Gå til innhold

NextGenTel øker ned-hastigheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når canal digital gir en 2mbit (eller litt mer) shdsl linje for 448kr pr måned med 5 faste iper... ja da ser ikke NGT ut så bra allikevel mener nå jeg, tenker at jeg bytter snart ut når min bindingstid løper ut ja...

Driver cana digital med dsl? Trodde det var kabel jeg. Prisen du snakker om er vel også NBBL-tilbudet. 2mbps symmetrisk linje ligger i følge prislisten deres på 644,-

 

Rett meg hvis jeg er på bærtur, men hvis ikke så faller sammenligningen din fort sammen, da det er snakk om totaøt forskjellige tekologier og utbredelsesstrukturer her.

Lenke til kommentar
"Æsj", jeg hadde nettopp bestemt meg for å bytte leverandør, men nå ble jo NGT best igjen :D

 

Det er jo akkurat det de ønsker å oppnå. Det er Markedsføring 101 av simpleste sort: Kunder som føler de har noe å miste ved å bytte vil bli værende hos deg.

 

NextGenTel føler vel at ADSL2+ kommer til å bli en utfordring i enkelte steder i løpet av de neste årene og setter opp farten for å få bundet opp flere kunder. It's pretty darn simple to understand. :)

Lenke til kommentar
Jepp, Echo er ikke mulig å oppgrere AFAIK. Den representerer rett og slett bare det beste du kan oppnå med en ADSL-linje i dag.

jepp, men prisen kunne vært redusert til 799,- pr mnd :)

Da hadde det blitt bra gitt!

Du får bli student som meg da vettu. Da koster det kun 648,- (Eller 598,- om du går på Høgskolen i Sør-Trøndelag)

Lenke til kommentar

En ting jeg har lurt på drit lenge i ruteren min står det 1536 ned. Når jeg laster fra dc eller henter en fil med firefox ligger jeg på 1500-1600, og i netlimiter ligger den graffen mellom 1500-1600. Så får jeg 1200-1300 på den itavisen testen. har fått dette resultatet på alle andre tester og ! Hva er rett ? Trekker di fra noe i de testene, eller ? :hmm:

Lenke til kommentar
En ting jeg har lurt på drit lenge i ruteren min står det 1536 ned. Når jeg laster fra dc eller henter en fil med firefox ligger jeg på 1500-1600, og i netlimiter ligger den graffen mellom 1500-1600. Så får jeg 1200-1300 på den itavisen testen. har fått dette resultatet på alle andre tester og ! Hva er rett ? Trekker di fra noe i de testene, eller ? :hmm:

Itavisen's speedometer er ikke nøyaktig. Du kan få lavere score når det er mer load på serveren.

 

Målingene du får i netlimiter er mer nøyaktige enn itavisen's speedometer

Lenke til kommentar
I hate Compaq Skrevet 01/02/2005 : 21:00

 

Itavisen's speedometer er ikke nøyaktig. Du kan få lavere score når det er mer load på serveren.

 

Målingene du får i netlimiter er mer nøyaktige enn itavisen's speedometer

 

Ja fordi jeg krangler med en fyr som mener jeg har 1200 kb/sek uansett..

Lenke til kommentar
NextGenTel feirer sitt femårsjubileum med å gi en økning i nedlastningshastigheten på permanent basis

 

Dette er noe som telenor ALDRI i verden kommer til og gjøre ihvertfall:-(

De er altfor grisk til sånt.

tja. telenor gjorde noke lignande for 1 år sidan då dei kvitta seg med 10Gb grensa. En kompis som fikk 1 hakk raskare linje for samme prisen den gangen.....

Lenke til kommentar

Bare for å nevne det. Er ingenting i ADSL-systemet som hindrer at uploaden er større enn downloaden osv. Det er ISP-en som bestemmer dette på grunnlag av det man tror er brukernes behov.

 

Jeg vil nå si at NGT gjør dette bedre enn sine konkurrenter. Telenor har for eksempel litt for skjeiv fordeling mellom up/down. Men er nok mye snakk om hvilke behov man har. For en som bare surfer og fremkaller bilder på nettet og leser og sender mail og sånt, er jo forsåvidt 500/500 vel så bra som 800/200.

Lenke til kommentar

hmm.. de har fremdeles ikke satt opp hastigheten min. Snakket med en kis jeg kjenner som hører til en annen sentral her i bergen, og han er heller ikke satt opp... kanskje de ikke gidder å gjøre det med charlie-linjen siden de fra før hadde beregnet nesten en halv mbit i overhead?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...