Gå til innhold

Er Alliance bare for fjortiser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes at terpinga på at "horde er Pro, alliance for newbies" her på forumet vitner mer på at MMORPG versjonen av "14tiss CS horer" kommer til å velge Horde, enn motsatt...

 

Selv skal jeg spille Alliance, gi de stakkars uvitende hjelp til selvhjelp når de spør, og ellers spille slik jeg vil... jeg kan mentalt tune ut General chat uansett, så den gir jeg pokker i uansett..

Er til en viss grad enig i at det er litt alliance-bashing her, men skal uansett spille Horde, fordi jeg liker historien bak sammenslåingen og bakgrunnen til hver av Horde - rasene (da spesielt Trolls).

Lenke til kommentar

Vel..skjønner ikke hva folk maser sånn om "fjortisser" for..hvis du ikke liker å høre på masinga så er det berre å forlate kanalen eller bruk en flott komando: "ignore" :)

eneste jeg ikke liker er det at viss en ser noken treng hjelp(lite liv ijenn og blir jagd av mange mobs, eller at han blir ganket av noen på det andre laget) så spaserer de berre vidare..

Lenke til kommentar
Jeg synes at terpinga på at "horde er Pro, alliance for newbies" her på forumet vitner mer på at MMORPG versjonen av "14tiss CS horer" kommer til å velge Horde, enn motsatt...

 

Selv skal jeg spille Alliance, gi de stakkars uvitende hjelp til selvhjelp når de spør, og ellers spille slik jeg vil... jeg kan mentalt tune ut General chat uansett, så den gir jeg pokker i uansett..

Er til en viss grad enig i at det er litt alliance-bashing her, men skal uansett spille Horde, fordi jeg liker historien bak sammenslåingen og bakgrunnen til hver av Horde - rasene (da spesielt Trolls).

DET er en god grunn til å spille horde...

 

Selv liker jeg story/looken/arkitekturen til night elves, og kommer til å lage mainchar som det... men det er rimelig stor fare for at secondary blir en Orcish warrior...eller Tauren shaman... liker den "Savage honor" ideen bak orcs og Tauren i Warcraft... :yes:

Lenke til kommentar

Må bare få si at jeg er en av dem som tar avstand fra å kalle folk for "fjortisser". Greit nok, noen er kansje litt umodne, og noen er helt på jordet. Selv om dette faktisk kan være sant er det ikke noen stor fare av den grunn.

 

Det at det er fler "fjortisser" i alliance er vel egentlig bare basert på rykter. Jeg personlig stoler ikke 100% på rykter. Jeg kommer til å spille alliance (Hvis jeg får lov av foreldre til å spille wow). Er sikker på at folk med såkalt "fjortiss" mentalitet forsvinner mye siden det tross alt kommer til å koste penger.

 

Jeg har personlig ikke noe imot de litt mer umodne menneskene vi har her på kloden. Jeg kommer ikkert til å hjelpe de som har problemer. Så lenge jeg slipper såkalt "1337"-språk er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Ja, det der er gode grunner for å velge sin side.

Å si at horde er hardcore og alliance noobs vitner bare om CS mentalitet på et høyt (eller skal vi si lavt) nivå.

 

Jeg spiller alltid "snill" i spill, enten om det er som light jedi i Jedi Knigth, god i black & white, og snill i Fable :)

(men må selvfølgelig prøve den andre måten etterhvert)

Lenke til kommentar

poenget her er at Horde ikke nødvendigvis er onde...eneste som er onde i Horde er Undead...

 

Men samtidig kan man argumentere at Human fraksjonen med Pappa til Jaina Proudmore, med sitt Orke hat er like onde... eller iallefall ikke Snille på den tradisjonelle måten...de ville jo starte krigen igjen, bare fordi "de er jo orker!"...

 

Det er noe av det jeg liker med WoW sin presentasjon av sidene, ingen er totalt onde, og ingen er totalt gode.. akkurat som i virkeligheten

Lenke til kommentar

Anbefaler folk å lese historien bak verdenen, den er utrolig spennende. Det å si at ingen er onde og begrunnelsene til MrLee liker jeg. For mitt vedkommende (jeg spiller Orc) så er Alliance onde. Horde vil finne tilbake til røttene sine of fjerne innflytelsen av demonisk magi. Siden jeg er Warlock så har jeg begrunnet det med "fighting evil with evil", målet helliger midlene:)

Lenke til kommentar

Når jeg spilte i FB og WoW ble åpent for gud og hvermann, merka jeg brått at raid med Alliance og raid med Horde er to vidt forskjellige ting. Alliance-raids eier ikke disiplin, noe som er mye bedre hos Horde (ironisk nok).

 

Grunnen er vel det at i Alliance er det så uhorvelig mange flere som spiller, og en del av dem er jo ergo nødt til å være folk som ikke har den fjerneste idé om hva det måtte være å høre til en leder eller følge ordre, fordi de skal redde verden på egen hånd. Av en eller annen grunn er denne faktoren (og prosentandelen for den saks skyld) mye lavere hos Horde.

Lenke til kommentar
Jeg synes at terpinga på at "horde er Pro, alliance for newbies" her på forumet vitner mer på at MMORPG versjonen av "14tiss CS horer" kommer til å velge Horde, enn motsatt...

 

Selv skal jeg spille Alliance, gi de stakkars uvitende hjelp til selvhjelp når de spør, og ellers spille slik jeg vil... jeg kan mentalt tune ut General chat uansett, så den gir jeg pokker i uansett..

Problem med folk som spiller cs?

 

Generalisering kalles det der...

Lenke til kommentar

Når man snakker om hvem som er onde, så vil jeg si at ikke en gang undead er onde.. Som det blir sagt i intrsekvensen til undead: "De slåss mot dem som anser dem som monstre.." Så jeg mener at ikke engang dem er onde..

 

Jeg har dessverre flere kamerater som er overbevist om at det er en "n00b-faktor" over alliance fordi "PcT" fra forumet her *kremt* *kremt* tror han er så proff, og kan alt om world of warcraft..

Lenke til kommentar
Jeg synes at terpinga på at "horde er Pro, alliance for newbies" her på forumet vitner mer på at MMORPG versjonen av "14tiss CS horer" kommer til å velge Horde, enn motsatt...

 

Selv skal jeg spille Alliance, gi de stakkars uvitende hjelp til selvhjelp når de spør, og ellers spille slik jeg vil... jeg kan mentalt tune ut General chat uansett, så den gir jeg pokker i uansett..

Problem med folk som spiller cs?

 

Generalisering kalles det der...

Jeg spiller CS.. (CS:S da)

 

men det er en type person som kan defineres slik, veit ikke om det oppstod med CS kulturen, eller om CS versjonen bare er mest markant fordi det er det som over tiden har vært størst som online spill... så det er ikke en generalisering, fordi jeg generaliserer ikke alle som spiller CS som 14tiss CS horer...men det er en type CS spillere som er slik... har gjerne lange, fantasifulle navn som det ikke går å tyde uten å tenke seg om i 5 minutter...gjerne likeså med det de skriver i chatten...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Når jeg spilte Horde var det også mange folk som spurte om quest på Genral chatten. Tror de spurte om Supplies for crossroads to ganger i minutet. Men er vel noen som vil spille night elf fordi de har sett lotr eller orc av samme grunn. Men de er det vel få av. Jeg liker Warcraft historien og ingen er helt snille og ingen er helt onde. Alt kommer an på hvem sin side av saken man "heier på".

 

Jeg spiller Horde fordi Guilden min gjør det. Og må da si at Troll er best :p

Men kommer sikkert til å ha en alliance fyr å spille på også.

 

Så jeg tror det er fler nybegynnere på Alliance fordi det er fler som spiller de. Så ikke la det styre valget. Spill det du synes er gøy, ikke fordi den classen er best eller den rasen har best ability. Det er i hvertfall sån jeg har spilt. Og har ikke kjedet meg så langt og bare møtt på en fjortis som lett ble ignorert

Endret av ShadowWalker
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg spiller alliance og menneske av en enkelt grunn! Jeg liker best det som ligner på meg selv. Om orker er onde eller ikke betyr ingenting for meg. Dem ser stygge ut og derfor vil jeg ikke spille dem (eller noen andre av horde).

 

Og uansett så vil orker for meg alltid være bad guys! Og bad guys kan i spill drepes "on sight".

 

Blizzard kan jo skrive hva dem vil om at ingen er 100% ond, men det har ikke noe med saken å gjøre. Hadde menneskene vært dem onde og orkene dem snille hadde jeg fremdeles spilt menneske...fordi jeg er et. Man kjemper for sitt eget folk, uavhengig om det er for ondskap eller godskap. Fint at noen klarer å leve seg inn i spillet gjennom å være en ork, men jeg klarer det ikke.

 

Mange fjortiser på alliance? Sikkert, men det plager ikke meg. Folk må få gjøre som dem vil!

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...