Gå til innhold

Den store MSI K8N DIAMOND SLI tråden!


vorlonz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så mye å glede seg til. Kortet undervolter jo som en hore fra helvete. Med full pupp i bios, så idler den på ca 1.535v, å når jeg belaster den så faller den ned enda mer. Dette er for dårlig. Skal sende en hatmail til kontakten min på MSI imorgen å si de må få fikset dette. CPU min var stabil på 2.8GHz med 1.6v med Asus kortet. Med denne volten får jeg den ikke stabil på 2.7GHz engang. Men en ting som er veldig positivt er at her er det ikke noe problem å kjøre høye minnehastigheter å 1t, noe som ikke gikk an med Asus kortet. Legger ved ett lite bilde av max jeg klarer å komme igjennom SuperPI 1M med. Har allerede funnet en vmod på nett til dette kortet, så hvis ikke MSI vil fikse den lave volten, så får jeg heller finne frem loddebolten selv :evil:

 

På bildet kjører jeg 300x9=2.7GHz å minne på det samme med cl.2.5 -4 -3 -10 1t

Lenke til kommentar
Har allerede funnet en vmod på nett til dette kortet, så hvis ikke MSI vil fikse den lave volten, så får jeg heller finne frem loddebolten selv

 

Har du link til voltmodden?

 

Jeg sliter med å bruke 3x HTT , den booter ikke med den, mens 4x 285 funker fint, har du noe peil på hva det kan skyldes?

Lenke til kommentar
Har allerede funnet en vmod på nett til dette kortet, så hvis ikke MSI vil fikse den lave volten, så får jeg heller finne frem loddebolten selv

 

Har du link til voltmodden?

 

Jeg sliter med å bruke 3x HTT , den booter ikke med den, mens 4x 285 funker fint, har du noe peil på hva det kan skyldes?

Har lest at om det problemet ja, men har ikke merket noe med nyeste Beta Bios ihvertfall. Sendte MSI en mail for 5 min siden, der jeg forklarte at den lave vcoren dreper all OC, å ba om en ny beta bios. Regner med svar fra de iløpet av dagen, men vet jo ikke om de vil/kan ordne ny bios med mer vcore.

Lenke til kommentar

alright.. ;)

fikk dette kortet i går, har ikke fått testa skikkeli enda siden eg finn et AGP kort i stede for PCIe.. men er rimeli fornøyd med det skal teste å klokke senere i dag..

men eg lurer på en ting:

FINNES det en plass eg kan kjøpe det trådløse kortet fra MSI? sånn at eg får brukt det i digiCELL?

viss det er noen som har fått HK'et med trådløs så er eg interisert i å gi 300,- for det :ermm:

Lenke til kommentar
Maks på Diamond er 1.6V foreløbig er det ingen bios som gir den verdien ennå.. Man burde ikke kjøpe hovedkort før man finner ut hva maks vcore er, blir jo teit å klage i ettertid  ;)

Greit nok det. Men 1.6v hadde holdt for meg det. Men når det under volter hele 0.1v er det grunn til å klage. Mener nå ihvertfall jeg.

 

Da var Variabel motstand bestilt. Kortet skal nå v-moddes. CPU min skal ha ha mer volt, å så lenge MSI ikke vil hjelpe meg, så hjelper jeg meg selv :D

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Driver å hjelper en kompis med dette kortet og oppsettet. Sliter sikkelig med å få noe volum ut av Creative lydkortet.

 

På msi sine hjemmesider står det på kronglete engelsk:

For this model, you must use the power supply that with a -5V pin supply.

 

Står forresten også i manualen.

 

Nå har vi her både en OEM Fortron psu og en Hiper 480W psu, men ingen av disse har -5V, som jeg så vidt kan se skal stå på pinne 20 (denne er åpen).

 

Dere som har dette kortet, kan dette ha noe med lydproblemet og gjøre? Dessuten har han vært plaget med at den uten forvarsel kan henge/reboote.

 

Noen av dere som også har en psu og anbefale til kortet? Bør da helst ikke koste alt for mye penger (for å gjøre det vanskligere, kunne det vært fint om de har den på Komplett).

Lenke til kommentar
Driver å hjelper en kompis med dette kortet og oppsettet. Sliter sikkelig med å få noe volum ut av Creative lydkortet.

 

På msi sine hjemmesider står det på kronglete engelsk:

For this model, you must use the power supply that with a -5V pin supply.

 

Står forresten også i manualen.

 

Nå har vi her både en OEM Fortron psu og en Hiper 480W psu, men ingen av disse har -5V, som jeg så vidt kan se skal stå på pinne 20 (denne er åpen).

 

Dere som har dette kortet, kan dette ha noe med lydproblemet og gjøre? Dessuten har han vært plaget med at den uten forvarsel kan henge/reboote.

 

Noen av dere som også har en psu og anbefale til kortet? Bør da helst ikke koste alt for mye penger (for å gjøre det vanskligere, kunne det vært fint om de har den på Komplett).

Eg bruker Tagan 480-U0I 480W med 580W peak i ett minutt (ifølge "boka") fungerer fint og er passe "stillegående" 21dB ved 50% last og 28 på fullt arbeid. Fikk min fra MPX til 951,- som bedr.pakke, er i Sandefjord de og.

"Prøvekjørte" med Chieftec 340W, med X700 grafikk, lyd fungerte OK da og, brukte 20pin uten adapter.

Lenke til kommentar

Åssen i (varmt sted) klarte du det????

E fikk ikke plass til xp120....

eller det vil si... fikk ikke av orginal skruplata så e gadd aldri montere å se... tok det på øyemål...og da så den absolutt ikke passelig ut.

Bendings av transistorer på gang ellah? eller rev du av den dårlige designa kjøleribba ved siden av cpu sloten?

Vi snakker om samme HK her sant...

Del med meg din magi!!!!

og ps...Åssen fikk du av bunnplata(festeplata for kjøler)

 

Venter i spenning på svar fra vorlonz Houdini

Lenke til kommentar

Bruker også Thermalright xp120. Det var trangt, men etter å ha bøyd den kjøleribben som er på siden av CPU så fikk jeg den på. Kjøler bra den, men får ikke noen skikkelig overklokk enda. Surrer å går på 290x9 nå.

 

Quoter her fra TomHolck som jeg fikk guiden av:

 

VR 20k ohm, turned to about 14-12 k ohm.

It will give you a little under 1.85 volt. If you try going higher the OVP shot down. Then go a little back. Then you have your max corevolt.

Lenke til kommentar
Åssen fikk du av bunnplata(festeplata for kjøler)

 

Som Jim sier, du må bøye den ekstra ribba ved siden av cpu socketen. Du skal altså bare bøye forsikting der hvor vifta sitter(gjerne ta av vifta), bøy så sett den på igjen. Så må du nok bøye noen kondensatorer rundt selve socketen også.. FORSIKTIG!!!

 

 

 

Jim hvor bestilte du VR20k motstanden fra? Hvilke timings bruker du på rammen, du har geil ikkesant? Jeg kjører nå 285 4-4-8 1T(ikke testet lavere). Hovedkortet tåler 380fsb og rammen greier mer også. Cpu spenning holder igjen :thumbdown:

Endret av vorlonz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...