Gå til innhold

Min merkelige natt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

å gå i søvne betyr ikke at man snorker og har øynene lukket. søstra gjør my rart i søvne som hun ikke husker dagen etter, feks hvis jeg sier noe til henne å hun ser helt våken ut, men man ser på oppførselen at personen er i søvne, feks at hun snakker feil/mumler eller babler om noe helt annet, også legger seg ned igjen og er i dyp søvn. jeg tror drømmer påvirker hva man gjør når man "sleepwalker", man kan drømme at man går og pisser, så pisser man i virkeligheten i senga....

 

en søvngjenger går med øynene åpne men bevistheten er i "sovende" tilstand, nesten som en zombie:P

Lenke til kommentar

damn, litt skummel historie det der haddis! :ohmy:

 

Sykt da! Haha, også sprade rundt naken da! Litt merkelig hvordan hun kom seg inn, ettersom ingen var hjemme. Regner ikke med at naboen din har vinduer helt oppe når han ikke er i huset. Haha, ser for meg ei naken kjerring klatre i en husvegg midt å natta :p

 

Jaja, pass godt på henne du!

Lenke til kommentar
Oh my fucking god :S Det der hørtes ikke riktig sant ut, for å være ærlig. Men hvis du sier så.. Stakkars dame. Hvem var naboen btw, kompis?

Jeg forventer ikke at alle folk kommer til og tro på det som skjedde, men jeg det jeg skrev var og er sant, verken mer eller mindre ;)

 

Naboen er ikke noen andre en naboen, et ektepar på rundt 50 år.... :)

Endret av haddis
Lenke til kommentar

Har aldri gått i søvne faktisk, ikke snakket i søvne heller, men det hender at jeg "går på stedet" i søvne. At jeg ligger å vrir meg rundt som en mark i senga, litt småsykt :hmm:

 

Tenk hvis naboen hadde vært hjemme da. Plutselig hører han en lyd fra kjelleren, går ned og sjekker og finner en naken dame der. :!:

Lenke til kommentar

Jeg går relativt ofte i søvne (5-6 ganger i året eller noe sånt), kan gjøre alt mulig rart...noe jeg ser dagen etterpå. Har gått i søvne siden jeg var liten :)

 

Den skumleste episoden min må vel være da jeg henta frem en kniv og kutta meg opp for så å legge meg igjen...senga var full av blod da jeg våkna, heh. Men som oftest gjør jeg fint lite...bare står opp og legger meg i sofaen, på gulvet...eller under sofae :p

Kan også gjøre andre helt ufarlige ting...som å hente frem noe fra kjøleskapet og spise det (åt et glass dijon-sennep for et par uker siden) eller rive ut alle klærne fra klesskapet. Lager ofte rot i søvne.

 

En ting jeg opplever langt oftere er søvnparalyse. Burde ha blitt vant til det, men er like forbanna jævlig hver gang. Ligger der i en stille panikk i 20-30 sekunder før jeg skjønner hva som skjer. Får ofte samtidig følelsen av å bli kvalt siden jeg ikke har kontroll over pusten.

Lenke til kommentar

Du kunne ikke skifte topic til "Din "gå-i-søvne"-historie? " :p

 

Har 2 på lager, gidder ikke lage ny topic.

 

Vel, det har seg sånn at vi ofte har lan på klubbhuset. Den første var at en av crew folka klarte å låse seg inne på et av rommene i søvne. Problemet var at han var den eneste med nøkkel, og nøkkelen hadde han i lomma. I søvne stod han å slo løs på døre og ville ut, men han hadde jo nøkkelen :p

 

 

Den andre er meg selv, i går faktisk. Etter 29 timer uten søvn, la jeg meg på sovaen for å sove. Mamma hadde ikke vært hjemme i helga, og det var derfor ikke mat i huset, så hun hadde dratt på gatekjøkken for å handle. Når hun kom hjem, hadde hun "vekket" meg for at jeg skulle spise. Jeg var slettes ikke våken, og spiste hele hamburgeren i søvne. Dette endte med litt gris, men jeg hadde klart å pusset tennerne og kommet meg i seng.

 

Hun sa jeg hadde mumlet mye rart som "er det lenge siden du kjøpte den?" og "er den enda varm?"

Lenke til kommentar
Dette tilfelle var jo litt ekstremt da, men hvordan kan man finne veien,

altså, hvordan vet man at nå kommer det en trapp?, hvis man går i søvne?

Du trenger ikke ha øya lukket og hendene strakt fremover for å gå i søvne. Ofte går du helt vanlig bare at du ikke husker noe eller at du styrer kroppen din.

Lenke til kommentar
Jeg går relativt ofte i søvne (5-6 ganger i året eller noe sånt), kan gjøre alt mulig rart...noe jeg ser dagen etterpå. Har gått i søvne siden jeg var liten :)

 

Den skumleste episoden min må vel være da jeg henta frem en kniv og kutta meg opp for så å legge meg igjen...senga var full av blod da jeg våkna, heh. Men som oftest gjør jeg fint lite...bare står opp og legger meg i sofaen, på gulvet...eller under sofae :p

Kan også gjøre andre helt ufarlige ting...som å hente frem noe fra kjøleskapet og spise det (åt et glass dijon-sennep for et par uker siden) eller rive ut alle klærne fra klesskapet. Lager ofte rot i søvne.

 

En ting jeg opplever langt oftere er søvnparalyse. Burde ha blitt vant til det, men er like forbanna jævlig hver gang. Ligger der i en stille panikk i 20-30 sekunder før jeg skjønner hva som skjer. Får ofte samtidig følelsen av å bli kvalt siden jeg ikke har kontroll over pusten.

Har opplevd lignende ting, men langt sjeldnere. Panikk (kanskje noe annet enn du sikter til) har jeg bare hatt 2 ganger totalt, men de varte til gjengjeld i 10-20 minutter eller noe sånt, ble redd for at jeg virkelig hadde mistet grepet. Sist jeg vet jeg har gått i søvne er vel 4 år siden omtrent. Dette er eneste gangen jeg har blitt bekymret for at jeg kunne ha skadet meg.

 

Jeg var full og hadde nettopp sovnet. Jeg går ut av rommet mitt. Vel ute av rommet mitt, i andre etasje, tenker jeg meg om og finner ut at jeg vil gå og legge meg igjen og må finne rommet mitt. Problemet var bare det at i min alkoholpåvirkete drømmeverden lå rommet mitt i en slags mellom-etasje mellom første og andre etasje, og det fantest ingen dør eller trapp dit. Derimot lå vindet til "rommet" under vindet til et annet rom i andre etasje, så jeg finner ut at den eneste måten blir å klatre ut det øvre vindet, for så å heise meg ned til vinduet til det imaginere rommet mitt. Jeg går dermed inn på det øvre rommet og får røsket opp vinduene (et slags dobbelvindu med en stolpe i midten). Jeg klatrer så opp i vinduskarmen, og titter ned på gresset rundt 6 meter nedenfor. Jeg ser ingen avsats inn til det imaginere rommet mitt og finner fornuftig nok ut at det blir for vanskelig. Jeg bestemmer meg for at jeg får heller ta det igjen og legger meg på en sofa, som jeg vokner på noen minutter senere med alt ubehaglig friskt i minne.

Endret av drall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...