Gå til innhold

Hvordan universet ble til !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-17 17:28, LeD skrev:

"BigBang"-teorien er vel akseptert av de fleste seriøse forskere (også kristne!). Selv om det fortsatt er uvisshet rundt en rekke detaljer.


 

De samme forskerne som bruker newtons lover?

 

En av Newtons lover lyder som følger:

Energi kan hverken opstå eller forsvinne.

 

Passer dårlig med Big Bang det ! Hehe.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-17 20:41, Shepherd skrev:


En av Newtons lover lyder som følger:

Energi kan hverken opstå eller forsvinne.


Passer dårlig med Big Bang det ! Hehe.



 

Her tar du nok feil. Det er ikke en av Newtons lover du henviser til, men derimot en av termodynamikkens hovedsetninger.

 

For det andre innebærer IKKE "Big Bang" at energi oppstår fra ingenting.

 

"Big Bang" går ut på at all masse var samlet i et punkt, som "eksploderte"/spredte seg. Partiklene kolliderte, dannet grunnstoffer, og til slutt det universet vi kjenner i dag. Men dette skjedde som sagt over enorme mengder år, og ikke under en episode av Friends. Prosessen kan dermed være vanskelig å forstå.

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-17 21:29, Zink skrev:

Nesegrus beundring for vitenskapene og de termer de postulerer, er det ingen grunn til. De er under stadig revisjon, og de forsøker ikke engang besvare ting vi tumler med ang. livets gåter.



 

Revisjoner av vitenskapelige teorier tyder i det minste på at det skjer en utvikling. Gjennom de siste århundrene har vitenskapen hatt en enorm framgang. Til stor grad på bekostning av de religiøse dogmer.

 

De fleste religionene har derimot et enkelt fasitsvar, for de som ikke vil bry hjernene sine med avansert vitenskap og denslags tøv.

 

Hva er egentlig livets gåter? Vi vet jo mye om hvordan liv oppstår og fungerer. Kanskje du synes det er skuffende at du er et produkt av en rekke tilfeldigheter, og at det eneste livet du har finner sted før døden? Eller at du aldri vil få svar på alt du lurer på?

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


yummy skrev (2002-06-17 06:11):


Salmenes bok, 90,4: "For tusen år er i dine øyne

som dagen i går da den fór forbi,

eller som en nattevakt."


Betydningen er omentrent at en dag i Guds øyne er 1000 år i menneskets øyne. Og det er bare et bilde.


Gud skapte ikke jorden på én uke - tok litt lenger tid, jfr. sitatet jeg har nevnt.



 

Hvordan regne i tid uten sol? Tid finnesikke, så man kan ikke si at det tok så og så lang tid å skape verden/universet. (OK: et sek. er xxxxxxxxx.xxxx svingninger i et X-atom, men uansett :razz:)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-17 21:43, LeD skrev:


De fleste religionene har derimot et enkelt fasitsvar


Hvilket enkelt fasitsvar er det du sikter til ? Og forresten, hvilken religion mener du _ikke_ er blant 'de fleste', med svar som ikke er enkelt ?

Quote:


...for de som ikke vil bry hjernene sine med avansert vitenskap og denslags tøv.


Den sedvanlige overbærenhet fra folk som er spesielt rammet av dette med og bry hjernen - altså lite troverdig.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-17 22:49, Zink skrev:


Hvilket enkelt fasitsvar er det du sikter til ? Og forresten, hvilken religion mener du _ikke_ er blant 'de fleste', med svar som ikke er enkelt ?



 

F.eks kristendommens svar på "livets gåter" må sies å være enkelt. Tror at Jesus døde for dine synder, og du kan leve lykkelig uten en eneste bekymring. Enkelte andre religioner oppmuntrer i større grad til å tenke selv og få innsikt og kunnskap. (F.eks. buddhismen).

 

Quote:



Den sedvanlige overbærenhet fra folk som er spesielt rammet av dette med og bry hjernen - altså lite troverdig.



 

Kall det hva du vil. :smile: Men folk som kan leve hele livet uten å stille spørsmål ved det de lærte på søndagsskolen finner jeg svært lite troverdige. Å "bry hjernen", eller filosofere over livets mysterier er noe mennesker har gjort til alle tider, og er opphavet til alle guder og religioner.

 

Hvis ingen hadde brydd hjernen sin, hadde vi fortsatt kastet stein på hverandre... Hardware hadde vi ihvertfall ikke hatt. :smile:

 

LeD

Lenke til kommentar

Mr. LeD:

- 'livets gåter' i kristendommen = Jesu død på korset = happy ever after !

 

- duverden, har aldri gjespa kjeven av ledd noen gang, men nå var det jaggu like før. Eh, tror ikke jeg finner ut åssen universet ble til nå ikveld :smile:

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-06-18 00:20 ]

Lenke til kommentar

Jeg vet framdeles hvordan dette skjedde, men menneske-heten er rett og slett ikke klare for det. Jeg kunne sagt det hvis jeg stolte på mennesker, men det gjør jeg ikke. Ikke ennå.

 

Mennesker er ikke pattedyr. Pattedyr formerer seg kun til det antall det er plass til på det stedet.

Det gjør ikke mennesker. De formerer seg og formerer seg helt til de må flytte. Dermed erobrer de flere og flere nye steder i verden.

 

Det er kun en annen art på jorden som følger samme mønster. Et virus. Mennesker er bare en støøre form for virus!

 

Hah!

Lenke til kommentar

Den 2002-06-18 01:01, Jimmy Pop skrev:

Quote:


Den 2002-06-18 00:58, Killer_DT skrev:

Den farligste arten på jorden er mennesker! Spesielt kristne!


 

 

Enkle stigma med begreper som du kun oppfatter subjetivt.

 

I have spoken :grin:

 

PS: jeg skapte alt :grin:

moi være gud ,, og menneske...

akkurat som alle dere andre...

vist dere var bevist dere selv ...

 

 

_________________

The days of the Hammer...

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Tracker på 2002-06-18 01:26 ]

Lenke til kommentar

E = m * c^2

 

m, altså masse ble dannet fra en enorm mengde energi ( the big bang ).. Det er iallefall dagens teori. At formelen stemmer kan dere spørre japsene om, da den energien som masse har inni seg ble frigjort med fisjon i Nagasaki og Hirosjima... går andre veien også ja fusjon gir oss enorme mengder energi. Men denne bunde energien i massen må komme fra et sted ikke sant ?

 

Hydrogen, stammer alle stoffer fra. Fusjon av hydrogen gir andre, helt nye stoffer og vi kan se på hydrogen som "roten" til alle stoffer, er som et tres greiner i alle retninger formet av naturens kaos. Og fra kaos er vi dannet, tilfeldigheter av vi lever på denne planeten idag med bevisthet. Kaos forklarer naturen. Hva som skapte kaos, som blir styrt av fysikkens regler og utgangsenergien kan vi bare fable om. Kristne tolker det religiøst, en høyere makt der de finner alle svarene i fasiten sin, bibelen.

 

Det er alt for lettvindt, idag ser jeg religion som en måte å kontrollere store folkemasser. Alle trosretinger bygger på leveregler..du skal være snill og grei osv.. ganske fine tanker ikke sant ?

 

Jeg er redd det er skapt av folkeledere, bibelen har så mange motsetinger at normalt oppegående moderne mennesker setter store spørsmålstegn. Men la ikke høy IQ medføre at mennesker utfører rasjonelle handlinger. Et hjernevasket menneske med høy IQ er farlig.. Vi har hatt eksempler på slike mennesker oppigjenom historen og hvordan de fikk med seg store folkemasser, som var lett å styre når de hadde nød ( hitler f.eks )

 

For kristne som liker å pusle med sine teorier, kan de jo prøve å forklare alle motsetningene i biblen her: http://www.infidels.org/library/modern/don...sistencies.html

 

Er ikke så enkelt med Adam og Eva teorien... kristne jeg har snakket med kan ikke forklare hva og hvorfor, de bare tviholder på sin barnelærdom og sier sånn er det( hjernevasket ). De setter ikke spørsmålstegn.

 

For min del.. la folk tro på hva de vil, så lenge det ikke går ut negativt over andre.. i give a fuck ;) Dessverre så ser jeg tendenser i det internasjonale samfunnet... muslimene sliter som en hund mot den globale sammensmeltningen som er forårsaket av dagens informasjonssamfunn.. vi får se hva som skjer... ;)

Lenke til kommentar

Den 2002-06-18 01:28, Jimmy Pop skrev:

DU?

 

Hah... DO VÆRA ALLAH?? JAI BANKA DEG LETT SOM INGENTING!

 

JEG VÆRA GOOOD!

 

-------------------------------

 

Ja Allah sammen væra gud...

meg , deg og alla samman :grin:

 

 

JAh-WE are all

 

Jes-Us all are

 

soo dont bann Urselv..

As U bann Ur NeXt U self shall be banned.....

 

Sånn er det... "U-Mee"(JIMMY) Jah-We...Jes-Us :smile:

 

Oss Gudder(gutter) væra allah Gudter...

 

PS: ikke si dette til jentan , ja da tror de jeg er mannsjåvinist :grin:

Ekke det, meg-da-line ,, Har du sort linntøy kjære ? :cry:

 

_________________

The days of the Hammer...and the nail

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Tracker på 2002-06-18 05:15 ]

Lenke til kommentar

Universet er en stor kakkerlakk ved navn Jonas. Alle solsystemer er ett atom inne i denne kakkerlakken. Alle atomer inne i vår kropp er også ett solsystem. Det vil si at hvert enkelt menneske er ett univers.

 

Skal det gjøre komplisert kan vi jo nevne at denne kakkerlakken også bor i ett univers, som også er ett levende vesen og så videre i en uendelig bane. Det gjelder også levende vesener som bor inne i vår kropps univers. Hvert av disse er OGSÅ ett univers også videre i en uendelig bane.

 

Bare tenk på det. Solsystem og atomer har MYE til felles.

 

Neida, jeg er ikke gal. Når jeg gikk på folkehøyskole for noen år siden satt vi å kjedet oss en kveld og fant ut mange gode argumenter til at denne teorien faktisk stemmer. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...