Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm, har levlet opp druiden min fra 1 til 34 på en uke nå :p

 

Jeg har ganske dritt gear akkurat nå, og er speccet full feral. Jeg lurer litt på om jeg skal respecce til Feral/Resto, men vet ikke helt hva som er mest effektivt for å levle opp.

 

Hva anbefales for raskest mulig levling? Full feral, eller Feral/Resto? Eller noe annet? :) Har ganske dårlig gear, så...

7613263[/snapback]

 

 

full feral.. gå får +str, +sta gear.

7613290[/snapback]

Oki... Bear form da, eller? Har en del +stam og +agi slik det er nå, og grinder en del i cat form... Tar en del damage da =/

7613307[/snapback]

 

jeg bruker kun cat form når jeg grinder eller gjør quests. (untenom elite mobs da.. men selv der åpner jeg kampen med catform)

 

Dette er etter min mening den BESTE pvp/pve builden for druids, er også en del druid's som er enig i det på wow forumet:D

 

velg feral først, den dagen du får mangle vil en helt ny verden åpnes for deg.

 

på fra lvl 60-70 er denne builden fin

 

 

vist du skal være main tank så tar du survival of the fittest og thick hide i feral treet isteden for "noe" på resto treet.

Lenke til kommentar

Dette er etter min mening den BESTE pvp/pve builden for druids, er også en del druid's som er enig i det på wow forumet:D

 

Kan ikke si meg helt enig. http://www.wowhead.com/?talent=zzZxGMscrdV0stVL bruker jeg selv nå og kan ikke si jeg saver noe spesielt untatt Natural shapeshifter.

 

Primal tenacity er vel ganske ubruklig til noe annet enn pvp, natural shafeshiter kan jo diskuteres den kommer jo helt ann på hvordan gear du bruker.

Lenke til kommentar

Natural shapeshifter blir jo bare tull når man speccer 100% catform. Fint PvP-talent om man er litt fleksibel med formene, jeg merker det godt på manabaren når jeg åpner i catform, avslutter i bear, skal heale skade tatt og så tilbake i catform.

 

Nesten 700 mana per shift og 3.3k manapool er ikke bra. På de offisielle forumene snakkes det om at shapeshift @ lvl70 koster rundt 1k mana.

Lenke til kommentar

Er relativt uenig i plassering på predatory instincts. Imho er det et talent som er rimelig crap. 15% på crit er 7.5% TOTALT mer skade på et crit, noe som fører til en damageøkning på 2.5% hvis man regner 30% crit, altså veldig marginalt for 5 talentpoeng så høyt oppe i treet. Jeg bruker heller ikke abilities som kan crite i så veldig stor grad i pvp. Min nye I win knapp er pounce -> mangle -> rip -> moonfire -> bjørn. Criting her er relativt uvesentlig for skaden.

 

Også enig i at primal tenacity er ubrukelig i annet enn pvp, men i hvis du spiller pvp er det et must. Alle som har spilt ally rogue vet hvor imba orc's 25% stunres var (ja ok husker ikke akkurat tallet, men var vel noe deromkring), at man får 15% fear res i tillegg er intet annet enn veldig brukelig, og har gjort at jeg faktisk har knerta en par locks og shadowprester i det siste (bank i bordet etc.), i tillegg er det deilig å resiste intercept stun når man løper flagget.

 

I buildet mitt har jeg også kjørt inn thick hide, som øker survivability drastisk i bjørn (fra 9k til 10k armor), og jeg mener dette er essensielt. Har f.eks enda ikke tapt mot warriors/rogues selv om den eneste epicen jeg har er gm shoulders og warden staff, mangle ftw hehe.

 

I tillegg har jeg fjerna blood frenzy og primal fury. Dette fordi jeg kun bruker cat som åpner (pounce -> mangle -> rip), og forskjellen på en 2 point og en 3 point rip er altfor liten til å rettferdigjøre 2 talent points. I bjørn har jeg ikke rage issues uansett..

 

 

Anyhow, mitt build på 60:

 

http://www.wowhead.com/?talent=0zZxGGsc0dVIszxm

 

(pvp build vel å merke)

Lenke til kommentar
pvp build uten furor? og bloodfrenzy. De hjelper mye også med ekstra 15% aoe resistance + 15% mer til criticals. Det ektra poenget du får med crit I katt hjelper mye på rip output.

7626397[/snapback]

 

fiteh. selvfølgelig furor istedenfor imp motw, leifa litt der.

 

men 15% aoe res er ikke så veldig mye verdt i pvp. lista over aoe som er dugendes til noe i pvp er ganske kort. Og det er feil at det er 15% mer damage på crits, det er 7.5%. (15% mer critical damage bonus, som før talents utgjør halvparten av et crit).

 

Og greit nok, 3 poengs rip er bedre enn 2, men man må se det oppimot hva man mister, du har f.eks ikke thick hide, som gir 10% mindre skade tatt. I bjørn er det en lifesaver, og langt bedre enn en 25% (eller insert din critrate) sjanse for å få av en 3 points rip istedenfor 2. Katt er uansett et dødfødt prosjekt i pvp til noe annet enn å få av opener.

Lenke til kommentar

Du må jo ikkje vere healbot. Det er eit fritt spel og vi velgjer sjølv kva rolle vi vil ha. Men vil ikkje anbefale deg å rolle druid dersom du nekter blindt å heale til tider. Vi har sjølv eit par feral druids i vårt raiding guild, går fint det. Dei må gjerne heale på bosser men ellers går dei dps.

Personlig er druids den einaste klassen eg noken sinne har lvla over 28. Med ein liten pause men det var pga eg var lei spelet. Synts det er ein flott klasse når du lærer deg å spele den godt. Og husk druids er hybrids, shapeshifters, vi er aldri bunden til ei rolle.

Lenke til kommentar

Sånn som det er no kan eg til ein viss grad vere einig med deg, spørst kor langt ut i endgame du ser. Men er ikkje alle guilds som krever at du må ha full specc resto build.

Men det vil endrast i tbc. Eg meiner at feral druids får ein klar plass i raids på grunn av improved leader of the pack.

Endret av TheOneAsk
Lenke til kommentar
Natural shapeshifter blir jo bare tull når man speccer 100% catform. Fint PvP-talent om man er litt fleksibel med formene, jeg merker det godt på manabaren når jeg åpner i catform, avslutter i bear, skal heale skade tatt og så tilbake i catform.

 

Nesten 700 mana per shift og 3.3k manapool er ikke bra. På de offisielle forumene snakkes det om at shapeshift @ lvl70 koster rundt 1k mana.

7624379[/snapback]

 

shapeshift har blitt nerfa i beta, men likavel vil nok natural shapreshifter være et must både for grinding og pvp. druid's er laget for å shifte mye i pvp (bare at bear mangle og cat mangle stacker er en grunn)

 

Dette er etter min mening den BESTE pvp/pve builden for druids, er også en del druid's som er enig i det på wow forumet:D

 

Kan ikke si meg helt enig. http://www.wowhead.com/?talent=zzZxGMscrdV0stVL bruker jeg selv nå og kan ikke si jeg saver noe spesielt untatt Natural shapeshifter.

 

Primal tenacity er vel ganske ubruklig til noe annet enn pvp, natural shafeshiter kan jo diskuteres den kommer jo helt ann på hvordan gear du bruker.

7624287[/snapback]

 

 

nurturing isnstinct er en veldig fin buff til feral druids, har redda meg mange ganger når target er stunna og jeg får kun tid til å "fyre" av en heal. pluss at det hjelper på hots :love:

 

primal tenacity ville no bare være dumt å ikke velge.. har resiste fear ufattelig mange ganger, og det avgjør om jeg drep eller blir drept. kan ikke en gang beskrive med ord kor flott denne er:D

 

edit: skjer også i grp/raid at jeg går fra cat til bear får å redde dps eller healers som får aggro.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
pvp build uten furor? og bloodfrenzy. De hjelper mye også med ekstra 15% aoe resistance + 15% mer til criticals. Det ektra poenget du får med crit I katt hjelper mye på rip output.

7626397[/snapback]

 

det beste er no å finne en build som passer til BÅDE PvP og PvE.

 

slik som min build, har ingen "store" mangler innen for PvP eller PvE.

 

ingen liker å respekke får å pvp'e litt en dag og ha en følelse om at no må han pvp'e mest mulig siden det koster 50g får å respekke til pve builden igjen.

Lenke til kommentar
Min nye I win knapp er pounce -> mangle -> rip -> moonfire -> bjørn. Criting her er relativt uvesentlig for skaden.

 

I buildet mitt har jeg også kjørt inn thick hide, som øker survivability drastisk i bjørn (fra 9k til 10k armor), og jeg mener dette er essensielt. Har f.eks enda ikke tapt mot warriors/rogues selv om den eneste epicen jeg har er gm shoulders og warden staff, mangle ftw hehe.

 

I tillegg har jeg fjerna blood frenzy og primal fury. Dette fordi jeg kun bruker cat som åpner (pounce -> mangle -> rip), og forskjellen på en 2 point og en 3 point rip er altfor liten til å rettferdigjøre 2 talent points. I bjørn har jeg ikke rage issues uansett..

 

 

Anyhow, mitt build på 60:

 

http://www.wowhead.com/?talent=0zZxGGsc0dVIszxm

 

(pvp build vel å merke)

7624469[/snapback]

 

fatter ikke hvordan det er mulig å PvP'e i denne builden :hmm:

 

selv om du ikke mener at crit er verdt noe (lol) så får du faktisk 2 combat points når du critter med yellow dmg. det medfører at Rip gjør mer skade, main stunner lenger og/eller at FB skader for mer. med andre ord, et must.

 

 

Imp mark of the whild er vel noe av det mest bortkasta du kunne velge, du sier at du shifter til bjørn mye, så burde ikke da Furor være midt i blinken for deg?

 

også velger du nature focus isteden for naturalist. naturalist gir det 10% mer skade på ALT du gjør. druids har mange måter å heale seg på så nature focus er ikke nødvending.. jeg gikk fra en shaman til druid, så jeg vet hvor viktig nature focus og NS kan være for andre klasser.

 

survival of the fittest gir deg 3% mer stats (for lite før lvl 70). og vist du ikke tanker mye i en pve guild så er ikke den nødvending.. joda, +75 defence er fint det.. men ikke bedre en dobbel CP ved crit.

Lenke til kommentar

Druid changes:

 

GENERAL:

- Can now speak to merchants while shapeshifted.

- Stormrage 3pc bonus changed to "Restores 20 mana per 5 seconds" from "allows 15% of your mana regen to continue while casting".

- Amount of Agility needed per 1% dodge lowered to about 12.

 

FERAL:

- Bear gives 450% armor bonus and 25% more health points.

- Bears now get the 4% dodge from Feral Swiftness.

- Rank 3 Pounce only requires only to be stealthed; behind requirement seems to be removed (that used to only be on Rank 4 at level 66). I hope this is retroactive to all ranks of Pounce.

- Travel forms (cheetah and aquatic) now cost 199 mana at level 60.

- Feral combat forms (bear and cat) now cost 547 mana at level 60.

- Shredding Attacks now reduces the Energy cost of Shred by 9 per rank.

- Primal Fury and Blood Frenzy combined into one talent.

- Nurturing Instincts is now a constant increase to +heal by 25/50% of your total Strength.

- Improved Leader of the Pack reduced to 2 talents.

- Mangle now increases damage from bleeds AND Shred by 30%. Debuff also increased to 12 seconds.

- Idol of Brutality changed to increase the damage of Maul/Swipe by 50. No longer reduces rage costs.

- Idol of Ferocity changed to increase the damage of Claw and Rake by 20. No longer reduces energy costs.

 

BALANCE :

- Barkskin now usable while stunned and no longer contains a casting penalty. Cooldown increased to 2 minutes.

- Improved Moonfire reduced to 2 points.

- Insect Swarm's damage greatly increased.

- Improved Starfire renamed Celestial Focus. Now also reduces pushback while casting Wrath by 25/50/75%.

- Moonkin mana cost reduced to 348 mana at level 60.

- Focus Starlight added, increasing critical strike chance of Wrath and Starfire by 4% for 2 points.

 

RESTORATION:

- Tranquility Changed - cooldown Increased back to 10 minutes. Now untalented heals for 1096 every 2 seconds for 8 seconds at max rank. Mana cost increased to 1295.

- Remove Curse mana cost reduced to 99 mana at level 60.

- Abolish Poison mana cost reduced to 161 mana at level 60.

- Rebirth mana cost reduced to 845 mana at level 60.

- Mana cost of all ranks of Regrowth reduced. Rank 9 now costs 720 mana, previously 880.

- Tree of Life mana cost reduced to 348 mana at level 60.

- Tree of Life aura changed to increase healing done to party members by 25% of the Tree's spirit. (ie. bye healer group, hello tank group)

Lenke til kommentar
Fant det nå ja. Ser bra ut absolutt

7638223[/snapback]

 

jepp, mangler bare pots/procs i form no blir det til og med enda bedre:D

 

er enig at alle pots/procs ikke burde virke. F.eks crusader ville blitt ALT for imba. siden druids ville hatt en allerede imba proc oppe 97% av tiden.

 

får jeg rage pot, healing pots og Thistle Tea så skal jeg nokk ikke klage på lenge.. men det er vel som å håpe på at det snør på jul aften det:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...