre.

Nja... Ikke mye ihvertfall =)

Jo.

Nei.

Morsomt med folk som påstår ting uten å ha noe som helst peiling. Slik blir det når alle "plutselig" kan alt om WoW.

Druid i catform er MILEVIS unna Rogue i damage output.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er en druide i katteform vesentlig svakere enn en rogue, og selvsagt er en druide i bjørneform vesentlig svakere enn en warrior. Hvis druide skulle vært like gode som begge disse hadde både rogue og warrior vært overflødige klasser.

Skrevet (endret)
Det er tross alt ikke uten grunn catform populært kalles travelform. Ikke ment til å dele ut juling, men mer et slags alternativ til mount.

neineinei, travelform er noe helt annet... catform får du på lvl 20, og er en slags rogue form, og den deler ut ganske mye skade (ser ut som ei lilla katt for nightelves)

Travelform får du på lvl 30 og den ser ut som en gepard. Og egner seg slettes ikke bra til å sloss med.

Endret av apollox
Skrevet (endret)
Det er tross alt ikke uten grunn catform populært kalles travelform. Ikke ment til å dele ut juling, men mer et slags alternativ til mount.

Catform og travelform er to ulike ting. Catform er druids svar på rogue (og jo, den er helt klart svakere enn en rogue, tro meg. Jeg har spilt druid siden oktober og i forhold til mine 60 roguevenner var min 60 druids dps i catform latterlig liten. Selv om du speccer feral vil du aldri kunne matche en godt utstyrt rogue.) Travelform, eller cheetah som den også blir kalt, er rett og slett en reiseform som gir druid +40% runspeed på lvl 30. Den er hendig for å løpe, men ikke akkurat en fighter.

edit: Andre som er våkne sent også ja. ;)

Endret av Rikku
Skrevet
Hvor finner jeg låste kister som jeg kan åpne med pick lock?

Hvis du er horde er det mange kister i båten like ved booty bay, du kan få lockpicking til over 100 der. Du kan også alltids fiske litt eller spørre i tradechannel om det er noen som trenger å åpne noen bokser. Alliance vet jeg ikke hvor de øvekistene er.

Skrevet

Catform og travelform er to ulike ting. Catform er druids svar på rogue (og jo, den er helt klart svakere enn en rogue, tro meg. Jeg har spilt druid siden oktober og i forhold til mine 60 roguevenner var min 60 druids dps i catform latterlig liten. Selv om du speccer feral vil du aldri kunne matche en godt utstyrt rogue.) Travelform, eller cheetah som den også blir kalt, er rett og slett en reiseform som gir druid +40% runspeed på lvl 30. Den er hendig for å løpe, men ikke akkurat en fighter.

edit: Andre som er våkne sent også ja. ;)

Hvis du spiller druid lønner det seg å specce på restoration og balance. I og med at feral combat aldri blir like bra som den klassen den "prøver å være". Er alltid litt kjekt med de formene uansett. Hvis du skal komme deg forbi noen steder så er det kjekt med catform o.l.

Skrevet (endret)
Hvis du tenker på druid i catform og en rogue så tipper jeg at roguen er bedre.

Nja... Ikke mye ihvertfall =)

Jo.

Nei.

Morsomt med folk som påstår ting uten å ha noe som helst peiling. Slik blir det når alle "plutselig" kan alt om WoW.

Druid i catform er MILEVIS unna Rogue i damage output.

Næhei.

(edit: jada, jeg er helt enig. Bare ironiserer litt.)

Endret av o-haavard
Skrevet
Velg druid, det er for mange rogues allerede

Velg det du har lyst til å være, det viktigste er jo å ha det gøy. Du finner alltids noen å spille med.

Gjør vel det. Vil helst spille med kameratene mine men di skal spille horde :no:

Skrevet
Hvor finner jeg låste kister som jeg kan åpne med pick lock?

Hvis du er horde er det mange kister i båten like ved booty bay, du kan få lockpicking til over 100 der. Du kan også alltids fiske litt eller spørre i tradechannel om det er noen som trenger å åpne noen bokser. Alliance vet jeg ikke hvor de øvekistene er.

For alliance er det noen ved den millen i redridge.

Skrevet (endret)

Hmm, jeg og to kamerater startet sist helg hver vår character i final beta. Jeg var warrior (ville se om ryktene stemte :p), en var shaman og en var druid. Druiden fikk pluss masse armor, pluss hp osv. Druiden hadde faktisk mer hp(!) enn meg enda han hadde mindre stamina overall! Wtf tenkte jeg, og dessuten har de growl, mens jeg må bruke defensive stance for å bruke Taunt..

I pve var det ikke bare bare heller.. Pga den sinnsyke miss raten får man ikke akkurat masse rage mot mobs 1-3 levler høyere enn deg. Warrioren min sleit faktisk mot mobs 2 levler høyere, enda jeg nettopp hadde blitt lvl10 og fått lvl10 quest rewarden (warrior axe).

Oops, dette gikk visst litt ot, men irritasjonen om at jeg ikke orker være warrior i retail pga deres mangler er stor! Poenget mitt var at Druid kan ofte (ihvertfall før warrior får masstaunt) kan tanke like godt som en warrior! Og ja, kjeder meg nå :S

Edit: Vil ikke akkurat si at warrior er så mye bedre enn druid når det gjelder feks tankingen, selv om det er en "clean" class :dontgetit:

Endret av M@R7!N
Skrevet
Hmm, jeg og to kamerater startet sist helg hver vår character i final beta. Jeg var warrior (ville se om ryktene stemte :p), en var shaman og en var druid. Druiden fikk pluss masse armor, pluss hp osv. Druiden hadde faktisk mer hp(!) enn meg enda han hadde mindre stamina overall! Wtf tenkte jeg, og dessuten har de growl, mens jeg må bruke defensive stance for å bruke Taunt..

I pve var det ikke bare bare heller.. Pga den sinnsyke miss raten får man ikke akkurat masse rage mot mobs 1-3 levler høyere enn deg. Warrioren min sleit faktisk mot mobs 2 levler høyere, enda jeg nettopp hadde blitt lvl10 og fått lvl10 quest rewarden (warrior axe).

Oops, dette gikk visst litt ot, men irritasjonen om at jeg ikke orker være warrior i retail pga deres mangler er stor! Poenget mitt var at Druid kan ofte (ihvertfall før warrior får masstaunt) kan tanke like godt som en warrior! Og ja, kjeder meg nå :S

Edit: Vil ikke akkurat si at warrior er så mye bedre enn druid når det gjelder feks tankingen, selv om det er en "clean" class :dontgetit:

Altså, warrior er _milevis_ bedre enn en druide til å tanke. Jeg spilte warrior til 60 i betaen, samboeren min (Kristine) spilte en druide til 60. Det her vet jeg veldig godt med andre ord.

Druiden har langt mindre liv, langt mindre armor, langt dårligere egenskaper for å holde på aggro, og langt lavere dps. Når jeg sier langt mener jeg langt. Du kan ikke dømme en klasse etter å ha spilt den noen få levler. Det blir veldig feil. Du må ha hatt rimelig dårlig utstyr, og ting forandrer seg mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...