Gå til innhold

Den store UI tråden. Lurer du på noe? Spør her!


Anbefalte innlegg

Hoi! Jeg har et problem, jeg kan ikke se system msg som sånn " ***** has come online " eller rolls sånn som " Lampeskjerm rolls 100 " Så jeg sliter litt med folk som joiner guildet og kan ikke se mine egne rolls, wtf? Er ganske sikker på at det har noe med en addon og gjøre for er kun på druiden min det er sånn.  :dontgetit:

7361790[/snapback]

 

Normalt skal det funke å slette WTF mappen din, du kan jo prøve å gå inn der og slette all mappene som har med druiden å gjøre. Husk bare at dersom du sletter denne mappen, mister du alle innstillingene dine for addons..

7362349[/snapback]

 

 

Instalerte Phontek og måtte slette WTF og interface så alt ble som normalt. Men takk for tipset

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde meg på å lage en rask guide til Reborn UIen, siden ikke alltid alle er så flink å finne frem på google. :) Lurer på om noen kunne gitt meg litt respons på den?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hello Faith'ers!

After some /w about my UI, I made up my mind and decided to make a guide so I don't have to explain everything all the time.

 

Ok, I'm not a very experienced UI-maker, so this will just be a BETA:

 

1.0

 

First things to do:

 

First of all, you have to download the UI. You can do this at this link: Reborn UI press it, and extract it to your desktop.

 

Make a backup of your "WTF" and "Interface" file so that if anything goes wrong, you can just delete whole Reborn UI, and use your backup.

When you have extracted and put all the files in a new "Interface" file, press the install-button.

 

If you've done everything right now, it's just customizing your brand new interface!

 

1.1

 

Start Up

 

When you start WoW after the installation, you have to go to the AddOns button in your lower left corner and press "Load out of date AddOns", and then you can enter Azeroth!

 

1.2

 

Moving all the crazy bars all over your screen!

 

Don't be afraid, this isn't as scary as it looks, you just have to be patient.

When you first log in, your screen might look messy.

Disable all your preset action bars by pressing: Escape, Interface, Advanced.

 

I guess you want to place your party members first, so ask 4 players if they don't mind dedicating som time for your customization.

On your map, you can see a N, press that so that the background is red. You may now move your partie's unitframes by pressing [CTRL] and your LEFT mouse button, and drag them around your screen.

 

This is also how you move your actionbars when they're configured, so remember this.

 

Personally, I don't use Discord Action Bars, I use Nurfed. This is a individual case, and I only use Nurfed because I think this is the easisest.

When you want to make an action bar, right clock the N on your minimap, and press "Nurfed ActionBars". There you will have several options. On the bottom of that window, two squares will appear.

Press "Bars" and a new window will come up.

Here you can create new actionbars. It's quite self explaining, so I wont write any further on this subject unless there are a lot of questions comming.

 

If you write: /Ecb a fancy little window will appear. Here you can change if you want your casting bar to be shown all the time, or only appear while doing a cast.

 

Else it's not so much to say. The rest of the set up is up to each individual and you will see most of the different things by reading. (Yes, I'm a little too lazy to write all)

 

Here are some neat commands.. think these are all:

 

/duf the unitframes

/dart the grafical items

/dab the action bars

/dfm the frame modifier settings

/trinket config the trinket addon settings

/ccwatch The stunwatch addon settings

/cooldown the cooldown addon settings

/ecb the casting bar settings

/lschat the chat window settings

/recap turn recap on/off

/wardrobe the wardrobe settings

/spellalert spell alert settings

/ncombat the combat log settings

 

This is an un-official guide under development, and I do not under any circumstance take responsibility for errors.

 

To be continued..

 

Kristian

 

Edit: Feel free to come with corrections.

 

Kommandoene er tatt fra en post på forumet her. Cred til deg som skrev de.

Edit: Linken skal egentlig være i "Reborn", men kom ikke med. Samma det. :p

Endret av KristianG
Lenke til kommentar

jeg spiller hunter og må ofte pulle i raids. Da er det greit å vite hva de andre har i liv og mana osv. sånn at guild leaderen slipper å fortelle meg at jeg skal pule hele tiden. Mange i guilden sier ofte "ok, raid mana is at 50%, lets go osv."

 

Hva heter den addonen som viser dettte?

 

Btw: bruker ct raid assist hvis det er en innstilling der eller no jeg kan klikke på for å få det fram..

Lenke til kommentar
Spørsmål angående Discord Bar:

 

Sett at jeg kun vil ha den på en character, uten noen påvirkning av de andre, hva må jeg da gjøre? Forrige gang jeg hadde den ødela den noe for keybindings på en annen character. Er det noe jeg kan gjør som hindrer all påvirking av andre chars?

7357886[/snapback]

 

sliter med dette. dvs. ha 2 forskjellige discord interfaces på 2 forskjellige chars. Noen som kan hjelpe? ^^

Lenke til kommentar

har formatert pcen og innstaler wow på nytt. Rundt minimappet mitt har jeg mange små sirkler hvor jeg har f.eks. atlas, critline osv. Men noen av disse har begynt å trekke seg bort fra mappet. Det er sånn ca 1 cm mellom de og mappet. Og noen av de er halvveis uttafor skjermen.

 

Finnes det noe som gjør at jeg kan gjøre sånn at de ikke sitter fast, slik at jeg kan bevege på dem?

 

Bruker btw, cosmos og titan bar..

Lenke til kommentar

Bruker photekUI og lagde akkurat en wlock som jeg tror jeg skal lvl'e ganske fort. Men, da jeg fikk min første imp ble "pet baren" bare synlig akkurat da jeg summona han, men fada vekk etterpå og er nå helt umulig å finne frem igjen :p

 

Og etterhvert som jeg får void etc vil jeg nok trenge denne pet action baren. Noen som kan hjelpe meg? Jeg har trykka litt her og der i /dab - pet action bar, men uten hell til nå.

 

-Andreas-

Lenke til kommentar
Bruker photekUI og lagde akkurat en wlock som jeg tror jeg skal lvl'e ganske fort. Men, da jeg fikk min første imp ble "pet baren" bare synlig akkurat da jeg summona han, men fada vekk etterpå og er nå helt umulig å finne frem igjen :p

 

Og etterhvert som jeg får void etc vil jeg nok trenge denne pet action baren. Noen som kan hjelpe meg? Jeg har trykka litt her og der i /dab - pet action bar, men uten hell til nå.

 

-Andreas-

7383869[/snapback]

 

sett på minimum ui scale, skjekk at show pet action bar er på i dab (har du sikkert gjort men samma) skjekk hide on click også. evt slett Wtf.

Lenke til kommentar
Heihei

 

Har litt problemer me UI'en nå og tankte kanskje det var noen her som kanskje kunne hjelpe :)

 

Det eg lurer på er om noen vet hvor eg kan få vekk den store svarte ruten eg har ringa rundt :)

 

UI2.jpg

 

Beklager om det ble litt stort bilde :/

7387204[/snapback]

Det er jo der party interface er =P

Lenke til kommentar
Durability %'en på Titanbaren min står bare på 100% hele tiden. Selv om jeg ikke har 100%. Hva skal jeg gjøre for at den skal funke igjen?

7386811[/snapback]

 

Noen som kan hjelpe meg med dette?

7388733[/snapback]

 

Vet ikke om det er denne som gjør durability-scan også, men for å få med gear-bonus må du ha en addon som heter "Bonusscanner" (eller alternativ)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...