Gå til innhold

NextGenTel øker ned-hastigheten


Anbefalte innlegg

Bare for å nevne det. Er ingenting i ADSL-systemet som hindrer at uploaden er større enn downloaden osv. Det er ISP-en som bestemmer dette på grunnlag av det man tror er brukernes behov.

Foruten at ADSL er begrenset til 864 upload mens download kan være opp til 8mbps? Det er jo helt klart noe som hindrer upload i å være større om download er 2mbps...

 

Hovedgrunnen til å gå for Nextgentel er at de faktisk gir brukerene fornuftig upload(IMHO). Bruker du litt VPN og sender en del store mail mm. så suger jo 256kbps(Telenor etc).

 

Forstår godt at de ikke maxer upload for alle pakkene, ellers så hadde de mistet et av to insentiv for at folk skal betale mer.

Endret av hanigjen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I menyen på routeren min står det at jeg har 2912/608. Hva slags ukurant linje er det da? :roll:

Har Delta....2600 blir det vel nå da. Har ligget på dette nivået med 2400 også. Dette er på ingen måte en klage altså, så ingen i NGT trenger å føle seg forpliktet til å skru meg ned. ;)

Akkurat det der står det i routeren min og. Men her er ikke hastigheten økt. Og til tross for at det står det får jeg bare 300kb/s nå. skal økes til 325 ca. Skjer ikke dette sender jeg inn klage :)

Lenke til kommentar
Noen i hele tatt som har fått oppgradert linjene sine?  :roll:

Hvis folk gidder å lese på sidene til NGT så står det at det skal gjøres i løpet av februar. Så om det ikke er gjort enda så blir det nok gjort i løpet av måneden.

Lurte bare om noen hadde fått oppgradert linjen sin. Ikke at jeg forventet det. Vet at oppgraderingen skal skje innen denne måneden.

Lenke til kommentar

Jeg syns at det er litt rart at Nextgentel bare øker farten lite grant. Jeg har nå 1850/512 og betaler 498 kr per måneden. Hvis man for eks. sjekker hva andre leverandører tilbyr, så sier det ganske mye!!!!!

 

 

http://firstmile.no/prod_adsl.php

linjekap. :8000/640 kbps for 549 kr.

 

 

 

http://www.smartcall.no/holmlia.php?1=ho&2=bredband

Linjekap. :8000/900 kbps for 549 kr.

(ikke tilgjengelighet for alle)

 

 

 

http://www.sdsl.no/index.php?id=&action=si...l=1&reset_uid=1

Linjekap. : ADSL2+ 5000/500 549 kr.

 

 

Jeg vet at ikke alle kan få 8mbits (avhengig av hvor man bor, om sentralen er oppgradert m.m )

De fleste har nok fått med seg denne gamle "nyheten". Håper Nextgentel oppgraderes det som trengs for å ta i bruk ADSL2+

 

 

Go go go Nextgentel.

Lenke til kommentar
Jeg har 2048-256..kjører fildelingsprogram i bakgrunnen og testet linjen.(itavisen) da fikk jeg 1238..ikke så værst det..er det?

Sier oss absolutt null det da... Kommer jo ann på hvor mye du bruker av linja de allerede. Hvordan forventer du at vi skal trekke en slutning utifra noe det ikke går ann å trekke en slutning fra ? :roll:

 

Eks: Jens hadde 14 epler, og spiste så mange av dem. Hvor mange har han igjen :whistle:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
http://www.smartcall.no/holmlia.php?1=ho&2=bredband

Linjekap. :8000/900  kbps for 549 kr. 

(ikke tilgjengelighet for alle)

Min erfaring er å styre unna Smartcall om man spiller. Som jeg sa tidligere i denne tråden, på min 2000/900 kbit linje får jeg 100-250 ms ping på samme serveren Monet-folk får 5-12 ms på. Men pris/fart er det jo ikke noe å klage på. Jeg vil ha Monet!! :D

Endret av skag1
Lenke til kommentar
En ting jeg har lurt på drit lenge i ruteren min står det 1536 ned. Når jeg laster fra dc eller henter en fil med firefox ligger jeg på 1500-1600, og i netlimiter ligger den graffen mellom 1500-1600. Så får jeg 1200-1300 på den itavisen testen. har fått dette resultatet på alle andre tester og ! Hva er rett ? Trekker di fra noe i de testene, eller ?  :hmm:

Itavisen's speedometer er ikke nøyaktig. Du kan få lavere score når det er mer load på serveren.

 

Målingene du får i netlimiter er mer nøyaktige enn itavisen's speedometer

Jeg bruker Netlimiter men det er ikke programmet som er best på å lese hastighet. Da vil jeg heller anbefale UtilityKit DLUL. :thumbup:http://www.networkingfiles.com/InternetToo...meter_free.html

Dette programmet er veldig enkelt å bruke og overvåker linja hele tiden. Du kan også velge å lan den ligge ved klokka på skrivebordet.

Lenke til kommentar
jeg hadde 8mbit til ngt før der vare ping dårlig i alt

men fint at ngt sett opp nedlasting fart men dårlig at ikke gjøre for sdhsl folken også :(

SHDSL har maks 2312/2312 på en linje, derfor setter ikke de opp hastigheten på SHDSL. Det du kan gjøre er å bundle flere linjer sammen å få dobblet hastigheten, men det koster jo da mer enn dobbelt så mye(har hørt at det er sånn mange levere VDSL).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...