Gå til innhold

NextGenTel øker ned-hastigheten


Anbefalte innlegg

Jeg begynnte for 2.5 år siden med 750 / 386, og er nå oppe i 1450 / 386.

 

Jeg bytter til Firstmile fordi jeg trenger høyere opphastighet, ikke ned.

 

NGT er konge på nedhastighet og oppgraderinger, men for meg holder nok ikke det lengre.

 

Kudos til NGT :yes:

Da jeg først begynnte da Nextgentel var helt ny for over 4 år siden, så startet den gode gamle Bravo linjen på 604 kb/s.

 

Så historien slik jeg tror jeg husker den mht oppgraderinger er:

 

604

640

704

800

1000

1200

1450

 

Nextgentel har vært gavmilde oppover årene, så side jeg ikke betaler mer enn jeg gjorde for 4 år siden så har jeg fått linjen min oppgradert nesten det 3 doble.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fortsatt samme hastighet her (1200).

 

står 1536/384 i routeren etter restart (som vanlig) og dette er ca. 1240 effektiv hastighet.

 

!OMG! dette er papirlansering så de skal få god PR !OMG!

 

kanskje de setter opp hastigheten 4de kvartal eller noe sånt

OMG OMG OMG :D

Hvor har du lest at du skulle få det med en gang da???

Se på ngt sine sider før du syter da.

 

Pressemeldingen sier da at man får det i løpet av februar.

Lenke til kommentar
fortsatt samme hastighet her (1200).

 

står 1536/384 i routeren etter restart (som vanlig) og dette er ca. 1240 effektiv hastighet.

 

!OMG! dette er papirlansering så de skal få god PR !OMG!

 

kanskje de setter opp hastigheten 4de kvartal eller noe sånt

Hvis du hadde orket å lese PRESSEMELDINGEN som ngt kom ut med står det at for noen eksisterende kunder skjer endringen i løpet av februar.

 

og at folk whiner på uthastighet er jo bare tåpelig. Max ut hastighet er teoretisk 1024, og da må du nesten ha sentralen som nabo. :ermm:

 

 

EDIT:COney var raskere... :!:

Endret av Tai`dai
Lenke til kommentar
!OMG! uholdbart !OMG!

 

sier opp abb. mitt jeg

 

faen sånn kan de ikke holde på

 

 

EDIT: uthastigheten er forresten skikkelig dårlig

LOL uholdbart? Hva mener du?

At du får det i løpet av februar?

Du hadde jo en antydning til at det kom i fjerde kvartal. Så egentlig burde jo du være strålende fornøyd :!:

 

Du minner meg mye om han duden i Jensens eksos service reklamen på P4. De enste som ikke liker det de gjør er konkurrenten.

Lenke til kommentar
sitter her og loller litt for megselv. mener seff ingenting av hva jeg skriver (med unntak av dette).

 

har hatt ngt siden 2001(eller var det 2002) og hadde 640/384 dengang. mer enn dobling av hastighet uten å betale noe mer, da kan man ikke klage :thumbup:

 

men det hadde nå vært kjekt med raskere uthastighet (blir fort bortskjemt)

Hehe.

Enig i at uthastigheten kunne vært bedre. Linjen mange av oss har ned nå holder vel for de fleste. Men uthastigheten kunne de gjort noe med. Får satse på ADSL2 neste år hvis vi er heldig :D

Lenke til kommentar
Btw, "merkelig" hvordan salgs avdelingen deres alltid tar telefonen med en gang omtrent mens man må vente en time i kø om man ringer support. :p

Dette går nok igjen over alt. Lurer du virkelig på hvorfor det er sånn? Hint: Et salg skal kun gjøres én gang, og tar 3 min. På kundeservice-avdelinger er det mange gjengangere som snakker i 45 min hver gang. Tviler på at man trenger mer enn 3-4 folk for å holde i gang en salsgavdeling. ;)

Lenke til kommentar
"NextGenTel markerer sitt femårsjubileum med å øke nedlastningshastigheten permanent for sine nesten 100 000 kunder."

 

 

For sine nesten 100 000 kunder, men tydeligvis ikke for oss SHDSL under..:(

Grunnen til det er enkel. Hvis man vil ha mer en 2000 Kbps så må man koble sammen to shdsl linjer og det er kostbart. 2000 Kbps er maks på en enkelt shdsl linje. Teoretiske maks hastigheten er 2300 Kbps, men shdsl leveres ikke med overhead. Så man kan ikke regne med å ha høyere hastighet enn 2000 Kbps. Så det er litt teit når NGT selger "2300 Kbps" linjer :hrm:

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

I menyen på routeren min står det at jeg har 2912/608. Hva slags ukurant linje er det da? :roll:

Har Delta....2600 blir det vel nå da. Har ligget på dette nivået med 2400 også. Dette er på ingen måte en klage altså, så ingen i NGT trenger å føle seg forpliktet til å skru meg ned. ;)

Lenke til kommentar
NGT er det jeg kaller "leech" leverandør. For dårlig upstream  :mad:

Det er jo ikke så mange _ADSL_ leverandører som er så mye bedre da. Andre teknologier trengs for å få skikkelig upstream. Så å kalle de en leech leverandør blir litt tåpelig

 

edit:

 

Oppgradering av min linje skjedde såvidt jeg vet før jeg leste artikkelen her på HW.no og det var akkurat når den kom, så jeg er fornøyd.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...