Gå til innhold

Min merkelige natt


Anbefalte innlegg

Jeg har også gått i søvne mange ganger... Jeg pisser som oftest når jeg går i søvne.

 

Når jeg var to år pissa jeg i skoa til pappa!!

 

Og når jeg var 9 eller 10 var vi på besøk hos noen jeg ikke hadde vert så mye hos.

Der skulle vi altså overnatte og vet der hva jeg fikk til?

Hah, jeg pissa i en kurv med fargeblyanter på rommet til di jentene som bodde der!!

Heldigvis våkna di ikke... Ren flaks... Men mamma og moren til jentene fikk heldigvis tørka opp før di våkna og alt det der.

 

En annen gang så mamma meg når jeg stod ved søppelkurven. Da hadde jeg dratt ned buksene (framme) og alt og stod klar til å lense meg. Men mamma merket det.

Endret av tori13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, det har seg sånn at vi ofte har lan på klubbhuset. Den første var at en av crew folka klarte å låse seg inne på et av rommene i søvne. Problemet var at han var den eneste med nøkkel, og nøkkelen hadde han i lomma. I søvne stod han å slo løs på døre og ville ut, men han hadde jo nøkkelen :p

:p husker di bildene av han

Lenke til kommentar
er vel egentlig ikke grenser for hva en kan gjøre i søvne...

Det er jeg et levende bevis på.

 

Forrige helg våknet jeg til full musikk i stua. Jeg hadde flyttet hele musikkanlegget fra rommet mitt og ned i stua i søvne. Skjønner ikke at jeg klarte å bære 6 forholdsvis store høytalere ned 3 etasjer, for så å kople alt feilfritt sammen. Fikk litt sjokk da jeg sto der med fjernkontrollen i hånda og Turbonegro - Prince of the Rodeo på full guffe!

Lenke til kommentar
Jeg går relativt ofte i søvne (5-6 ganger i året eller noe sånt), kan gjøre alt mulig rart...noe jeg ser dagen etterpå. Har gått i søvne siden jeg var liten :)

 

Den skumleste episoden min må vel være da jeg henta frem en kniv og kutta meg opp for så å legge meg igjen...senga var full av blod da jeg våkna, heh. Men som oftest gjør jeg fint lite...bare står opp og legger meg i sofaen, på gulvet...eller under sofae :p

Kan også gjøre andre helt ufarlige ting...som å hente frem noe fra kjøleskapet og spise det (åt et glass dijon-sennep for et par uker siden) eller rive ut alle klærne fra klesskapet. Lager ofte rot i søvne.

 

En ting jeg opplever langt oftere er søvnparalyse. Burde ha blitt vant til det, men er like forbanna jævlig hver gang. Ligger der i en stille panikk i 20-30 sekunder før jeg skjønner hva som skjer. Får ofte samtidig følelsen av å bli kvalt siden jeg ikke har kontroll over pusten.

Så "normalt" ! :hmm:

Lenke til kommentar
Forrige helg våknet jeg til full musikk i stua. Jeg hadde flyttet hele musikkanlegget fra rommet mitt og ned i stua i søvne. Skjønner ikke at jeg klarte å bære 6 forholdsvis store høytalere ned 3 etasjer, for så å kople alt feilfritt sammen. Fikk litt sjokk da jeg sto der med fjernkontrollen i hånda og Turbonegro - Prince of the Rodeo på full guffe!

genialt! Kul sang :p Btw. TJ som i turbojugend? :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg har gått i søvne, men derimot brodern :devil:

 

Var en kveld der hvor vi bodde før. Alle hadde lagt seg, og det er da fantomet slår til :p

Han gikk fra 4. etasje, ned til 1, låser opp, går barbeint ut i 20cm snø. Deretter trasker han bort til naboen sitt hus og, steller seg på terrassen, og begynner å banke på vinduet :!: . Tror naboen var ganske sjokkert da han kom ned og så hva det var som hadde vekket han, og bråkte slik .

 

Jeg har flere ganger måtte følge han tilbake til rommet sitt etter at han har gått rundt i huset og snakket for seg selv :p

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar

 

En ting jeg opplever langt oftere er søvnparalyse. Burde ha blitt vant til det, men er like forbanna jævlig hver gang. Ligger der i en stille panikk i 20-30 sekunder før jeg skjønner hva som skjer. Får ofte samtidig følelsen av å bli kvalt siden jeg ikke har kontroll over pusten.

litt OT, men jeg lurer litt på hva søvnparalyse er?? noen som kan forklare det?? Lurer nemlig på om jeg hadde det i høst en gang, våkna opp, men kunne ikke røre en muskel, også "sov" (sånn kribling du får når men f.eks. sitter på hånden) hele kroppen... Var utrolig ekkelt, det eneste jeg kunne gjøre var å åpne/lukke øynene.. Jeg fant ut at det ikke var noe annet å gjøre enn å sove litt til, også "virka" alt når jeg våknet igjen...

Lenke til kommentar
litt OT, men jeg lurer litt på hva søvnparalyse er?? noen som kan forklare det?? Lurer nemlig på om jeg hadde det i høst en gang, våkna opp, men kunne ikke røre en muskel, også "sov" (sånn kribling du får når men f.eks. sitter på hånden) hele kroppen... Var utrolig ekkelt, det eneste jeg kunne gjøre var å åpne/lukke øynene.. Jeg fant ut at det ikke var noe annet å gjøre enn å sove litt til, også "virka" alt når jeg våknet igjen...

Et klassisk tilfelle av søvnparalyse :)

 

Søvnparalyse forekommer i en mellomtilstand mellom søvn og våkenhet. Man er våken og bevisst, men kan ikke snakke eller røre på seg, da den viljestyrte muskulaturen er helt eller delvis lammet. Søvnparalyse kan vare fra noen få sekunder til flere minutter. Det er helt normalt å oppleve noe sånt, men enkelte (som meg) blir litt "hardere rammet" av det (men så har jeg så mange søvnforstyrrelser at jeg snart har mistet tellingen). Noen opplever aldri noe sånt.

 

Siden dette er en mellomtilstand mellom søvn og våkenhet hender det at man drømmer samtidig. Det kan være mildt sagt for jævlig, siden man faktisk SER og FØLER det man drømmer. Har hendt flere ganger med meg at jeg har sett skikkelser og personer i rommet under søvnparalysen.

Lenke til kommentar

Off:

Jeg er sanndrømmer(elns) jeg, kan plutselig vite noe som skal skje, mange ganger vet jeg akkurat hva noen andre skal til å si. Selv om jeg ikke husker noe av de fleste sanndrømmene jeg har hatt. Dette har jeg hatt nytte av i noen krangler, der jeg har kommet med et motargument for det de skulle til å si, da står de bare der helt stum etterpå. Er litt snedig.

 

On:

Går aldri i søvne jeg.

 

edit: manglet et punktum jeg.

Endret av TomFu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...