Gå til innhold

Abortgrense utvides fra 12 til 16 uker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, kall det hva du vil. Det blir likevel sett på som uetisk.

Kunne lik så godt kalt det drap, eller pre-life-murder kanskje?  ;)

Selvfølgelig, man kan kalle det nøyaktig hva man vil. Kall det massemord, voldtekt,omskjæring, bekkenløsning etc. Det forandrer ikke det faktum at det faktisk ikke er verken mord eller drap i den virkelige verden.

Det er nettopp denne holdningen (som vi har sett så mye av i denne tråden) som gjør denne saken så vanskelig. Her skal noen forsøke å presse på andre sine meninger og overbevisning som er basert på 99% synsing og har svært liten sammenheng med virkeligheten.

Jeg ser lett for meg at dersom feks. diverse motstandere her i tråden ville ha sittet i en abortkomité ville de feks. avist en sak pga. av ville synsepåstander som at "abort er drap/mord", "jeg har barn selv og ville aldri ha tatt abort", "etter befrukning er vi alle mennesker" , "Gud/Allah/Julenissen er mot abort" etc., mens derimot en annen komité som baserer seg på fakta og vitenskap ville tillatt en abort, også i tråd med kvinnens eget ønske.

Lenke til kommentar
Et foster lever. Bla opp i en ordbok under "dø", å se hvordan dette skildrer seg fra et foster. Er du fremdeles uenig, kan du jo alltids kalle det pre-life-murder.  ;)

 

Tullball. Slutt å spill idiot. Om du ikke spiller, bare fortsett.

 

Det heter _foster_ av en grunn og ikke menneske. Et foster ligger omtrent 9 måneder i morens liv før det _overhodet_ kan opprettholde sitt _eget_ liv _naturlig_.

Lenke til kommentar
Et foster lever. Bla opp i en ordbok under "dø", å se hvordan dette skildrer seg fra et foster. Er du fremdeles uenig, kan du jo alltids kalle det pre-life-murder.  ;)

 

Tullball. Slutt å spill idiot. Om du ikke spiller, bare fortsett.

 

Det heter _foster_ av en grunn og ikke menneske. Et foster ligger omtrent 9 måneder i morens liv før det _overhodet_ kan opprettholde sitt _eget_ liv _naturlig_.

Hva spiller det for noen rolle? Lever ikke de organismer som er avhengig av maskiner for å leve også? Tror du tar ganske feil her, men har vansker for å innrømme det. Dakkar. *sigh*

Lenke til kommentar
Hva spiller det for noen rolle? Lever ikke de organismer som er avhengig av maskiner for å leve også? Tror du tar ganske feil her, men har vansker for å innrømme det. Dakkar. *sigh*

Så man kan alltså ta et foster ut før den 16 uke og så la det leve utenfor mors liv?

 

Dessuten så forakter jeg deg. Bare hyggelig.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Hva spiller det for noen rolle? Lever ikke de organismer som er avhengig av maskiner for å leve også? Tror du tar ganske feil her, men har vansker for å innrømme det. Dakkar. *sigh*

Så man kan alltså ta et foster ut før den 16 uke og så la det leve utenfor mors liv?

 

Neppe. Men det er ikke mindre i live i mors mage fordi.

 

Dessuten så forakter jeg deg. Bare hyggelig.

 

Overrasker meg ikke. Jeg er jo en "bare" ussel sosialdemokrat. :wee:

Lenke til kommentar

Her raser diskusjonen ser jeg.

Leste artikkelen "Abort på Russisk" og de fleste vil nok si at det egentlig er "legaliserte drap" de holder på med der, men så tenker de neppe slik som vi gjør. 14 år gammel jente som føder et barn som nesten garantert vil få et elendig liv, null støtte fra staten, et liv i ussel fattigdom. Var ikke ment som forsvar av abortpraktiseringen der da, men, men..

Usikker selv på hvor langt dette skal gå. Men abort dagen før terminen er nok svært lite humant gjort.

 

Men angående det som en sa om at Russland har vært et høll siden 1989, hvordan var det da med abort i Sovjet-tiden da?

Endret av [Protus]
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/02/27/424623.html

 

Natasja (16) skriker i smerte. Hun tar abort i 26. uke. På russiske klinikker gjøres slike inngrep helt opp mot terminen.

 

ABORTLEGEN: -  Jeg elsker denne jobben, sier legen Irina i filmen. Hun har vært ansatt ved abortklinikken i 23 år.

 

-  Jeg liker denne jobben veldig godt, men det er ofte store babyer, født nesten helt på termin. Når du ser slike kvinner, eller hjelper dem til å føde et barn, så gjør det veldig vondt. Det gjør fysisk og psykisk vondt å drepe slike barn.

 

Doktor Irina sier rett ut at det de driver med er «legalisert drap», men hun finner også argumenter for landets liberale abortpraksis.
Lenke til kommentar
Hun finner det vel vondt fordi hun synes synd på at det gikk som det gikk, men det er ikke drap i den forstand..

 

Man blir vel traumatisert av det å, når en ser halvferdige mennesker..

 

Det er det foster er halvferdige mennesker, kanskje litt kynisk av meg å si det

De fleste foster aborteres fordi en eller annen kvinne er såpass egoistisk at hun ikke tenker på konsekvensene når det ikke er prevansjon med i bildet...

Lenke til kommentar

Svært ubehagelig det som ifølge artikkelen foregår i Russland, det tror jeg alle er enige i.

Uansett har heldigvis dette overhodet ikke noe med tilstandene i Norge å gjøre. At det foregår grusomme ting diverse steder blir jo bare tvilsom skremselpropaganda såfremt det ikke har noen tilknytning. Blir som å bruke videoer fra midtøsten med avhugginger av diverse hoder og lemmer for å vise hvor ille det er med kniver og sverd.

Lenke til kommentar
Hun finner det vel vondt fordi hun synes synd på at det gikk som det gikk, men det er ikke drap i den forstand..

 

Man blir vel traumatisert av det å, når en ser halvferdige mennesker..

 

Det er det foster er halvferdige mennesker, kanskje litt kynisk av meg å si det

De fleste foster aborteres fordi en eller annen kvinne er såpass egoistisk at hun ikke tenker på konsekvensene når det ikke er prevansjon med i bildet...

Jeg villle vel ikke kalle kvinner som er i den sitasjonen for egoister...............

 

Det var å gå litt langt.. :no::no::no:

Lenke til kommentar
Hun finner det vel vondt fordi hun synes synd på at det gikk som det gikk, men det er ikke drap i den forstand..

 

Man blir vel traumatisert av det å, når en ser halvferdige mennesker..

 

Det er det foster er halvferdige mennesker, kanskje litt kynisk av meg å si det

De fleste foster aborteres fordi en eller annen kvinne er såpass egoistisk at hun ikke tenker på konsekvensene når det ikke er prevansjon med i bildet...

Eventuelt at mannen er egoistisk. Forsåvidt så er det pisspreik.

Lenke til kommentar
Svært ubehagelig det som ifølge artikkelen foregår i Russland, det tror jeg alle er enige i. Uansett har heldigvis dette overhodet ikke noe med tilstandene i Norge å gjøre.

 

Det som skjer i Russland, er akkurat det samme som i Norge. Riktig nok i større skala, slik at konjunkturene kommer bedre frem, og folk flest begynner å reagere, men det er likeså det samme. De ender bare det kommende liv litt senere enn hva vi er vant med her hjemme.

 

edit; måtte bytte et ord.

Endret av kag
Lenke til kommentar
Det heter _foster_ av en grunn og ikke menneske. Et foster ligger omtrent 9 måneder i morens liv før det _overhodet_ kan opprettholde sitt _eget_ liv _naturlig_.

Man redder for tidlig fødte barn helt ned til uke 24. Da veier barnet ca 500 gram. Si meg forskjellen på det barnet, og den livløse gjenstanden du mener et foster er?.

Lenke til kommentar
Svært ubehagelig det som ifølge artikkelen foregår i Russland, det tror jeg alle er enige i. Uansett har heldigvis dette overhodet ikke noe med tilstandene i Norge å gjøre.

 

Det som skjer i Russland, er akkurat det samme som i Norge. Riktig nok i større skala, slik at konjunkturene kommer bedre frem, og folk flest begynner å reagere, men det er likeså det samme. De ender bare det kommende liv litt senere enn hva vi er vant med her hjemme.

 

edit; måtte bytte et ord.

Igjen: Det har da heller aldri vært snakk om i noen som helst tilfelle å utvide aborten til etter 16. uke slik det er i Russland?? Hvorfor er det så vanskelig å være saklig og ikke komme opp med ville fantasier? Er det fordi du/dere ikke klarer eller ikke vil se virkeligheten slik den faktisk er? Sålenge man skal komme med helt utenforliggende sammenligninger blir det også en helt uinteressant debatt. Les forresten igjen om sammenligningen min med kniver, så ser du igjen hvor dumt det er. :roll:

Lenke til kommentar
Det heter _foster_ av en grunn og ikke menneske. Et foster ligger omtrent 9 måneder i morens liv før det _overhodet_ kan opprettholde sitt _eget_ liv _naturlig_.

Man redder for tidlig fødte barn helt ned til uke 24. Da veier barnet ca 500 gram. Si meg forskjellen på det barnet, og den livløse gjenstanden du mener et foster er?.

Når har det vært snakk om å tillate abort i 24 uke?

Lenke til kommentar
Neppe. Men det er ikke mindre i live i mors mage fordi.

 

Elementær logikk fatter du ikke skjønner jeg. At du _appåtil_ forkaster flere 100 år med historie der man ser følgene med forbud for abort er enda værre.

 

Overrasker meg ikke. Jeg er jo en "bare" ussel sosialdemokrat. :wee:

 

Du er ingen sosialdemokrat. Du er en skapKrF`er. Slutt å jug på deg ting

Lenke til kommentar
Det heter _foster_ av en grunn og ikke menneske. Et foster ligger omtrent 9 måneder i morens liv før det _overhodet_ kan opprettholde sitt _eget_ liv _naturlig_.

Man redder for tidlig fødte barn helt ned til uke 24. Da veier barnet ca 500 gram. Si meg forskjellen på det barnet, og den livløse gjenstanden du mener et foster er?.

 

Er tallene 24 og 16 like?

Ville du fått S på den lille fillete ungdomsskolen din hvis du satte 24=16?

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Svært ubehagelig det som ifølge artikkelen foregår i Russland, det tror jeg alle er enige i. Uansett har heldigvis dette overhodet ikke noe med tilstandene i Norge å gjøre.

 

Det som skjer i Russland, er akkurat det samme som i Norge. Riktig nok i større skala, slik at konjunkturene kommer bedre frem, og folk flest begynner å reagere, men det er likeså det samme. De ender bare det kommende liv litt senere enn hva vi er vant med her hjemme.

 

edit; måtte bytte et ord.

Igjen: Det har da heller aldri vært snakk om i noen som helst tilfelle å utvide aborten til etter 16. uke slik det er i Russland??

*snip*

Sålenge man skal komme med helt utenforliggende sammenligninger blir det også en helt uinteressant debatt.

 

Det som skjer i Russland, er akkurat det samme som i Norge. Riktig nok i større skala, slik at konjunkturene kommer bedre frem, og folk flest begynner å reagere, men det er likeså det samme. De ender bare det kommende liv litt senere enn hva vi er vant med her hjemme.

 

Neppe. Men det er ikke mindre i live i mors mage fordi.

 

Elementær logikk fatter du ikke skjønner jeg. At du _appåtil_ forkaster flere 100 år med historie der man ser følgene med forbud for abort er enda værre.

 

Overrasker meg ikke. Jeg er jo en "bare" ussel sosialdemokrat. :wee:

 

Du er ingen sosialdemokrat. Du er en skapKrF`er. Slutt å jug på deg ting

Du er en vits. Gå å legg deg.

 

(... ser ikke poenget med å forklare dette til deg... ingen og igjen og ingen og igjen...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...