Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil si dette er en av de beste resto spec'ene imo

Link

Tja.

 

Du har Empowered Touch (+40% spelldeng på healing touch), men ikke 0.5 sekunders mindre cast-time. mao., du har feilprioritert litt. Hvis du skal ha et resto-spec med healing touch, må du ha med begge de to der. Speed is if the essence!

 

Spec

Du mister 8% manacost-reduction, men dette gjelder bare for Healing Touch, Nourish og Tranquility. Hovedspellene du bruker til healing er Regrowth, Rejuvenation og Lifebloom. Tranquility er fin til å fylle opp mye liv på et par sekunder. En "Oh shit!"-knapp.

 

Ellers var speccet fint ;)

Lenke til kommentar

8% mindre mana-cost på spells man strengt tatt aldri skal bruke er meningsløst.

 

Greit, Improved Tranquility er ikke noe du ALLTID får bruk for, men du er glad når du endelig bruke den, og kan. Og ingen Threat er en stor bonus. Mindre threat via Subtlety er en fin bonus, med tanke på hvor mye healing en druid kan fikse.

 

Nature's Grace er meningsløst, siden hovedspellene dine er Regrowth, Rejuv (instant) og Lifebloom (instant).

Lenke til kommentar

Threat har vært et ikke-tema for healers i flere år, for alliance har det aldri vært et tema. Subtley er en pvp talent, og tranq er oppe hver gang du ville brukt den uansett. Du bruker nourish, healing touch og regrowth nok til å få nytte av nature's grace og tranquil spirit.

 

Subtley for pve er som å kaste talentpoeng ut av vinduet. Imp tranq er noe jeg aldri ville tatt over replenish eller nature's grace.

Lenke til kommentar

Tok noen arena-kamper med en ret-paladin igår, jeg var moonkin-pve spec, var bra burst om ikke annet.

Klarte ihvertfall å holde ratingen (1500 +/-15), men kunne jo tenkt meg å fokusere litt mer på pvp etterhvert, men hva lønner det seg å spille som nå?

 

Feral eller moonkin?

Jeg kommer til å kjøpe meg pvp-gear utifra hva jeg velger, så gear er ikke en særlig stor issue.

Lenke til kommentar

Hvordan kan druids "ikke trenge" defence? Greit at dere blir critimmune med talents, men hver bidige feral druid jeg har healer tar bøttevis med skade i forhold til alle andre tanks ved melee dmg. Altså pga low defence.

 

Har jeg bare vært stygguheldig med druid tanksa jeg har opplevd eller kan det være tilfelle at defence er så lav at druids blir "svake" mot melee dmg?

Lenke til kommentar
Hvordan kan druids "ikke trenge" defence? Greit at dere blir critimmune med talents, men hver bidige feral druid jeg har healer tar bøttevis med skade i forhold til alle andre tanks ved melee dmg. Altså pga low defence.

 

Har jeg bare vært stygguheldig med druid tanksa jeg har opplevd eller kan det være tilfelle at defence er så lav at druids blir "svake" mot melee dmg?

Det er tydelig du trenger en undervisning i hva "Defense" gjør.

 

Defense gjør følgende:

Reduserer sjanse til å bli crittet.

Øker sjansen til dodge.

Øker sjansen til parry.

Øker sjansen til miss.

Øker sjansen til å blokkere med skjold.

 

Kan du si meg hvilken som er nyttig for en druide? Husk at druider får 6% mindre sjans til å bli crittet via talents (trenger 5.7% for bosser tror jeg).

 

Grunnen til at druidene du healer tar mye skade, er sikkert fordi de akkurat har blitt 80. Går rundt med grønt gear eller annet søppel.

Selv har jeg nesten bare epics nå. minimum 200 itemlevel. Jeg strutter rundt (i raids vel å merke) med 40% dodge, 39k liv og 30k armor. Og enda er ikke jeg ferdig å skaffe gear.

 

Men jeg merka selv at jeg tok grassalt med skade når jeg var "nabb" i utstyrsfronten. Men slapp av, det bedrer seg fort. :)

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...