Gå til innhold

Den store PSP-tråden


Anbefalte innlegg

Anyway så er jeg ikke så veldig fan av Nintendo. They had their chance with DS and they blew it. :ermm:

Det er en absurd verden når det å selge fem millioner enheter av en maskin på seks måneder betraktes som å feile. Til sammenlikning brukte Apple over et år på å selge en million iPod. Om man ser på salgslister har Nintendo DS langt fra feilet. Forrige uke ble det solgt 96.000 DS i Japan, mot 33.000 PSP. På topp 10-listen for Japan var det fire Nintendo DS-spill, mot et PSP-spill (som i tillegg lå på tiende plass). Man trenger ikke kalkulator for å skjønne hvem som tjener mest penger på håndholdte konsoller akkurat nå...

Bra poeng. Men det er nok mer snakk om pris og kvaliet. DS selger mer fordi den ligger i en mer "riktig" prisklasse for ola verdensboer.

 

Men kvalitet i forhold til PSP så mener jeg at de ikke har noe å still opp med. Det eneste de holder seg bak er det inoative gameplayet med mikrofon og tuchscreen. Men det går desverre utover hardweren. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra poeng. Men det er nok mer snakk om pris og kvaliet. DS selger mer fordi den ligger i en mer "riktig" prisklasse for ola verdensboer.

 

Men kvalitet i forhold til PSP så mener jeg at de ikke har noe å still opp med. Det eneste de holder seg bak er det inoative gameplayet med mikrofon og tuchscreen. Men det går desverre utover hardweren. :whistle:

Vær vennlig å definèr kvalitet. Hvilken av dem vil klare seg best på bunnen av en sekk? (jeg kan srkive under på at DS'en har overlevd dette).

Lenke til kommentar
Bra poeng. Men det er nok mer snakk om pris og kvaliet. DS selger mer fordi den ligger i en mer "riktig" prisklasse for ola verdensboer.

 

Men kvalitet i forhold til PSP så mener jeg at de ikke har noe å still opp med. Det eneste de holder seg bak er det inoative gameplayet med mikrofon og tuchscreen. Men det går desverre utover hardweren.  :whistle:

Vel, for å sitere Mr Biffo:

 

"The difference between the DS and the PSP is the difference between a slightly dumpy, scruffy feller who tells the best jokes, and is kind-hearted and considerate, who you could take home to your mother, and a flash city boy who has zero personality, but works out at the gym every day, wears a sharp suit and would probably spit champagne in your mother's face then call her a 'working class whore'."

 

Det eneste de holder seg bak er det inoative gameplayet med mikrofon og tuchscreen. Men det går desverre utover hardweren.

 

Så det du skriver her er at DS har bedre gameplay mens PSP har bedre hardware? Akkurat det samme som Mr. Biffo så fint beskriver i sitatet ovenfor?

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Vel utsene er jo en faktor. Vi snakker om en maskin her og ikke menneske. Men i PSPen sitt tilfelle så er både utsene vakkert sammen med et kick ass inside. Mens DSen er mer som en vanlig ting med en kjekk fynksjon. Som kvinnen som kan legge beina bak nakken. Kjekk fynksjon og bra til sitt bruk, men på langt nært nødvendig.

 

Nintendo selger på grunn av Nintendofans. De likte Mario på snes(også zelda osv) Så de holder seg til minne for å holde tak i de gode minnene. Dette vet nintendo. Så de vet at de ikke trenger å yte max og fremdeles vil de selge bra. For deres fans vil alltid elske dem for det de har vert. Etter Playstation kom så virker det som at monopolet forsvant og defenisjonen på bra ytelse gikk for raskt for Nintendo og de forsto raskt at de ikke kunne holde følge. Så de satset heller på andre ting. Små koselige karakterer og gamle karakterer i ny drakt. (Mario anyone)

 

Just a little rant

Lenke til kommentar

Du vet, du er ubrukelig.

 

PSP-en er både vakker og sparker rumpe innvendig? Javel, fint at du kan arrgumentere for deg.

 

Vel, DS-en er mer en kvinnen som klarer å utføre unyttige funksjoner. Er en ny måte å kunne spille på helt unødvendig? Du vil kanskje at spillindustrien skal fortsette den samme gamle veien hele tiden - ikke noe nytt bortsett fra fotorealistisk grafikk og sexy design. Kjipt spør du meg.

 

Man spiller for å ha det morro, ikke for å tilfredsstille sine seksuelle behov.

 

Dessuten er ikke EA (f.eks.) noe stort bedre enn Nintendo når det kommer til melking. EA bruker de samme rævkjørte konseptene om og om igjen. Mens nintendo finner på nye, artige og morsomme ideer, men med en sikkerhet, nemlig kjente spillfigurer.

 

Og hva er din definisjon på nintendofans? Folk som liker forandring?

 

Sorry at jeg går så mye off-topic her. Men denne PSP-tråden blir ikke brukt til stor fornuft uansett.

Lenke til kommentar

Viste jeg ikke kom til å skore på populæritet. Men jeg er enig i det du sier angående EA :yes:

 

Å grafikk er ikke alt. Men det må være så bra at du ikke sitter å irriterer deg over hvor dårlig den er.

 

Beklager off topic.

 

On topic. Spiller igjenom RR for andre gang nå :w00t:

Lenke til kommentar

virker som at alt som blir lagt ut på nett i form av PSP-filmer er überkult og kjempestaselig når man egentlig kan ta hvilket som helst film og konvertere til MP4 :roll: ..

 

btw, Star Wars Revelations er veldig bra lagd med tanke på at det er amatører som har laget den! Vel verdt å få med seg, på PSP selvsagt ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...