Gå til innhold

Er Alliance bare for fjortiser?


Anbefalte innlegg

Spiller selv Hord på Stormreaver. Legger ikke merke til mye fjortiser, men folk fra Skandinavia plager meg. Hver gang det er noen som ikke vil snakke engelsk i general (og som etter hver kaller alle gay) er det enten nordmenn eller svensker. Jeg skjemmes. Hvorfor må alltid nordmenn være slik?

 

Kan godt hende at disse personene ikke er så gamle, men legger ikke merke til slik tåpelig oppførsel fra folk fra andre land.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idioter er det på begge sider, men den etter hvert ganske latterlige "hoard is li3k teh pr0 allianz be teh n00b sux omg"-holdningen gjør at Horde-idiotene er lettere å bli irritert over, for min del.

Jeg tenker i blant at enkelte burde holdt seg til Diablo 2 når de nekter å bruke 5 sekunder på å lese quest log-en, så de vet hva de skal, og ikke spammer general med dumme spørsmål i ti minutter i stedet, men sånne er det også på begge sider. Det største problemet med WoW er alle Bnet-kiddiene som er en del av fanbasen til Blizzard... Sånne unger er ikke egnet til noe annet enn å gjøre spillopplevelsen dårligere for andre, uansett hvor ZOMG goSu de måtte være i WC3. Heldigvis er bestanden av sånne relativt lav på RP-serverene jeg spiller på.

Lenke til kommentar
Hver gang det er noen som ikke vil snakke engelsk i general (og som etter hver kaller alle gay) er det enten nordmenn eller svensker. Jeg skjemmes. Hvorfor må alltid nordmenn være slik?

 

hva er problemet med å skrive norsk da?

 

Når man skriver på norsk er det kun for norske øyne.

 

På jobben min er jobbspråket engelsk og vi snakker alltid engelsk når det er en engelsktalende der..men år man henvender seg til norske så er det på norsk.

 

Eneste som eventuelt klager på slikt er amerikanere for dem skal være så kvasi-politisk korrekt.

 

Jeg skriver konsekvent på norsk hvis jeg snakker med nordmenn på Silver moon. Hva som er offisielt språk er likegyldig. Hvis man skal si noe offentlig som alle kan lese, sa skriver man self engelsk, men det er ikke noe galt i å skrive på norsk når du vil at nordmenn skal lese det. Det gå faktisk en smule kjappere å skrive på norsk enn engelsk for de fleste nordmenn uansett og det faller mest naturlig.

 

Å kun skrive engelsk fordi det er det som er malen på serveren er som å stå å vente på grønn mann midt ute i ødemarken når det ikke er en bil i nærheten.

Lenke til kommentar
Hver gang det er noen som ikke vil snakke engelsk i general (og som etter hver kaller alle gay) er det enten nordmenn eller svensker. Jeg skjemmes. Hvorfor må alltid nordmenn være slik?

 

hva er problemet med å skrive norsk da?

 

Når man skriver på norsk er det kun for norske øyne.

 

På jobben min er jobbspråket engelsk og vi snakker alltid engelsk når det er en engelsktalende der..men år man henvender seg til norske så er det på norsk.

 

Eneste som eventuelt klager på slikt er amerikanere for dem skal være så kvasi-politisk korrekt.

 

Jeg skriver konsekvent på norsk hvis jeg snakker med nordmenn på Silver moon. Hva som er offisielt språk er likegyldig. Hvis man skal si noe offentlig som alle kan lese, sa skriver man self engelsk, men det er ikke noe galt i å skrive på norsk når du vil at nordmenn skal lese det. Det gå faktisk en smule kjappere å skrive på norsk enn engelsk for de fleste nordmenn uansett og det faller mest naturlig.

 

Å kun skrive engelsk fordi det er det som er malen på serveren er som å stå å vente på grønn mann midt ute i ødemarken når det ikke er en bil i nærheten.

Du fikk med deg at han skriver: ..snakke engelsk i general .. ?

 

Altså i "chat-kanalen general". Der skal det SELVSAGT gå på engelsk.

 

Hva man gjør i guild/party/whisper etc er vel ett fett.

Lenke til kommentar

mente også i general....eller der hvor du bare skriver og så kan dem lese dem som står rundt. Hvis det er en dedikert kanal for å spørre om ting som kanskje general er så kan jeg forstå litt, men står man å prater med noen folk i en ring...samtidig som det er mange andre der så må man få lov å skrive på norsk. Dem leser dem som vil!

Lenke til kommentar

Så langt har jeg dessverre møtt flest "idioter" på Alliance siden, noe som er logisk siden de fleste spillere der. Idioter finner man overalt, men siden jeg møter dem sjeldnere på "The Horde" siden, så er det nok der jeg kommer til å befinne meg mesteparten av tiden.

 

Med all respekt for dem som velger å spille Alliance, vet at det er mye bra spillere der også :!:

Lenke til kommentar
mente også i general....eller der hvor du bare skriver og så kan dem lese dem som står rundt. Hvis det er en dedikert kanal for å spørre om ting som kanskje general er så kan jeg forstå litt, men står man å prater med noen folk i en ring...samtidig som det er mange andre der så må man få lov å skrive på norsk. Dem leser dem som vil!

Det er nå en policy som sier at det skal snakkes engelsk i general-chatten og off-topic skal ikke diskuteres i det hele tatt. Alt i general chat skal omhandle spillet. Om du vil ha en liten kosesamtale på norsk på grunn av engelskferdighetene er heller milde burde du heller joine en norsk chat in-game.

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar

Jeg spiller Alliance, og folk på Silvermoon er fryktelig dårlig til å åpne questloggen, folk spør om de minste ting.

 

Men jeg mener også Blizzard kunne gjort en bedre jobb med å gjøre Questloggen mer interessant å lese, litt historie og gjerne en filmsnutt på de største questene hadde vært kos.

 

Virker som Blizzard har en mal på "alle" questene, som er følgende: I was attacked by a X, can you please travel to Y, and Kill X, you will recieve A GC/S/C for it.

 

Edit: Nå skal det sies at jeg bare er lvl 19 og synes spillet er veldig bra, men endel kunne vært gjort bedre.

Endret av zaico
Lenke til kommentar
mente også i general....eller der hvor du bare skriver og så kan dem lese dem som står rundt. Hvis det er en dedikert kanal for å spørre om ting som kanskje general er så kan jeg forstå litt, men står man å prater med noen folk i en ring...samtidig som det er mange andre der så må man få lov å skrive på norsk. Dem leser dem som vil!

Nei.

 

General chatten skal være på engelsk for at alle som leser den skal kunne forstå hva som blir skrevet i den. Det er et krav fra blizzard at du gjør når du spiller.

 

Opprettholder du ikke det kommer du før eller siden til å bli banna/få temp ban.

Lenke til kommentar
Spiller selv Hord på Stormreaver. Legger ikke merke til mye fjortiser, men folk fra Skandinavia plager meg. Hver gang det er noen som ikke vil snakke engelsk i general (og som etter hver kaller alle gay) er det enten nordmenn eller svensker. Jeg skjemmes. Hvorfor må alltid nordmenn være slik?

 

Kan godt hende at disse personene ikke er så gamle, men legger ikke merke til slik tåpelig oppførsel fra folk fra andre land.

Nordmenn bare er slik på internett generelt. Personlig hater jeg mine landsmenn's oppførsel på nett, og lar ikke sjangsen gå fra meg for å påpeke det. Jeg har selv blitt utsatt for å bli utestengt fra tjenester grunnet at jeg er nordmann og at vi har så dårlig rykte...og jeg forstår det godt!

 

Men jeg er ikke særlig plaget med det i WoW. Ihvertfall ikke servern jeg er på. Der snakker de mest hjernedøde folkene på engelsk så ingen klarer å identifisere nasjonen de er fra. Men blir litt småirritert av alle som spør om hvor de skal. Faktisk...her om dagen var det en som spurte hvor i elwynn forrest westfall ligger :p

Lenke til kommentar

Jeg syntes nordmenn er kule online jeg. Nordmenn er ofte fandenivoldsk og trassig..dvs dem følger sjelden regler. Nordmenn er seg selv og frie for regler og tøys. Det som er viktig er jo at nordmenn stort sett ikke ødelegger for andre i stor grad. Jo...det er mulig vi ikke følger alle mulige teite regler osv..men vi går sjelden inn for å plage andre spillere.

 

Og som tyskerne sa om nordmennene som kjempet på tysk side under krigen. ; Nordmenn har svært vanskelig for å ta imot ordrer og er stort sett udisiplinert! Men djevelsk gode soldater når dem har bestemt seg for å kjempe!

 

DET gjør meg ufattelig stolt å lese slikt og jeg takker fanden for at jeg er nordmann! Det vitner om at vi er FREE!

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva som er så viktig med alder. Jeg har akseptert en fjortenåring i vår guild uten problemer siden han kan oppføre seg, og har også kicket en på 25 år fordi han oppførte seg som en idiot.

 

Battlenetkiddies, whinere og griefere finnes i alle aldersgrupper.

 

Det som vi synes er viktig er at hvordan du oppfører deg reflekterer også resten av guildet.

Bra sagt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...