Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, startet selv opp en druid. Healer rimelig bra, og håper han er litt mer spennende å spille en enn prest. Så langt elsker jeg det, om det er fordi at den alsidige og orignale spillestillen elller bare fordi det er en hyggelig avveksling er jeg usikker på.

 

Når jeg er innom IF så går det jo 30 LFG: Healer for this and that over skjermen i minuttet!

Lenke til kommentar

Nå har jeg byttet att og fram med buildet mitt, og foreløpig står det:

 

Improved Renew Rank 5

Spiritual Healing Rank 5

Subtlety Rank 5

Improved Healing Rank 5

Improved Flash Heal Rank 2

Improved Healing Rank 5

Spirit of Redemption Rank 1

Master Healer Rank 5

Holy Nova Rank 1

Holy Total: 31

 

Unbreakable Will Rank 5

Improved Power Word: Shield Rank 3

Improved Power Word: Fortitude Rank 2

Mental Agility Rank 5

Mental Strength Rank 5

Discipline Total: 20

 

 

Jeg skal fjerne holy nova, den er på grensen til ubrukelig, selv om det er instant heal, så velger jeg heller Inner Focus istedet, mener jeg vil få mye mer bruk for den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Starta nettop en annen tråd om dette, man kan poste builden her også... Har brukt ganske mye tid på denne, og regner med at det er en av de mer optimale healingspesifikke priest-buildene.

 

Disc: 26

Holy: 25

Shadow: 0

 

Discipline Tree

 

Unbreakable Will 5/5 (Gives a 15% chance to resist fear, stun, silence effects)

- One of the few talents in the game which gives resist to fear, stun, silence. A must have.

 

Improved Shield + Fortitude 5/5 (15sec countdown on shield, 15% more stam buff)

- Speaks for itself. Impr. Fort in combination with 2.codex = 700hp

 

Mental Agility 5/5 (-10% spell cost for instant cast)

- This one is real nifty because it affects so many spells. PW:S, Renew, SW:P, Dispel mana, cure disease

 

Mental strength 5/5 (+10% mana pool)

- Speaks for itself.

 

Inner Focus 1/1 (gives one free spell every 5min)

- Very good for buffing team with codex, and also have saved my arse countless times when oom.

- One free prayer of fortitude can heal up to 5000hp, or you can throw off a free GH at the tank.

- Doesn´t interrupt the 5sec rule

 

Meditation 5/5 (Allows 5% of the mana regen to continue while casting)

- Very good in combination with high spirit + “x mana each tick”-items

- Is included in the “ultimate onyxia build”, so can´t be that bad.

 

Ive dropped Inner fire and impr. mana burn since these have been concluded to be very ineffective in PvE

- 3/3 inner fire = something like 5% more armor

- Mana burn only useful in PvP

 

Also dropped martyrdom and focused casting for Improved flash-heal and improved PoH, since u cant stand more than 2-3hits in BRD+ instances

- Better to be able to fire off flash-heals to self-heal instead of the focused casting effect.

 

Also ditched the +31 talent point.. It is not worth it.

 

Holy Tree

 

Imp. Renew 5/5 (increases healed amount by 15%)

- Superior to holy specialization.

- Imp. Renew + Mental Agilty makes Renew the second most mana effecient spell in the game (3.16hp/1mana - I think)

 

Spiritual healing 5/5 (Increases healed amount with 10% from GH, FH and PoH)

- Much better than imp. Smite

- GH rank 3. heals 2500hp instead of 2250

 

Meditation 5/5 (Reduces generated fear by 20%)

- Extremely useful for instances

- I think it stacks with pallys 30% decreased heal

 

Improved healing 5/5 (Reduces mana cost for GH by 15%)

- Useful in long drawn out fights

- Makes the GH the most efficent heal u can get (3.36hp/1mana - I think)

 

Improved Flash heal 2/2 (Gives 70% chance to avoid interruption while casting FH)

- Vital in endgame instances since u will have to use FH alot when Clothies/leatherinos start taking dmg, and when you get interrupted by adds and can´t manage to throw off a 4sec GH.

 

Improved Prayer of Healing 2/2 (Reduces cost of PoH with 20%)

- PoH used alot in +55instances when whole team start to take dmg.

- Absolutely the most mana efficient, and time efficient spell in the game, when it is needed.

 

Spirit of redemption 1/1 (Heals every partymember 860dmg when u die, and additional 800dmg over 15sec)

- Last resort, but can be a lifesaviour.. Heals instantly(+1sec) the same amount as an PoH, and generates 800more hp for each PM the next 14sec.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Jeg fant ut etter hyppig bruk av holy nova, at den faktist er ganske bra nå, healer ganske mye og har stor crit chance

Er vel ikke en effektiv heal i endgame instances, og er heller ikke en effektiv dmg-dealer mot mobs og adds med 10.000-15.000hp.... 1min cooldown hjelper vel heller ikke...

 

Blir muligens litt bedre med 30sec cooldown in neste patchen, men ikke mye tror jeg...

Lenke til kommentar

Den funker bra i ubrs/lbrs/strat/scholomance, vet ikke helt hvordan det er i molten core, da tror jeg at Inner Focus er MYE bedre. Men nå skal jeg vente litt, vil ikke bruke 50 nye gull på å respecce igjen, denne gangen skal bli den siste. Det som er bra med den er 0 aggro, defor den er smådigg

Lenke til kommentar
En liten bump her:

Hva bør priest satse på av f.eks int, sta osv?

Du sier det vel ganske greit selv.

 

Jeg prioriterer det på denne måten;

1. Intellect

2. Stamina

3. Spirit

 

Nå prøver jeg å få tak i såpass mye +stamina uten at det går utover intellect. + på spirit ditcher jeg anytime for int/sta.

Vel, jeg foretrekker masse int og spir (omtrent likt av det, har 410 int og 416 spir buffed) og noe stam. Stam er det jeg bryr meg minst om, så lenge den er rundt 4000 buffed. På raidbosser er det regen, regen og atter regen som gjelder, og med min spir får jeg 115 mana per tick omtrent.

Lenke til kommentar
martiva, vet du hvor du får det questet? Hvor stor drop raten eventuelt er? Den staffen var SYYYYK, fikk meg til å hyle ihvertfall!

Hvordan du skal gå frem står jo ganske bra forklart på sida jeg linka til. Du trenger ikke en egen quest for å starte, altså for å få the Eye of Divinity, må bare ta Majordomo Executus :p

Lenke til kommentar

Lurer bare på hva dere mener om grinding med Priest. Selv syns jeg det går utrolig sakte. HAr en undead priest i level 27 nå, og alle quester og sånn jeg soloer bruker jeg dobbelt så lang tid på som f.eks en Hunter eller Warrior. Blir det bedre rundt level 30 når jeg virkelig må begynne med grinding, eller må jeg fortsette med manapauser vært tredje creature (mulig jeg waster mye mana). Kjører Holy/disc build men vurderer å resse en eller gang i level 30+ for å grinde fortere.

Lenke til kommentar

Ja, det tar veldig lang tid, er selv en level 49 priest med shadow/holy build.

Det beste er vel å spørre en mage høflig om han kan lage litt vann til deg.

Da kan du med god samvittighet sette deg ned å drikke etter at du har drept 2-3 mobs.

 

Men, priest er vel den dårligste grindeklassen av alle klassene i WoW.

Jeg har selv gitt opp å grinde masse monster for å få xp, da tar jeg heller instance runs, f.eks Zul'Farrak. Alle grupper har jo behov for en god healer :)

Lenke til kommentar
gå holy/disc og skaff en mage på samme lvl som deg med instant AE og la han løpe rundt og kaste på alle innenfor et lite område mens presten healer ;) .

hvorfor holy/disc?

jeg har AOE grinda med mager på samma level som meg med et shadow build, funker helt fint det.

holy/disc er overvurdert. man trenger ikke å specce fra shadow før man er level 55~.

Lenke til kommentar
gå holy/disc og skaff en mage på samme lvl som deg med instant AE og la han løpe rundt og kaste på alle innenfor et lite område mens presten healer ;) .

hvorfor holy/disc?

jeg har AOE grinda med mager på samma level som meg med et shadow build, funker helt fint det.

holy/disc er overvurdert. man trenger ikke å specce fra shadow før man er level 55~.

Vet dette er litt off-topic, men hva er dette snakket om AOE på en mage?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...