Gå til innhold

Den store sikkerhetsguiden - Les her først!


Anbefalte innlegg

Denne tråden har vært redningen for pc'n min. Jeg har brukt det meste av tipsene i guidene for både fjerning og forhindring av spyware etc. Jeg prøvde i tillegg å surfe på none opplagt idiotiske steder bare for å sjekke og ingenting får feste lenger. Adaware o.l. finner bare enkelte harmløse cookies :)

 

Sider som er omtalt f.eks i denne artikkelen i Dagbladet er plutselig uproblematiske hvis man skulle havne der på en eller annen grunn.

 

Det jeg bruker er nå:

Sygate Personal Firewall

Avast! Antivirus PRO (betaler gjerne for scriptblokking)

Spywareblaster og PestPatrol

+ surfer primært med Opera

 

Kutta ut MS Antispyware inntil videre og alt fungerer helt topp. Jeg har blitt en glad pc eier! Takker og bukker igjen for denne tråden. (men nå har jeg plutselig ikke noe å pusle med lenger..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Ingen som har noe å si?

Jo da. Jeg prøvde testen med ZoneLabs nye ZoneAlarm Security Suite 6, alle portene var under "stealth" og resten av testene viste seg også og gå plettfritt.

 

 

ZoneAlarm besto testene med toppkarakter :thumbup:

Endret av Colossus
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Takk for en utrolig bra guide!

 

Og til alle dere som klager over forskjellen på orm og virus, fyren har gjort en kjempejobb når han har satt sammen det her, og dere som klager på det kan gjerne en del om sikkerhet før dere klikker dere inn på denne posten.

 

Denne guiden er ikke ment for dere, men for nybegynnere. Og som han sier, det kunne lett blitt for avansert og uoversiktlig med veldig detaljerte utfyllinger!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Skjønner egentlig ikke helt poenget med at denne posten har fått en sticky når den ikke inneholder noe interessant bortsett fra denne andre guiden som allerede inneholder det meste man trenger å vite. Du er virkelig flink til å finne andre bra guider, pakke dem sammen og fortjene en sticky.

 

Dog, det finnes noe bra her. Greit at du samlet sammen diverse tråder som Trojanere, men er fortsatt ikke noe imponert over "fremgangsmåten" din. Folk sier fakitisk "TAKK FOR EN BRA GUIDE!". Det er jo ikke en guide en gang? Bare en innholdsfortegnelse for andre tråder som andre har brukt tid på. Ikke noe mer.

Endret av Marti
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Noen spm. angående Windows XP.

1. Hvilke protokoller og tjenester trengs for å bare surfe på internett? Bare tcp/ip?

 

2. Hvis man har en ruter og har skrudd av UPnP. Er det da trygt å bruke fildeling? Hvis ikke. Hva må til for å dele mapper sikkert?

 

Edit:

Fant ut at UPnP bør skrus av om en ikke har brukt for det. UPnP gjør at ruteren slipper inn p2p trafikk og annet som en ikke nødvendigvis har bedt om å få.

 

Er Hamachi (www.hamachi.cc) en god løsning for å dele ting sikkert? Har ikke bruk for å dele over nettet. Bare mellom pc-ene bak ruteren.

Endret av JAPCU
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...